Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdellaanko minua väärin töissä? (Olen nuori ja tulin täältä kysymään)

Vierailija
09.08.2012 |

Eli olen siis nuori ja en ole ollut työelämässä vielä kauaa, (Olen kuitenkin täysi-ikäinen) halusin tulla täältä kysymään neuvoja kun en itse tiedä..



Eli minulle on siis laitettu tänään työvuoro klo 24 asti yöllä, tarvittaessa olen pidempään. Työskentelen kahvilassa jonka normaalit aukioloajat ovat klo 20 saakka, työvuoro kestää 21 asti.



Olen yksin siis koko illan, vähän jännittää olla noin myöhään siellä yksin. Olisiko minulta pitänyt kysyä työnantajan puolesta suostumus työskennellä noin myöhään? Entäpä yli 10h joita minulla on myös ollut? Tuntuu että minua käytetään hyväksi. :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paikassa on esiintyjä ja siksi paikka onkin auki 24 saakka?



Pärjäätkö yksin kun paikalla esiintyjä,jos väkeä tuleekin paljon? Onko asia huomioitu?

Vierailija
42/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joo, paikassa on tänään esiintyjä. Työkaveri on vain alku iltaan saakka, yöhön asti olen yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen ihmiset! Ottakaapa selvää asioista. Luottamusmies EI saa laittaa työntekijöitä mihinkään järjestykseen (liittoon kuulumaton, kuuluu liittoon tms), kaikki ovat tasavertaisia. Älkää puhuko paskaa! t: liittoon kuulumaton ja tasan tiedän, että luottamusmies auttaa myös minua jos apua tarvitsen (PAM-ala).

Juurikin puhuin asiasta erään luottamusmiehen kanssa. Luottamusmies toimii liittoon kuuluvien edustajana. Liittoon kuulumattomat voivat valita keskuudestaan oman edustajan.

Vierailija
44/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen ihmiset! Ottakaapa selvää asioista. Luottamusmies EI saa laittaa työntekijöitä mihinkään järjestykseen (liittoon kuulumaton, kuuluu liittoon tms), kaikki ovat tasavertaisia. Älkää puhuko paskaa! t: liittoon kuulumaton ja tasan tiedän, että luottamusmies auttaa myös minua jos apua tarvitsen (PAM-ala).

Juurikin puhuin asiasta erään luottamusmiehen kanssa. Luottamusmies toimii liittoon kuuluvien edustajana. Liittoon kuulumattomat voivat valita keskuudestaan oman edustajan.

sinua auttanut, periaatteessa voi kohteliaasti kieltäytyä ellet kuulu liittoon. Liittohan hänelle esimerkksi koulutukset ja korvaukset maksaa, jäseniensä jäsenmaksuista.

Vierailija
45/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen ihmiset! Ottakaapa selvää asioista. Luottamusmies EI saa laittaa työntekijöitä mihinkään järjestykseen (liittoon kuulumaton, kuuluu liittoon tms), kaikki ovat tasavertaisia. Älkää puhuko paskaa! t: liittoon kuulumaton ja tasan tiedän, että luottamusmies auttaa myös minua jos apua tarvitsen (PAM-ala).

Juurikin puhuin asiasta erään luottamusmiehen kanssa. Luottamusmies toimii liittoon kuuluvien edustajana. Liittoon kuulumattomat voivat valita keskuudestaan oman edustajan.

Kyllä kuuluu auttaa :D TIETENKIN luottamusmies sanoo, ettei kuulu auttaa, haloo, hänhän on liiton edustaja. Mutta _aikuisten oikeasti_ hänen kuuluu auttaa, on lainvastaista jos ei auta.

Sitten kun minun alani liitto (PAM) alkaa todenteolla edustamaan minua ja alaamme, liityn siihen. Tällä hetkellä en näe, että liitto edustaisi minua, ei ole sitä tehnyt koko 20-vuotisella urallani.

Vierailija
46/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo on käytäntö ravintola-alalla. Eikä useampi vuoro vielä ole kohtuutonta, vasta jos on pitkään kymppituntisia tai yli, on. Eri asia.

Ja nuo yksin olemiset. Nyt ollaan töissä, ei missään kaverikerhoissa. Jos kahvila on pieni, ei voi olettaa että työnantaja hankkii sulle kaverin töihin ja samalla kahvila ajautuu kannattamattomaksi. Se kyllä ihmetyttää mitä teet siellä kolme tuntia sulkemisen jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen ihmiset! Ottakaapa selvää asioista. Luottamusmies EI saa laittaa työntekijöitä mihinkään järjestykseen (liittoon kuulumaton, kuuluu liittoon tms), kaikki ovat tasavertaisia. Älkää puhuko paskaa! t: liittoon kuulumaton ja tasan tiedän, että luottamusmies auttaa myös minua jos apua tarvitsen (PAM-ala).

Juurikin puhuin asiasta erään luottamusmiehen kanssa. Luottamusmies toimii liittoon kuuluvien edustajana. Liittoon kuulumattomat voivat valita keskuudestaan oman edustajan.

Kyllä kuuluu auttaa :D TIETENKIN luottamusmies sanoo, ettei kuulu auttaa, haloo, hänhän on liiton edustaja. Mutta _aikuisten oikeasti_ hänen kuuluu auttaa, on lainvastaista jos ei auta.

Sitten kun minun alani liitto (PAM) alkaa todenteolla edustamaan minua ja alaamme, liityn siihen. Tällä hetkellä en näe, että liitto edustaisi minua, ei ole sitä tehnyt koko 20-vuotisella urallani.

Se on TYÖNANTAJA joka ei saa laittaa ketään eriarvoiseen asemaan liittoon kuulumisen perusteella. Luottamusmies edustaa liittoon kuuluvia.

YT-neuvotteluissa luottari voi kuitenkin edustaa koko henkilökuntaa.

t. ammattiliitossa töissä oleva

Vierailija
48/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen ihmiset! Ottakaapa selvää asioista. Luottamusmies EI saa laittaa työntekijöitä mihinkään järjestykseen (liittoon kuulumaton, kuuluu liittoon tms), kaikki ovat tasavertaisia. Älkää puhuko paskaa! t: liittoon kuulumaton ja tasan tiedän, että luottamusmies auttaa myös minua jos apua tarvitsen (PAM-ala).

Juurikin puhuin asiasta erään luottamusmiehen kanssa. Luottamusmies toimii liittoon kuuluvien edustajana. Liittoon kuulumattomat voivat valita keskuudestaan oman edustajan.

Kyllä kuuluu auttaa :D TIETENKIN luottamusmies sanoo, ettei kuulu auttaa, haloo, hänhän on liiton edustaja. Mutta _aikuisten oikeasti_ hänen kuuluu auttaa, on lainvastaista jos ei auta. Sitten kun minun alani liitto (PAM) alkaa todenteolla edustamaan minua ja alaamme, liityn siihen. Tällä hetkellä en näe, että liitto edustaisi minua, ei ole sitä tehnyt koko 20-vuotisella urallani.

Miksi ihmeessä maksan liitolle jäsenmaksua jos auttavat myös muita. Tämä pitää nyt selvittää. Linkkaapa se lakipykälä jossa asiasta mainitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on TYÖNANTAJA joka ei saa laittaa ketään eriarvoiseen asemaan liittoon kuulumisen perusteella. Luottamusmies edustaa liittoon kuuluvia. YT-neuvotteluissa luottari voi kuitenkin edustaa koko henkilökuntaa. t. ammattiliitossa töissä oleva". Niin moni liittoon kuulumaton olettaa, että heille kuuluu luottamusmiehen palvelut kuin manulle illallinen.

Vierailija
50/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se työnantaja kostaa sulle, jos et suostu annettuihin vuoroihin. Minä teen mielummin pitkiä 10 h vuoroja kuin onnettomia 6 h pätkiä. Onko paikka räkälän maineessa, kun sinua pelottaa ilta?

Ehkä se pitää laittaa kokemattomuuden ja arkuuden piikkiin. Otat sen vain kokemuksena ja oppina; seuraavan kerran pärjäät varmasti paremmin. Ja annat palautetta työnantajalle, jos tulee jotain katastrofeja. T. hotellin respa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, suomessa ei tarvitse kuulua liittoon jotta saisi apua ongelmatilanteissa.



Ne Manun illalliset menevätkin liittojen herrojen/rouvien pöytiin, tehän sen maksatte ja mukisematta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä