Upein paikka maisemallisesti Suomessa
sinun mielestäsi?
Minusta Iso-Syöte!! Ei sanoja kuvaamaan, nettikuvat eivät tee oikeutta.
Näettävä/koettava itse.
Upea paikka!!!
Kommentit (23)
mutta ehkä ei ole kotimaiseman voittanutta? Olen kotoisin Tornionjoen varrelta.
kaikki joissa on esim mäntymetsää ,kallioita ja vettä. Tykkään jylhästä kauneudesta mitä maisemaan tulee...
sekä mökin läheiseltä kukkulalta avautuva maisema, joka muistuttaa hämmästyttävästi Kolin maisemaa.
Varsinkin keväällä, kun sulavan lumen alta paljastuvat muovikassit, karkkipaperit ym. roskat ja koiranpaskat... kauniimpaa ei maailmassa olla voi..
Saaristomerelle mullekin oikea ääni.
Turun saaristo (varsinkin ulkosaaristo) ja Ahvenanmaa! Ahvenanmaalla on niin kaunista! Talot kaikki kuin piparkakkumaasta, ja luonto uniikkia. Kukkaloisto kesäkuussa huumaava, ja kesä Suomen vähävetisin (saaristossa kuivaa kesäisin, ja muina aikoina sataakin sitten todella usein).
Matkustamme usein siksi juuri Ahvenanmaalle kesäisin, että siellä on lähes takuuvarma aurinko, jos muualla sataa, niin Ahvenanmaan ulkosaaristossa ei. Olen viettänyt esim. kymmenen kesää Ahvenanmaalla, ja kerran on ollut sellainen viikko, että satoi!
sinun mielestäsi?
Minusta Iso-Syöte!! Ei sanoja kuvaamaan, nettikuvat eivät tee oikeutta.
Näettävä/koettava itse.Upea paikka!!!
Siellä vaan on niin hienoja paikkoja.
Tämän kesän eräs suosikki oli Kemiönsaaren Sandö, josta voi kävellä kapeaa hiekkasärkkää pitkin kaus merelle.
http://img.geocaching.com/cache/67fd65b6-e20d-400e-972e-82323988a5b3.jpg
Kevolle ja Lemmenjoelle menee mun äänet.
Mökinranta Pihlajaselällä
Punkaharju
Tunturi-Ylläs
kauniita järvimaisemia, korkeita kallioita jne. Todella kauniita näkymiä avautuu jo ihan autotiellä ajellessa, isot korkeat sillat, mahtava näkymä järvelle molemmin puolin kun ajelee korkealla järven pinnan yläpuolella sillalla.
En osaa laittaa mihinkään järjestykseen.
Kolilta upeat maisemat, Pohjanmaalla jatkuvat pellot, Tampereella veden välkkyminen, Kalajoen hiekat...
Niin paljon nähtävää tässä maassa!
Hiekkasärkät auringonlaskun aikaan. Sinne tahdon uudestaan.
On häikäisevän upea paikka, suomen hienoin.
Oulankajoki kanjoneineen ja putouksineen, Julma Ölkky kanjonijärvi
Saaristomeri on myös järkyttävän upea.
Sekä Saaristomeri, mieluiten omalta mökkilaiturilta.
mutta Lemmenjoella sieluni lepää parhaiten :)
Kun aurinko laskee Kalajoen dyyneillä. Upein maisema ikinä. Olisipa taas kesä.