Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva lämpöily, kokemuksia?

Vierailija
17.03.2015 |

Mulla on nyt jo pitkään, varmaan jotain puoli vuotta ollut jatkuvaa lämpöilyä aina iltaisin. Päivisin lämpö on normaali, mutta illalla se nousee ja olo on ihan hirveä. Alkaa jo meneen hermot tähän ja pelottaakin jatkuvasti, että mistä voisi johtua. Verikokeita on otettu, maksa-arvot ja munuaisarvot olleet normaalit, samoin valkosolut. CRP ollut 4 jo pitkään. Sekin vissiin lasketaan normaaliksi, vaikka pitäisi olla alle 3 vissiin terveellä. Välillä saattaa olla viikon taukoja, että lämpö ei nouse, mutta sitten se taas palaa. Paino on tippunut muutaman kilon ja ylävatsa on jatkuvasti kipeä, polttaa ja närästää. Kerran olen joutunut nousta yöllä oksentamaankin.

Onko muilla kokemusta jatkuvasta lämpöilystä? Olisi kiva lukee vähän kokemuksia ja että onko saatu syytä selville.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viljat  pois, pitävät yllä matalaa tulehdusta.

Samoin fruktoosi. Googlaa.

Vierailija
22/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on CRP yleensä kasin tuntumassa, enkä pidä sitä epänormaalina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöily ei ole tauti vaan oire. Joku matala-asteinen tulehdus suussa esim tai suolistossa - paljon sokeria ja rasva-suolahöttöä, liian vähän kuitua ja ravintoaineita?

Vierailija
24/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui liiasta sokerin syönnistä, oli parisuhteessa "puputetaan yhdessä illat sohvalla" - vaihe.

Vierailija
25/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli muutama vuosi sitten sama, ilmiö kesti parisen kuukautta. Kävin lääkärissä, kokeita otettiin, mitään ei selvinnyt. Lekuri käski kahden viikon ajan mitata lämmön päivittäin. Kun kaksi viikkoa tuli täyteen, ja lämpöily loppui. Ei edelleenkään mitään hajua, mistä oli kysymys. Mutta ei ole onneksi sittemmin uusiutunut. Kaikista rasittavinta tuossa oli, että koko ajan olin todella väsynyt.

Vierailija
26/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta ruumiini lämpö on aina joku 36 tai 36.4 Väillä .Sairastan kai siksi aina kuumeettoman keuhoputken tulehduksen,jos sairastelen?

Vierailija
27/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat kunnossa?paino?

Vierailija
28/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee e-pilleri tota, joudun syömään lääkkeeksi. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tutkittiin kerran toisesta syystä (vatsavaivat) ja muutoin olen siis perusterve. Kun kovaa stressiä, lämpöilen herkemmin.

Vierailija
29/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisilla on usein tuollaista epämääräistä lämmönnousua, itselläkin oli ja tutkittiin kaikki mahdollinen, ei onneksi löytynyt mitään. Syy voi olla hormooneissa, stressissä, hampaissa, allergiassa tai oikeastaan missä vaan. Mulla alkoi mennä ohi, kun lopetin mittailun, että varmaan se oli joko hormoonit tai stressi. Vieläkin välillä tunnen, että nyt vois taas nousta, mutta jätän huomiotta, jos ei ole muit oireita. 

Tsemppiä ja toivotaan, että sullakin näin.

Ongelmia tuleekin siinä vaiheessa kun ei enää pysty normaaliin elämään. On ihan eri asia olla yhden kerran elämässään muutaman viikon pikkulämmöissä, kuin olla minä, jolla saattaa mennä 2vk/kk vaikka puolisen vuotta kerrallaan ihan hukkaan kun ei pysty kuin makoilemaan.  Mulla kun lämpö nousee, niin se laskee kyllä buranalla, mutta mitään hyötyä siitä lämmön laskemisesta ei ole, sillä en pysty kuitenkaan tekemään juuri muuta kuin makaamaan, koska pulssi nousee sfääreihin jo ylösnousemisesta, ja sydän lyö miten sattuu.

Tuolloin en voi myöskään mennä töihin.

Mulla on suljettu ulos vaihdevuodet (joo en ole todellakaan mikään nuori nainen enää), ei juuri muuta.

Verikokeissa on kilppariarvot yli viitteiden, mutta kuulemma ei aiheuta toimenpiteitä, koska pitäisi olla reippaasti yli viitteiden. Lisäksi valkosolut on koholla olleet vuosia, mutta joillakin ne kuulemma vain ovat.

Olen ollut jo vuosia sitten tietoinen sokerin ja vehnän aiheuttamasta tulehduksesta, joten en niitä juurikaan syö. Itselläni ne aiheuttavat myös nivelkipuja. 

Vierailija
30/32 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee 2 vuotta täyteen lämpöilyä ja flunssaista oloa. Tutkittu reumat ja kaikki mahdollinen. Verikokeissa tumavasta-aineet koholla ja lektiinitie nolliss eli dg immuunipuolustuksen poikkeama. Lääkekokeiluja ollut myös mutta toistaiseksi ei apua. Seuraavaksi kortisonikuuri ja jos se auttaa, niin trexan-kokeilu.

Tämä kaikki yksityisellä. Kunnallisella tuskin olisi tehty mitään.

Vierailija
31/32 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan jälkeen ollut lämpöilyä,väsymystä viikkoja. Crp ja verikokeet ok. Rasittavaa on. Koronatestit negaa. Miten nykyään virukset jää päälle?! Moni sanoo samaa.

Vierailija
32/32 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö samaa tautia? Mulla nyt lämpöilyä kuudetta viikkoa flunssan jälkeen. Välillä se taisi olla poissa, mutta on nyt palannut. Flunssan oireet ovat jo helpottaneet, mutta lämpöily jatkuu. Koronatestit (tein monta) olivat negatiivisia. 

Flunssat ovat selvästi muuttuneet koronan jälkeen: kärjistetysti ennen flunssani kestivät lolme päivää, nykyään kolme viikkoa, ja ovat usein vielä sellaisia omituisia, joiden takia joutuu käymään lääkärissä, syömään antibiootteja ym. Rasittavaa! Lääkärillä on nytkin käyty, kaikki arvot olivat valkosolujen pientä kohollaan oloa lukuun ottamatta ok. Seuraile ja syö Buranaa. Kohta töihin!