Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohimyynti Huuto.netissä

Vierailija
08.08.2012 |

Melko tuoreena Huuto.net-myyjänä olen jo kahteen otteeseen törmännyt lastentarvikkeita myydessäni, että tulee yksityisviestinä alempi tarjous kuin mitä alin huutohinta olisi. Onko tämä kovinkin tavallista, että tarjotaan näin?

Ja miten olette tällaiseen suhtautuneet? Itse olen vastannut, että ainakin toistaiseksi hinta on se mitä se huutiksessa on. No, nyt kun kauppoja ei ole tullutkaan (kesä kai on muutenkin hiljaista kaupankäyntiin), niin toki on tullut miettineeksi, että onko oma hinta sittenkin pielessä ja olisi kannattanut hyväksyä tarjous (vaikka huuto.netin säännöt ohimyynnin kieltävätkin) vai onko nämä vain vedättäjiä, jotka ehkä itse myyvät tavaran sitten kalliimmalla eteenpäin.

Kokemuksia ja mielipiteitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain vastannut, että on myynnissä sillä hinnalla kuin on.

Välillä on harmittanut vähän, jos muutoin ei ole kauppa käynyt, mutta ihan periaatteesta en myy näille kyselijöille.

Vierailija
2/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain vastannut, että on myynnissä sillä hinnalla kuin on.

Välillä on harmittanut vähän, jos muutoin ei ole kauppa käynyt, mutta ihan periaatteesta en myy näille kyselijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että kauppahinta on se mikä on. Jos ei tule yhtään huutoja ja tarjous on mitenkään järjellinen, ottaisin kyselijään yhteyttä huutoajan päätyttyä.

Vierailija
4/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että joku kokeilee saisiko haluamansa tavaran halvemmalla. Olen jättänyt vastaamatta tuollaisiin ostotarjouksiin, eivät ole mielestäni asiallisia.

Vierailija
5/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama kokemus:

olin myymässä lasten fillaria. Lähtöhinta oli halpa, koska pyörä kuitenkin oli käytetty ja ruostettakin oli. Toimiva peli kuitenkin.

Joku laittoi kyselyn, myynkö lähtöhintaa halvemmalla tms., ja perusteli pyörän vanhalla kunnolla.

Hintavarausta ei ollut.

Oli jo pari huutoa tullut, joten vastasin, että katsotaan huuto loppuun.

Tämä kyselijä sitten teki voittavan tarjouksen. Mies ei tullut hakemaan pyörää, jäi autoon, nainen tuli, Naama pitkällään pyöritteli ja katseli, "no ehkä tämä nyt alkukusän.. " mieli teki sanoa, että ei sitä ole pakko ottaa, eikä sitä ollut pakko huutaa.. "tämäkö sitten on sen hintainen.." niin on.

Maksoi sen mitättömän hinnan pitkin hampain, tympeä maku jäi.

Toinen tapaus:

Oli huudossa lasten tarvike, ei hintavarausta, ja joku kysyi, suljenko kohteen hänen huutonsa jälkeen, hintaan xx, koska kohde sulkeutuisi liian myöhään hänen kannaltaan, olisi ostamassa lapselle synttärilahjaksi.

Suostuin. Näin tehtiin.

Tyyppi ei lunastanut kohdetta.

Vitutti.

ensi kerralla en suostu.

samoin maksuaikaa, kuten "voinko sittenkin noutaa vasta kuukauden päästä" sen jälkeen kun on jo huudettu ja kohteessani lukee että nouto viikon sisällä, ja suostun, eikä sitten lunasteta lainkaan - ja jossain vaiheessa kun odottelen ja kysyn, että aiotko noutaa ollenkaan, ostaja -jolle on siis joustoa antanut, odottanut ja odottanut - hiljaisesti päättääkin ettei lunasta, kun olen niin töykeä, ja antaa mulle neutraalin tai negan, tai vastaa minun antamaani negaani että olen töykeä ja epäystävällinen..

en ole huutiksessa hakemassa kirjeystävyyttä vaan myymässä tavaraa, joka itselle on tarpeeton. En jaksa lässyttää enkä kuunnella rahahuolista, "ymmärrät varmaan" no en ymmärrä, enkä ole kiinnostunut heidän lastensa poliklinikkakäynneistä, jos tulee este, se tulee, ja sovitaan sitten uusi nouto tms.