Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva lämpöily, kokemuksia?

Vierailija
17.03.2015 |

Mulla on nyt jo pitkään, varmaan jotain puoli vuotta ollut jatkuvaa lämpöilyä aina iltaisin. Päivisin lämpö on normaali, mutta illalla se nousee ja olo on ihan hirveä. Alkaa jo meneen hermot tähän ja pelottaakin jatkuvasti, että mistä voisi johtua. Verikokeita on otettu, maksa-arvot ja munuaisarvot olleet normaalit, samoin valkosolut. CRP ollut 4 jo pitkään. Sekin vissiin lasketaan normaaliksi, vaikka pitäisi olla alle 3 vissiin terveellä. Välillä saattaa olla viikon taukoja, että lämpö ei nouse, mutta sitten se taas palaa. Paino on tippunut muutaman kilon ja ylävatsa on jatkuvasti kipeä, polttaa ja närästää. Kerran olen joutunut nousta yöllä oksentamaankin.

Onko muilla kokemusta jatkuvasta lämpöilystä? Olisi kiva lukee vähän kokemuksia ja että onko saatu syytä selville.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta

Vierailija
2/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos tästä erittäin kattavasta vastauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä tarkalleen tarkoitetaan lämpöilyllä, mutta itselläni oli muutama vuosi sitten keväällä niin, että kuumemittari näytti aamuisin 37' ja iltaisin 37,5'. Suunnilleen. Kuukauden kestettyä kävin tk:ssa kyselemässä olisiko asiaa syytä tutkia ja mistähän johtuu. Tulehdusarvot olivat normaalit, mitään muita oireita ei ollut ja terveydenhoitaja sanoi että tuollaiset normaalia korkeammat lämmöt ovat ihan normaaleja jälkioireina vaikka normaalista flunssasta. En kyllä ollut mistään flunssasta kärsinyt :D.

Käski palata asiaan jos kuumetta tulee (?!) tai lämpöily jatkuu (?!) niin sitten takaisin. Kuukauden verran jaksoin mittailla, en kyllä enää päivittäin mutta satunnaisesti. Lukemat eivät mittarissa juuri muuttuneet ja kun olokaan ei ollut normaalista poikkeava, niin jätin mittaamisen kokonaan.

Kuulemma on naisilla hyvinkin yleistä että lämpö nousee pidemmäksi aikaa yli 37 asteen. Mitään mahdollista syytä minulle ei tuolloin sanottu, todettiin vain että on yleistä :D.

Vierailija
4/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta ihan hakuammuntana voisit varmistaa verikokeella, ettei sinulla ole borrelioosia. Siinä voi olla monenlaisia kummia oireita.

Vierailija
5/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ientulehdus?

Vierailija
6/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:11"]

Lymfooma.

[/quote]

Lymfomaa pelkään, kun mulla on joulukuusta lähtien ollut niskassa turvonnut imusolmuke. Lääkärissä on käyty siitäkin, mutta käskevät vaan seuraileen.

Vierailija
7/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää juuri tää, kun oon käynyt tästäkin asiasta monta kertaa lääkärillä ja aina sanotaan sama "seuraa sitä ja jos jatkuu niin tuu uudestaan". No mutta kun tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta, kauan tässä pitää vielä seurailla?! Ja ei suostu tekeen perusverikokeita laajempia tutkimuksia.

-ap

Vierailija
8/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku vuosi sitten ihan samanlainen vaiva. Kellon olisin voinut tarkistaa siitä kun lämpö alkoi nousta. Joka ilta klo 18 oli lämpöä 38 ja aamulla olin työkunnossa. Lopulta olin viikon osastollakin, kun yrittivät keksiä syytä kuumeelle. Mitään varmaa syytä ei löytynyt, mutta joitakin hyviä arvauksia kuitenkin. Kortisonikuurilla oireet saatiin ainakin piiloon ja mut kotiutettua. Enhän mä kunnossa ollut muutenkaan niihin aikoihin, hb 80 ja crohnin tauti oli vielä silloin aika huonolla mallilla.

Vierailija
9/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lämpöilyä kesti opiskeluaikana vuosia. Muutaman kerran yritin asiasta terveydenhuollossa sanoa mutta asiaa ei sen enempää alettu tutkia. Lämpöily loppui siihen, kun aloin käyttää laktoosittomia maitotuotteita. Muitakin oireita siis oli (lähinnä vatsavaivat).

Vierailija
10/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi voi nostaa lämpöä.

Itselläni lämpöilyn syyksi paljastui krooninen keuhkosairaus, mutta CRP oli huomattavasti korkeampi kuin 4.

Vierailija
11/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelma? Itse vaatisin jatkotutkimuksiin.

Vierailija
12/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfooma.

Vierailija
13/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jäi päälle rajun flunssan ja keuhkoputkentulehduksen kälkeen. Kolme päivää töitä ja kaksi saikkua. Näin mentiin useampi kuukausi. Ravasin lekurissa ja antibioottia söin 6kk aikana 6 kuuria. Seurauksena vatsa loppuelämäksi rikki. Asuin sairastelun aikana homekämpässä. Lekuri tuputti vain kuuria kuurin perään ei suostunut tutkimaan laajemmin. Crp ja senkka otettiin useasti ei muuta. Arvot ok.
Lopuksi lopetin mittaamisen.

Vierailija
14/32 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lämpöily loppui siihen, kun kaksi hammasta juurihoidettiin. Hampaat eivät oireilleet millään tavalla. Oletko käynyt hammaslääkärissä?

Vierailija
15/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää juuri tää, kun oon käynyt tästäkin asiasta monta kertaa lääkärillä ja aina sanotaan sama "seuraa sitä ja jos jatkuu niin tuu uudestaan". No mutta kun tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta, kauan tässä pitää vielä seurailla?! Ja ei suostu tekeen perusverikokeita laajempia tutkimuksia.

-ap

Tämähän se on. Itse olen seuraillut oireita jo kolmatta vuotta, ja nyt kun tuli lisäoireita taas, niin arvatenkin ensi viikolla pyydetään taas seurailemaan ja ottamaan buranaa..

Vierailija
16/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla naisilla on usein tuollaista epämääräistä lämmönnousua, itselläkin oli ja tutkittiin kaikki mahdollinen, ei onneksi löytynyt mitään. Syy voi olla hormooneissa, stressissä, hampaissa, allergiassa tai oikeastaan missä vaan. Mulla alkoi mennä ohi, kun lopetin mittailun, että varmaan se oli joko hormoonit tai stressi. Vieläkin välillä tunnen, että nyt vois taas nousta, mutta jätän huomiotta, jos ei ole muit oireita. 

Tsemppiä ja toivotaan, että sullakin näin.

Vierailija
17/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukesyöpä lymfooma. Nyt suunnittelemaan omia hautajaisia kun elämä voi pian päättyä.

Vierailija
18/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mene yksityiselle. Terkkarista kun kysyt, niin niille on kaikki "ihan normaalia", sama vaikka kukkakaalin kokoinen aivokasvain. Ei ole tietoa, taitoa eikä kiinnostusta.

Vierailija
19/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt koronatestissä?

Vierailija
20/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla tension neck.