it alan projektipäällikkö _maakunnissa_ (=periferia), paljon tienaat
mietin omaa palkkakuoppaani, onko tämä vain oletus vai tosiasia, DI ja 12v työkokemusta, ja palkka 3750. PK-seudulla jokainen aloitteleva koodaajakin varmaan tienaa enemmän, mutta nyt ei puhuta pk-seudusta vaan landesta (keskisuuret kaupungit). Tilastojen mukaan pitäisi olla jo jotain 4500 mutta tilastot ovat toki "helsinkipainotteisia". Miten muilla?
Kommentit (6)
eikä lähelläkään pääkäupunkiseutua.
Minusta tuo 3750€ olisi pk-seudullakin ihan tavallinen projektipäällikköliksa.
Olen esimies It-alalla ja minulla on alaisena niin vasta-alkajia kuin eläköityviä konkareita ja kaikkia siltä väliltä. Aloittelijan palkka noin 2200€/kk ja _konkareilla_ on 3500 - 5000€ vastuualueista ja omasta osaamisesta riippuen.
Et mielestäni ole palkkakuopassa.
ja tosiaan en välttämättä ole palkkakuopassa, se vain tuntuu siltä. Nimenomaan siksi kun TEKin tilastot ovat tietenkin pääkaupunkiseutupainotteisia, ja toisekseen ihmiset valehtelevat gallupeihin tulojaan (esim täällä av palstallakin projektipäälliköt tienaavat sanojensa mukaan kaikki jotain 6000-8000 ja tehdastyöntekijätkin vähintään 4000).
Olen siis DI, ja pitkä työkokemus (jo ennen valmistumistani 12v sitten) takana, joten en siis ole aloittelija urallani. Mutta tämä on kiva kuulla että olen normitasolla, palkkani on siis sinänsä ihan hyvä ja riittävä, mutta jos se olisi ihan törkeästi alakanttiin niin sellaista tulee epäreilu olo.
Ja on siis tietenkin mahdollista että joku tienaa maakunnissakin vaikka sen 8000 mutta en nyt hae yksittäistapauksia vaan ihan yleistä linjaa. PK seudulla ilmeisesti vähän paremmat palkat yleensäkin?
t. ap
Tampereella samoilla spekseillä ja työkokemuksella palkkani on isossa firmassa (ei nokia) 4600€ projektipäällikön duunista.
pääkaupunkiseudulla. 10 vuotta työkokemusta.
No ei kyllä tienaa PK-seudulla aloitteleva peruskoodari tuommoisia summia, aloittelija saa olla tyytyväinen jos saa 3000 euroa. Mulla koodauksesta 12 vuoden kokemus, Helsingissä, liksa 3300 euroa kuussa....
Mutta ei tuo alle neljätonnia kyllä kivalta IT-proj. päällikön liksalta kuulosta, kyseessä kun on aika paine homma kuitenkin. Olen kyllä kuullut joltakin juuri tuonsuuruisesta palkasta (Turussa ison firman Turun konttorissa) ja ihmettelin että onpa pieni palkka, en ottaisi projektipäällikön vastuita sillä rahalla... Mutta ilmeisesti ei ainakaan äärimmäisen epätavallista.