Kuinka usein teillä imuroidaan?
onko lemmikkejä? Ihan näin mielenkiinnosta, ku tuntuu aika paljon poikkeavan nää "normaali" aikavälit toisistaa, mitä töissä ihmiset puhunu... Entä kuinka usein pestää lattiat? Meillä ei lemmikkejä, 2 lasta löytyy ja imuroidaa n. 1 x viikossa, välissä rikkaimurilla jos tarvis, lattiat pestää n. 1-6 kk.n välein...
Kommentit (95)
Minä ja koira kaksin asutaan. Imuroin sitten ku niitä koiran karvoja alkaa näkyä enemmän. Yleensä lanaan ne pölyt ja karvat yhteen kohtaan ja sit vaan imurilla pois, helppoa. Jos koko asunnon imuroin kerralla niin viikon/kahen välein.
Lattioita pesen harvoin, yleensä tulee pestyä vaan niitä alueita missä likaa näkyy oikeesti, kuten eteinen/keittiö/kylppäri. Koko kodin lattiat ehkä pari kertaa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:03"]
Minusta imurointi on uusavuttomien siivousmuoto. Paljon vähemmällä vaivalla pääsee, kun osaa käyttää muita siivousvälineitä.
[/quote]
Nyt jäin miettimään, mikä imuroinnissa on jonkun mielestä vaivalloista. Johto seinään, nuuuuuuuuuuuuuuuu, johto irti ja valmis.
[/quote]
Imuri esiin kaapista, raahaaminen imurointipaikalle, joka voi olla myös portaiden päässä, johdon kiskominen esiin ja tökkääminen seinään, teleskooppivarren säätäminen, imutehon säätäminen, itse imurointi, johdon irrotus ja kelaaminen takaisin, imurin raahaaminen kaappiin. Eikä tämä kaikki ole pahinta, vaan se ikävä ääni, jota en voi sietää.
Kätevämpää: harja ja rikkalapio jatkuvasti esillä keittiössä (vie vähemmän tilaa kuin imuri eikä kukaan kompastu johtoon), huis harjalla rikat lapioon, tyhennys roskikseen, harja takaisin. Tai: siivousvarsi esiin kaapista, parkettiliina kiinni pyyhkimeen, äänetön ja KEVYT pyyhintä, liina roskikseen, varsi takaisin. Muitakin menetelmiä on.
Olennaista on muiden siivousvälineiden keveys ja äänettömyys verrattuna imuriin, sekä se, että muita välineitä on helpompi pitää käden ulottuvilla. Aika harvalla on useita imureita, paitsi tietty jos on keskuspölynimuri.
En minäkään ennen muuta kuin imuroin. Vähitellen olen luopunut siitä lähes kokonaan. Vain mattojen ja huonekalujen hoidossa se on aika olennainen.
Kerran viikossa imuroin koko asunnon eli ylä ja alakerta. Rikkaimuria käytän päivittäin tarpeen mukaan. Lattiat pesen 2×kk
sängyn alta ja sohvan alta imuroin 1×kk
minä, mies, iso koira ja kaks kissaa, kaikki eläimet pitkäkarvaisia. imuroidaan n. joka toinen päivä mutta tuntuu välillä et pitäis tunnin välein ! :(
Robotti imuroi 3 kertaa viikossa, 2 viikon välein käy siivooja, joka imuroi perusteellisemmin, moppaa lattiat ja hoitaa muut jutut. En pidä siivoamisesta.
Meillä imuroidaa joka toinen päivä ja lattiat pestää kerran viikossa
Alakerta 2-3 krt /vkossa imurointi, yläkerta joka toinen viikko (siellä pelkät makkarit). 2 lasta ja koiraa.
Vähintään joka toinen päivä imuroidaan ja luututaan lattiat parin viikon välein. Pari koiraa ja kissaa löytyy taloudesta.
Koko kämppä imuroidaan noin 1-2 krt/vko, lattiat pestään noin kerran kuussa. Keittiön, ruokatilan ja olohuoneesta takan edustan imuroin päivittäin. Meillä ei ole lemmikkejä, mutta 2 aikuista ja 3 lasta.
Alakertaan kerran viikossa + varsi-imuri tarvittaessa, yläkerta kahden viikon välein. Lattiat ehkä 8krt/vuosi. Kissa, koira ja kolme kotona asuvaa lasta sekä puoliso.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:00"]
Itse imuroimme kerran kuussa kunnolla, robotti-imuri ajelee kämpän siistiksi parin päivän välein... Lattia pestään imurointipäivänä. Kahden aikuisen perhe.
[/quote]
Kerran kuussa on ihan liian harvoin!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:24"]
Itse imuroimme kerran kuussa kunnolla, robotti-imuri ajelee kämpän siistiksi parin päivän välein... Lattia pestään imurointipäivänä. Kahden aikuisen perhe.
[/quote]
[/quote]
lue ihmeessä se pilkun jälkeinenkin osa ekasta lauseesta
Meillä asuu teini ja aikuinen, joten imurointiin ei ole usein tarvetta. Kerran viikossa riittää koko asunnolle hyvin, keittiö ja eteinen pari kertaa. Eteisen ja keittiön lattiat pestään joka viikko, muut parikertaa / kk.
Imuroidaan kerran viikossa. Parketin pesu tosi harvoin. 2 teiniä, 2 kissaa ja koira
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote] Piti alapeukuttaa. Imuroidaanhan parin päivän välein.
Imurointi kerran viikossa, tahroja pyyhin lattiasta viikottain, vessan lattian pesu parin viikon välein, koko ison asunnon kaikkien lattiapintojen pesu 2-3 krt vuodessa. Kaksi aikuista, kolme lasta, ei eläimiä.
Miten te kerkeätte imuroIda monta kertaa viikossa? Meillä kaksi työssäkäyvää aikuista, ja hyvä kun ehditään ruokaa laittaa arki-iltaisin, saati että alkaisi heilua imurin varressa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:23"]
Imurointi 2vk välein, lattian pesu myös 2vk välein joten kerran viikossa putsataan. 2 henkeä, ei lapsia tai elukoita.
[/quote]
Siis vuoroviikoin imurointi ja pesu? Imuroimattoman lattian pesu kuulostaa tyhmältä.
Siivosin viimeksi lokakuussa eikä ole yhtään villakoiraa edes sängyn alla.