Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsui lisää ruokavieraita. Millä "jatkaa" ruokaa?

Vierailija
09.08.2012 |

Tarjolla olisi tillilihaa ja lihaa varattu, niin että riittää 5:lle hengelle ja nyt mies mennyt pyytämään siskonsa perhe (2 aikuista ja vauva) samalla syömään. Vasikanlihaa en nyt saanut kun ei hallissa ollut tarjolla sitä.

Millä "jatkan" tuota ruokaa? Vettä ei ihan viitsi kastikkeeseen laittaa... Jotain muuta ruokaa? Salaattia? Mitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikuttaisi siltä että teidän perheessä ei nyt oikein tuo koordinaatio toimi :)

Mies selvittäkööt sopan koska on sen keittänytkin.

Vierailija
2/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle maistuisi tuon kastikkeen joukossa sienet, mutta toki teet oman maun mukaan. Salaattia ei kaikki ota, joten se ei välttämättä auta. On myös noloa, jos kastiketta on niin vähän, ettei oikein kehtaa sitä edes ottaa.

Toki salaatti on muuten aina hyvä lisä pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jonkun ihan erillisen alkuruoan. Vaikka keiton, tai jotain kylmiä alkupaloja.

Ihmettelen kyllä, jos ei alunperinkin ollut mitään salaattia tarjolla ruoan kanssa tai sitä ennen?

Vierailija
4/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ltä kuultua.

Vierailija
5/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jonkun ihan erillisen alkuruoan. Vaikka keiton, tai jotain kylmiä alkupaloja.

Ihmettelen kyllä, jos ei alunperinkin ollut mitään salaattia tarjolla ruoan kanssa tai sitä ennen?

mutta ajattelin pitäisikö tehdä jotain ruokasampaa salaattia?

Jotain alkupalaa voisi ajatella. Mutta mitä? Pää lyö tyhjää...

ap

Vierailija
6/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä lisää perunoita

voit mielestäni hyvin jatkaa kastiketta vähän lihan keitinliemellä/ vedellä

mausta täyteläisemmäksi

lisukkeeksi vaikka voiporkkanota tms.

ja salaattia ja leipää tietty ja alku- ja jälkiruoka.

Hyvin trehty tilliliha on kyllä sen luokan herkku, että sitä kannattaa aina valmistaa yläkanttiin.

Ja sano miehellesi, ettei enää tee noin :)

Vierailija
7/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytään myös sillejä perunoiden kanssa tykötarpein

Ei se niin tarkkaa ole se liha. Tillilihaa olen monesti (juu) tehnyt ihan naudanpaistista. Kastikehan siinä on tärkein. vasikka obn varmaan hyvää mutta aika harvoin saatavana

Kai sulla on tarjolla myös mummon kurkkuja...

Alun perin ajattelin myös ehdottaa soosin jatkamista purkkitillilihalla

Vierailija
8/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha on niin pahaa, että kukaan ei kuitenkaan pysty syömään sitä, joten sitä varmasti riittää kaikille. Ja jää tähteeksikin.

Vierailija
9/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon kurkkuja, reiluja tomaattilohkoja, nam nam

kaupan sillit voi tuunata sipulisilpuilla ja muilla

Vierailija
10/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha on niin pahaa, että kukaan ei kuitenkaan pysty syömään sitä, joten sitä varmasti riittää kaikille. Ja jää tähteeksikin.

Vierailija
11/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pari eri sorttia ja yhden teen itse.

Voisiko lisukkeeksi tehdä kesäkurpitsapaistosta (keskäkurpitsaa, tomaattikastike ja juustoa päälle)? Tätä syö jopa mun kasvisruokia vihaava mies.

Jälkkäriksi maniskkakakkua

Olisko OK?

Vierailija
12/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen tarjoamaa ruokaa?? tuskin ap tekee ruokaa ihan sen takia että on kaikkien mielestä pahaa! eiköhän hän tee just sitä ruokaa,mistä he tykkäävät. tilliliha on sitä paitsi ruoka mihin tarvitsee nähä vaivaa.

Vierailija
13/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai sitä voi ihan reilusti sanoa, että ei tullut nyt ihan varauduttua tähän, mutta koitetaan jakaa ruoka tasan. Ainakin mä voisin sanoa näin miehen veljen perheelle ja oikeastaan kaikille ketkä nyt vaan meille voisi tulla syömään.

Vierailija
14/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopisi vielä paremmin tyyliin kun se kesäkurpitsapaistos

mansikkakakku sitte iso :-)

mutta etkö voisi tehdä vähän lisää tllilihaa paistista ? se on ruoka jota moni saa harvoin.

Vierailija
15/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pari eri sorttia ja yhden teen itse.

Voisiko lisukkeeksi tehdä kesäkurpitsapaistosta (keskäkurpitsaa, tomaattikastike ja juustoa päälle)? Tätä syö jopa mun kasvisruokia vihaava mies.

Jälkkäriksi maniskkakakkua

Olisko OK?

Mä jättäisin välimerellisen kesäkurpitsapaistoksen pois, se on niin eri maailmasta kuin tilliliha, vaikka varmaan hyvää onkin. Ajattelitko tarjota sitä tillilihan ohessa vai erikseen? Silli on munkin mielestä hyvä idea.

Älä jännitä, kaikki menee kyllä hyvin.

Vierailija
16/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti perunoita.

Joku lämmin kasvislisäke.

Hyvää tuoretta leipää.

Runsaammin kastiketta lihan joukkoon (en tiedä ohjetta, kuuluuko sen olla lihalientä, viiniä, vettä+jauhoja, kermaa vai mitä - mutta sitä samaa kuitenkin, reilummin vain.)

Lisukesalaattia reilusti pöytään + kaikkea mahdollista lisuketta mitä kaapista löytyy, esim. hillosipuleita, raejuustoa jne.

Näin minä teen, jos näyttää ettei ruoka ihan riitä. Reilua on myös sanoa, että "hei, tulitte vähän yllättäen, mutta eiköhän tämä riitä kaikille", jolloin ainakin fiksut ihmiset tajuaa jättää pääruokaa muillekin.

Vierailija
17/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka tulee taatusti riittämään! Mikä ihmeen tillilihavimma av:lla jyllää? Jossain toisessa ketjussa myös joku kehuskeli tehneensä tillilihaa, eikö sitä jo ollut koulussa ihan tarpeeksi!

Vierailija
18/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittamaan ruoan, jos kerta kutsui lisää ihmisiäkin.

Vierailija
19/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt kunnollista tillilihaa, on nimittäin hyvin tehtynä todella hyvää! Mä en kyllä sotkis silliä tillilihtarjoiluun, edes alkuun. Mä laittaisin alkuruuan, vaikka nopeaa, helppoa ja halpaa linssikeittoa, joka on sekin todella hyvää! Joku ihana maalaisleipä siihen oheen, niin varmasti tilliliha riittää. Eihän kastiketta voi jatkaa lovin pitkälle, ei muutenkaan saa olla liian ohutta lirua, ja johan se makukin katoaa jos liikaa jatkaa. Kukkakaalikeittokin olis muuten hyvä, mut on värimaailmaltaan niin samanlainen et ennemmin vaiks se linssikeitto, tai ehkä vaiks porkkanasosekeitto kävis...hmm, kohta tulee nälkä :) Muutoin ehdottaisin myös jatkamista naudanlihasta, mut sekin ontylsää et oot varautunut vasikanlihalla, menee vähän hukkaan jos jatkaa halvemmalla naudalla. Josta muuten tulee siitäkin todella hyvä tilliliha. Kaikki menee hyvin, hauskaa ruoka- ja seurusteluhetkeä!

Vierailija
20/24 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lähtisin lasten kanssa mäkkäriin. Mies voisi miettiä kutsumiensa vieraiden ruokkimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän