Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä näillä iPadeilla tai tableteilla tehdään?

Vierailija
09.08.2012 |

Onko niillä yhtään mitään järjellistä hyötyä kuin vain pelata tai roikkua netissä? Täysin turhake kapistus!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa ja metsässä navigaattorina. Skypepuheluiden soittamiseen kätevä myös. Näitä tarvis oikeestaan toisenkin tähän perheeseen.

.

Ei pasissa ole navigaattoria eikä edes karttoja

Vierailija
2/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista huvittavinta että nyt myydään näihin käteviin laitteisiin näppäimistöjä :D. Piti olla niin näppärä mut kannettavaa ei mikään voita!

Onko niillä yhtään mitään järjellistä hyötyä kuin vain pelata tai roikkua netissä? Täysin turhake kapistus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista huvittavinta että nyt myydään näihin käteviin laitteisiin näppäimistöjä :D. Piti olla niin näppärä mut kannettavaa ei mikään voita!

Mulla on sekä iPad että läppäri (ihka uusi, sellainen salamannopeasti käynnistyvä). Molemmat on käteviä, mutta käytän niitä ihan eri käyttötarkoituksiin.

Tätäkin kirjoitan tietysti padilla. En mä tähän sohvannurkkaan läppäriä turhaan syliini ota. iPad on tähän käyttöön paljon kätevämpi. Työhommissa puolestaan läppäri on parempi.

Musta on hassua, kuinka monet mollaa padia, vaikka eivät ole sitä edes kokeilleet tai edes tiedä sen käyttömahdollisuuksista.

Vierailija
4/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa ja metsässä navigaattorina. Skypepuheluiden soittamiseen kätevä myös. Näitä tarvis oikeestaan toisenkin tähän perheeseen.

.

"Mun iPadissa on"

Ei ole. Navigaattori on eri asia kuin GPS. Ja karttoja laitteesaa ei ole

Vierailija
5/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen kartat on hanurista, mut voi käyttää vaikka tomtomin. Ipadistä saa myös telkkarin ja musavehkeiden kaukosäätimen.

Mielikuvitus on ainoa rajoite(ja paskat liitännät ja jotkut softatuet)

Vierailija
6/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä osta.

Vierailija
7/36 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/36 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en käytä iPadia tai tablettia sen enempää kuin kännykkääkään. en pelaa, tai muuta semmoista, sillä tällaiset laitteet säteilevät, ja siitä säteilystä voi saada aivosyövän, jota ei voi leikata pois.

Vierailija
9/36 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka höperö käy alapeukuttamassa noita vastauksia joissa joku kertoo mihin padia käyttää :O

Tabletteja voi käyttää myös merellä navigoidessa paperisen merikortin tai kalliin navigaattorin sijasta.

Vierailija
10/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne näppäimet on, että sillä on helppo kirjoittaa vaikka maaten? Minä kirjoitan paljon ja käytän kymmensormijärjestelmää. Mulla ei ole noista tableteista kokemusta, mutta en pysty kuvittelemaan missä se tabu roikkuu, kun makaan sängyllä ja molemmat kädet on varattu kirjoitamiseen.

Vierailija
11/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne näppäimet on, että sillä on helppo kirjoittaa vaikka maaten? Minä kirjoitan paljon ja käytän kymmensormijärjestelmää. Mulla ei ole noista tableteista kokemusta, mutta en pysty kuvittelemaan missä se tabu roikkuu, kun makaan sängyllä ja molemmat kädet on varattu kirjoitamiseen.

Jalat on koukussa ja Pad niiden päällä. Ihan mukavassa asennossa, pää sohvatyynyllä kirjoittelen tätä. Kymmensormijärjestemällä tietysti. Näppäimet Ipadissa ovat siis kosketusnäppäimiä näytöllä.

Itsekin olin aluksi skeptinen Ipadista, mutta en enää vaihtaisi pois. Meillä on pöytäkone ja kaksi läppäriä ja ne ovat jääneet vain työkäyttöön. Vapaa-aikana käytän lähes pelkästään Padia. Tämä on tosi kätevä ottaa reissuun mukaan ja kotona nopeasti katsoa tästä jotain. Läppäri ei todellakaan pärjää Ipadille tässä suhteessa. Varsinaiseen tekstinkäsittelyyn en tätä käyttäisi vaikka kosketusnäppäimet toimivatkin yllättävän hyvin.

Ylipäänsä osoittaa minusta tietämättömyyttä verrata läppäriä ja padia toisiinsa, nehän ovat eri asia ja niitä käytetäänkin eri tavalla. Vähän kuin vertaisi älypuhelinta ja tietokonetta. Vaikka niillä voi tehdä samoja asioita, eroavat ne toisistaan olennaisesti. Padilla katselen paljon tv:tä, luen kirjoja ja lehtiä, lapset pelaavat ja katsovat leffoja (varsinkin autossa), läppärillä puolestaan käytän Wordia ja Exceliä, kuvankäsittelyä jne. Jos surffailen netissä, valitsen ehdottomasti padin.

Jos olisin raskaana, enkä omistaisi padia, hankkisin sen ehdottomasti. Itse roikuin aina av:lla läppärillä imettäessä. Vähänkö se olisi helpompaa padilla!

Vierailija
12/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli siivoojillakin iPadit :)

Varmaan tarkistavat niistä, milloin mikin huone on luovutettu.

Vierailija
13/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, ihana ja vielä kerran ihana, ja näppärä, en vaihtais läppäriin takas, en isoon enkä pieneen :)

Vierailija
14/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffailuun, Nettitv:n katseluun, kuvien katseluun, musiikin tai radion kuunteluun. Lapset pelaa tai katselee nettitv:tä, yoitube-videoita. Mies pelaa ja surffaa. Autossa ja metsässä navigaattorina. Skypepuheluiden soittamiseen kätevä myös. Näitä tarvis oikeestaan toisenkin tähän perheeseen.

Näppäimistö on vähän hankala kymmensormijärjestelmään tottuneelle kun se on kapeampi, mutta kai tähänkin tottuisi, itse kirjoitan kakssormijärjestelmällä niin ei oo niin väliä..

Vierailija
15/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmensormijärjestelmällä niin toki silloin täytyy se padikin laittaa vaikka polviensa päälle tai pöydälle kun kirjoittaa.

Mutta itse en viitsi esim. lyhyitä AV-vastauksia varten yleensä noin tehdä vaan saatan maata sängyllä vaikka pädi toisessa kädessä ja vain toisella kädellä kirjoitellen. Pidempiä tekstejä varten sitten toki nousen istumaan ja käytän kymmensormijärjestelmää. Se onnistuu pienen totuttelun jälkeen virtuaalinäppäimistöllä varsin nopeasti ja hyvin.

Vierailija
16/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä, kuten ystävänikin. Toki jos on siivoaja niin ei ne työt sillä hoidu. Läppäri on NIIN vanhanaikainen kun tätä on hetken käyttänyt.

Vierailija
18/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelejä, etsivät osia potkulautoihin ;) jne.

Vierailija
19/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on täysin nettikäytössä, pääsee nettiin paaaaljon nopeammin kuin läppärillä tai pöytäkoneella. Sen voi ottaa mukaan vaikka pihalle riippumattoon ja lukea lehtiä. Kevyt, nopea ja ketterä, harvoin tulee enää tavallista tietokonetta avattua, kun tabletilla voi hoitaa pankkiasiat ym. Älypuhelin on mielestäni liian pieni nettikäyttöön, mutta tabletti juuri sopivan kokoinen.

Vierailija
20/36 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kotona enää lainkaan tietokonetta koska hoidan iPadilla kaikki asiat mitä tein ennen tietokoneella. Eli tosiaan, pääasiassa selaan nettiä, maksan laskut nettipankissa, roikun AV:ssa, ja välillä pelaan. Ei minusta se mitenkään turhaa ole. Eihän useimmat kotitietokoneellakaan sen kummempia tee eikä niitä olla turhakkeiksi haukkumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi