Mies kutsui lisää ruokavieraita. Millä "jatkaa" ruokaa?
Tarjolla olisi tillilihaa ja lihaa varattu, niin että riittää 5:lle hengelle ja nyt mies mennyt pyytämään siskonsa perhe (2 aikuista ja vauva) samalla syömään. Vasikanlihaa en nyt saanut kun ei hallissa ollut tarjolla sitä.
Millä "jatkan" tuota ruokaa? Vettä ei ihan viitsi kastikkeeseen laittaa... Jotain muuta ruokaa? Salaattia? Mitä?
Kommentit (24)
Ensin tarjoile alkuruoka.
Tarjoile sitten tilliliha ja muista mainostaa, että kannattaa jättää mahaan vähän varaa, että jaksaa syödä makoisaa jälkiruokaa. Kun oikein mainostat jälkkäriä (jokin bravuurisi, joka on taatusti hyvää!), niin porukat jättävät tillilihan vähemmälle ja näin se riittää. Mutta muista, että puhut jälkiruoasta vasta kun alkuruoka on syöty.
varmasti ole ruuan riittämättömyys käynyt mielessä. Hyvää on ajatellut varmasti. Minusta asia selvitetään perheenä ja vaimo tekee juuri noin kuin ap eli lähtee ratkomaan ongelmaa oli se sitten miehen vai itsen tekemä vahinko. Noita sattuu. Meillä käy kans joskus noin. Mutta lisäkutsujana saattaa olla vaikka anoppi ..
Kivoja ideoita, tosi hyvä tuo sillien ja kukkakaalin mukaan tuominen. Leipää ja salaattia lisäksi. Varmasti ihan riittävä - itse vaikka ottaa kukkakaalipainotteisesti vielä :) Sanoo että tuli maisteltua tehdessä jo :D
Oikein ihanaa päivää!
oltiin viime sunnuntaina perheen kesken ruokapöydässä - spagettia, jauhelihapihvejä, tomaattisalsaa purkista, tosi gourmet-ruokaa siis :D - kun miehen veli vaimoineen tuli tuomaan lainassa ollutta autoa takaisin. Ok, olin ajatellut heidän tulevan ja menevän, mutta älykäs mieheni kysyi veljeltään että oletko syönyt. No veli vastasi että ei, joten lautasen haku ja soppakattilan ääreen viimeisia spagetin rippeitä kaapimaan.
Vaimonsa on keliaakikko mutta vaikka ei olisikaan, ei ruokaa olisi riittänyt. Minun olisi pitänyt varmaan siinä jotain gluteenitonta ruokaa häthätää kehittää sunnuntai-illan tyhjästä jääkaapista. Sen sijaan tyhjensin nopeasti lautaseni (syömällä) ja sanoin että keitetääs kahvit, ja laitoin tarjolle karkkeja.
ärsyttäviä nuo miehet joskus.
Laita hyvä alkuruoka. Kuten täällä on ehdotettu, jokin keitto ja hyvää tuoretta leipää.
Sen jälkeen ei jaksa syödä tillilihaa (mitä en itse söisi koskaan!) kovinkaan paljon eli riittää hyvin.