Turkissa matkustaneita??
Ollaan miehen kanssa suunnitelleet reissua Välimeren suuntaan syksyllä ja Turkki kiinnostaisi. Kaivattaisiin sekä kaupunki- että rantaelämää eikä aivan turistitäyteistä kohdetta. :) Kiltit kokemuksia mihin kohteeseen kannattaisi ja mihin EI kannattaisi lähteä??
Kommentit (13)
Alanya on siitä hyvä, että se on iso kaupunki. Riittää rantaa ja sieltä on kuitenkin myös helppo lähteä retkille, omatoimisille tai järjestetyille. Itse olen myös kokenut ko paikan turvalliseksi, mikä on aina plussaa.
Alanya on siitä hyvä, että se on iso kaupunki. Riittää rantaa ja sieltä on kuitenkin myös helppo lähteä retkille, omatoimisille tai järjestetyille. Itse olen myös kokenut ko paikan turvalliseksi, mikä on aina plussaa.
voi siis olla pienikin kaupunki/kylä kunhan ¨vaan ei näyttäisi ihan pelkästään turisteja varten rakennetulta..
Koko perhe rakasti paikkaa. Menemme varmasti uudestaan.
Antalya on miljoonakaupunki, joten siellä voi viettää ihan oikeaa kaupunkilomaakin. Rannat eivät kuitenkaan ole ihan keskustassa. Alanyakin on toki ihan iso kaupunki, mutta sinne en osaisi lähteä kaupunkilomailemaan, jotenkin siellä on sellainen maalaiskaupungin fiilis maustettuna turismilla.
Toinen vaihtoehto on lähteä johonkin länsirannikon rantakohteeseen, esim. Kusadasi tai Cesme ja vierailla sieltä Izmirissä. Izmir on kiva kaupunki, vaikka ei siellä Istanbulin kaltaisia nähtävyyksiä ole. Lähistöllä on kuitenkin antiikin historiaa paljonkin, jos sellaisesta on kiinnostunut, esim. Efesos ja Pergamon.
Ja sitten tuosta Antalyasta, oliko se suuruudestaan huolimatta kuitenkin ihan viihtyisä kaupunki? Oliko yleisesti tungosta kaupoissa ja kahviloissa? Menittekö bussilla rannalle?
Todella viehättävä vanhakaupunki, kaunis satama, paljon hyviä ravintoloita ja nähtävää. Tungosta on toisinaan, ei lainkaan aina ja joka paikassa. Hyvin mahtuu aina joukkoon.
Olemme asuneet hotellissa Laran rannan alkupäässä, muutaman kilometrin päässä keskustasta, josta on hyvät bussiyhteydet keskustaan.
Alanyan ja Antalyan puolivälissä. Pikkuinen viehättävä kaupunki, rauhallisemmat rannat kuin Alanyassa. Tunnin bussimatkalla pääsette molempiin lähikaupunkeihin.
Alanya on täynnä hotelleja mutta koko kaupunki myös yhtälailla täynnä paikallisasutusta, hotellin vieressä siis luultavasti paikallisasutus jos ette valitse kaupungin ulkopuolelta niitä jätti hotelliresortteja. Kiinnostavia päiväretkikohteita Alanyasta löytyy mm Side ja Sapaderen kanjoni. Ja soppailemaan pääsee tosiaan päiväseltäänkin sinne Antalyaan.
Kaikissa kolmessa käynyt, Alanyassa aina majoittunut.
esim Pariisin mun "ranking"-listallani!! Ja sieltäkin löytyy mahdollisuuksia rantaelämään esim Aasian puolelta - kaikki ei sitä vaan tiedä.
Rantakohteista olen käynyt Fethieyessä ja Marmariksessa - no joo, niissä on rantaa ja hyvää ruokaa, nähtävää löytyy erityisesti upeasta luonnosta. Ehkä menisin lähemmäs Ephesosta, siellä haluaisin käydä!!
Mutta ap:n kriteereihin sopisi paremmin vaikkapa tuo jo aiemmin mainittu Izmir. Ihana kaupunki, jossa paljon nähtävää/koettavaa. Rantaelämäkin lähellä, Cesmeen ei pitkä matka ja sekin aivan ihana paikka.
Sideen en menisi mistään hinnasta, ellei sitten golfin vuoksi ;).
Marmaris on suosikkini, koska olen asunut siellä vuosia, mutta aitoa Turkkia sieltä ei todellakaan löydä, ei myöskään kaupunkielämää. Aitoon Turkkiin saa kosketusta esim. läheisessä Muglan kaupungissa.
Marmaris ja Icmeler kans koettu - blääh
ja sieltä on matkaa kaupunkiin. en suosittele.