Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten kärsimykset Teheranissa, Iranissa

Vierailija
08.08.2012 |

Iranilainen nainen kertaa asian itse:

Islamilaisen vallankumouksen jälkeen vuonna 1979 seurasi vuosikymmen, jonka aikana tanssiminen ja musiikin kuuntelu autossa oli kiellettyä. Naisilta saatettiin viiltää huulet auki Komitehin toimesta, jos heidän havaittiin käyttävän huulipunaa julkisella paikalla. Kynsilakasta saattoi saada ruoskaniskuja. Nyt tilanne on hieman vapautunut, mutta vain hiukan. Nyky-Iranissa vallitsee yhä pelon ilmapiiri, jossa jokainen kurkkii olkansa ylitse, koska niin monesta asiasta voi joutua vankilaan tai ainakin kidutettavaksi. Jo vastakkaisen sukupuolen edustajan seurassa oleminen – jos henkilöt eivät ole naimisissa tai sukua – mahdollistaa ruoskinnan tai jopa vankeuden.

Esiaviollinen seksi on laitonta; siitä voi saada 84 ruoskaniskua tai julkiset hirttäjäiset ilman juhlamenoja. Jos nainen tavataan pettämästä puolisoaan, hänet haudataan oikeuden määräyksellä kaulaa myöten hiekkaan ja kivitetään kuoliaaksi. Kuolema tulee yleensä noin 20 minuutissa. Ei siis ihme, että Iranissa liikkuessani olin kietoutuneena maataviistävään kaapuun ja tiukkaan hejabiin eli huntuun. Itse asiassa kaikkien naisten on pakko pukeutua niin. Minulla ei ollut myöskään meikkiä ja pidin katseeni tiukasti maata kohden. Jos naisen katse kohtaa väärän miehen, naista saatetaan pitää huorana.

= Suomessa ei ole sovinismia tai rasismia!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

= Suomessa ei ole sovinismia tai rasismia!

Kiitos.

Entäpä miesten kärsimykset Iranissa? Älä väitä, ettei niitä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä