Kiire! Huomiseen mennessä nimi pojalle!
Kastajaiset lähestyy. Nyt av-raati töihin.
Kommentoin jonkun aikaa.
Kriteerit: -ei vieraskielistä
-ei "kymmenen tusinassa -nimeä"
-mielellään merkitysnimi, ei pakko
Kommentit (59)
Ei kertakaikkiaan. Sisukin on parempi.
Väinö
Vili
Mikä nimi teillä tulee mieleen ensimmäisenä kun katsotte lasta?
tosiaan se on yksi tärkeä pointti, että nimestä ei heti väännetä lempinimeä. Siksi itsestänikin tuo Kauko on huono. Muuten kaunis, jotenkin haikea. Tosiaan tekninen vempele ei tullut ekana mieleen.
:P
ap
mieleen, kun katson lasta! Ajattelen ja puhelen vain "ihana poika", "äitin poika".jne.
Helppoa, eikö;) Mutta sitten kun nimi on saatu löydettyä ja päätettyä, tuntuu, että oikea nimi tuli.
Sampo on myös listallamme, mutta pudotimme pois, koska tulee pankki liikaa mieleen.
Yritykset voisivat antaa etunimien olla koskematta, kun nimeävät firmojaan, eikö?
ap
Taisto tai Taito olisi kiva. Leo on myös kiva nimi.
Oiva, Alpo (mistähän tuoki nyt tuli mieleen) Arvo, Pyry, Tuisku, Pekka, Jukka, Joel, Eemeli, Kasper, Kalle, Lassi, Ossi, enkelien nimiä jne raamatusta bongattuja: Mikael, Gabriel, Rafael, Daniel, Benjamin, Elia, Jooas. Miltä Santtu kuulostaa? Sampoa lähellä...? Samuel, Jaakko. Vaikee ehdottaa, mutta jos oot kutsunut äitin poika nimellä, niin helppo joku Jooas-poika sanoa, tai Ossi-poika, Lassi-poika... makustele nimiä.
Ihmettelen vain tätä kiirettä, onhan teillä ollut 9 kk aikaa miettiä nimeä plus pari kk synnytyksen jälkeen? Miksi nyt vasta mietitte? Me mietimme jo raskausaikana :) Emme halunneet paniikissa pyytää apua av-mammoilta ja antaa heidän päättää lastemme nimiä, kaikella kunnioituksella, hyviä nimiä ehdotatte mutta me emme halua muiden keksivän nimiä lapsillemme. Mietimme ne itse rauhassa.
Itse asiassa aika kiva nimi, mutta harvinainen ikäryhmässä.
Ihmettelen vain tätä kiirettä, onhan teillä ollut 9 kk aikaa miettiä nimeä plus pari kk synnytyksen jälkeen? Miksi nyt vasta mietitte? Me mietimme jo raskausaikana :) Emme halunneet paniikissa pyytää apua av-mammoilta ja antaa heidän päättää lastemme nimiä, kaikella kunnioituksella, hyviä nimiä ehdotatte mutta me emme halua muiden keksivän nimiä lapsillemme. Mietimme ne itse rauhassa.
muualla maailmassa ei paase sairaalasta kotiin nimettoman lapsen kanssa.
,,, jotenkin kalevalalaisen kuuloinen, vai mitä?
Kotivalo, Kaukovalta, Tertullianus, Tyko, Turo ja Malakias.
Sokerina pohjalla ihan perinteiset Yrjö ja Urpo.
Toisinpäin käännettynä soma :)
Ehdotan myös Iljaa.
minun oma poika, parempaa nimeä en tuolle olisi voinut keksiä :)
Eli minun ehdotukset ovat
Aake
Akseli
Aulis
Antti on mahtava nimi.
Miten olisi Antti Olavi?
Ap on varsin jäljillä nimistä ja sanonnoista..
Kastajaiset lähestyy. Nyt av-raati töihin.
Kommentoin jonkun aikaa.
Kriteerit: -ei vieraskielistä
-ei "kymmenen tusinassa -nimeä"
-mielellään merkitysnimi, ei pakko
Aage
Arttu
Artturi
Oiva Vihtori
Oiva Severi
Tuomo Olavi
Tommi Matias
Hugo Hermanni
Pete Tuomas
Mika Petri
Miika Konstantin
Joo, toi on varmaan totta, että siitä helposti tulis "kake", muuten hyvä nimi minun mielestäni!