Köyhillä ei ole varaa Thaimaanmatkoihin.
Meidän perhe pärjää taloudellisesti hyvin ja nelihenkinen perheemme matkustaa kaksi kertaa vuodessa ulkomaille. Yksi lomamatka tehdään aina Thaimaaseen ja toinen lähemmäs Kreikkaa, Espanjaan,Turkkiin tai skimbausmatka Keski-Eurooppaan. Viikonloput vietetään yleensä meidän mökillä Itä-Uudella maalla ja arki menee Espoossa.
Harmi, että köyhillä ei ole varaa matkustella. Monelle perheelle se Lintsi, Ruotsin/Viron risteily on kesän kohokohta. Minua surettaa näiden lasten puolesta, jotka menettävät paljon kun vanhemmilla ei ole halua tai rahaa viedä heitä ulkomaille, jossa saisi hienoja elämyksiä.
Montako ulkomaanmatkaa teidän koko perhe tekee vuodessa?
Kommentit (23)
Etelä/Pohjois Amerikka - ei kiinnosta NY lukuunottamatta 13 (kait)
Ihmettelen, mikä sitten "kiinnostaa" jos Amerikka ei "kiinnosta". Ehkä sitten on tosiaan kivempi matkustaa sinne Thaimaaseen kun kaikki on niin ihanan halpaa, mukaan lukien alkuasukkaiden suhtautuminen länsimaiseen possuun ja paikalliset lapsi- sekä muut prostituoidut.
ehkä kyse on vain ennakkoluuloista. En ihannoi amerikkalaista elämäntapaa, en poliittista enkä uskonnollista käyttäytymismallia enkä sosiaalista eriarvoisuutta ja rasismia mitä sielläkin on todella paljon!! Ja prostituoituja - myös niitä väärinkäytettyjä lapsia.... Ei vaan ole mitään sellaista siinä kulttuurissa mikä olisi sellainen WAU toisin kuin esim eurooppalaisissa maissa. NY:ssa kiinnostaa eniten etniset alueet ja museot sekä Broadwayn esitykset.
Etelä-Amerikassa lisäksi turvattomuus ja korruptio hirvittää hieman (pakettimatkoilla ei ehkä vaaraa mutta kun emme juurikaan käy sellaisilla). Kaunistahan siellä olisi...
Enkä mene Thaimaaseen siksi että siellä on halpaa - pidän auringosta, merestä, upeasta koskemattomasta luonnosta, mahtavasta ruuasta ja ystävällisistä ihmisistä. Jos he pitävät minua possuna - aivan vapaasti - vaikken olekaan koskaan tuntenut olevani ei-toivottu. Se nyt vaan on ollut yksi parhaista käymistämme kohteista Aasiassa.
Onpa todella lomaa kun ne pirun vajakit pyörii jaloissa koko ajan.
Ei taida paljon saada Thaimaan matkasta (eli Walking Streetistä) irti kun pitää niitä elämänpilaajia vahtia...
Mitä elämyksiä noissa turistirysissä nyt oikeasti saa? Elämyksiä siitä kun isi ja äiti kittaa kaljaa allinclusivilla?
Olin ennen köyhä. Haaveilin aina hirveästi matkoista. Katselin niitä auringonlaskukuvia ja mietin miten ihania paratiisikohteita ne on. Oli kuulkaa vähän pettymys sitten kun viimein on ollut vara matkustella.
Luonto on monessa paikassa kuivan karua (ei ollenkaan sellaista raikasta kuin Suomen kesä parhaimmillaan), krääsän tyrkyttäjiä on joka paikassa, lennolla on epämukavaa (kuka edes jaksaa lentää johonkin Thaimaahan asti?), kuvat kohteista ja hotelleista on aina, ihan aina, hienompia kuin kohteet todellisuudessa on.
Ei se matkustelu niin ihmeellistä oikeasti ole. Olen käynyt myös Australiassa (jestas sitäkin lentomatkaa). Sukeltanut Isolla valliriutalla. Joo hieno oli, mitä sitten, ei se elämää muuttanut mitenkään. Rentoudun paremmin kesämökillä.