Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseeköhän jotakuta liikaa, jos otan uimahallissa naisten pukukoppiin 8v pojan... OV

Vierailija
08.08.2012 |

En uskaltaisi sitä rämäpäätä laittaa yksin miesten puolelle - varsinkaan kun uimataidot hänellä on vielä keskitasoa huonommat, mutta halu silti pompata altaaseen ilman valvontaa liian suuri(siis jollen ehdo allasalueelle ensin ja tuskin ehdin).. :( Ei tuon ikäisellä kuitenkaan vielä ole mitään seksuaalisia kiinnostuksia naisiin/tyttöihin, vaan tytöt mieltää vain kavereiksi ja kammoaa "tyttöpöpöjä"... No, ollaan sitä mitä mieltä tahansa, niin saa tulla naisten puolelle joka tapauksessa - en halua, että mitään vakavaa tapahtuu lapselleni.

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten puolelle.

Poika on tosi ujo ja todella niitä asperger-piirteitä löytyy. Kesällä Stadikalla tehtiin niin että hän kulki miesten puolen läpi kaverin kanssa ja vaihdettiin siellä nurmikolla sitten uinnin jälkeen kalsarit ja muut vaatteet takaisin päälle.

Koulun kanssa on käynyt uimassa ja osaa kyllä pukea vaatteet, mutta kulkeminen siellä hallissa on vaikeaa. Haluaa mennä miesten puolelle vain isän kanssa.

Vierailija
2/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suihkutiloissa voi olla jo murrosikään ehtineitä alakoululaisia tyttöjä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi, että samaan koulun tokaluokkalainen poika olisi nähnyt heidät alasti.

Jotain intimiteettisuojaa nuorille tytöille, kiitos! Joillakin tytöillä alkaa olla murrosiän merkkejä ulkoisesti jo 8-vuotiaana. Niitä ei mielellään esitellä saman ikäisille pojille.

Kyllä häveliäisyys tulee lapsille ihan itsestään ilman vanhempien vaikutusta. Ei meitä aikuisia naisia tietenkään häiritse 8-vuotias poika naisten pukuhuoneessa tai suihkutiloissa. Kyse ei ole nyt siitä, ap.

Ajattele nyt muitakin kuin omaa poikaasi ja itseäsi, kiitos. Ei kenenkään ole pakko mennä uimahalliin.

t. kahden tytön äiti (9-vuotiaani saisi paniikin, jos naapurin 8-vuotias poika olisi samaan aikaan suihkutiloissa tai saunassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsistani nyt vaan sattuu olemaan poika. Olen pahoillani siitä, koska täällä AV:lla poikalapsen äitiys näyttää olevan jonkin sortin kirous. :(

AP

Vierailija
4/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästättehän äidit sitten ne 8v tytöt yksin selviytymään kaapin avaamisesta ja lukitsemisesta, vaatteiden ja tavaroiden kaappiin laittamisesta, KUNNOLLA suihkuttelusta, uikkarin laittamisesta, rauhallisesti märällä lattialla kulkemisesta, muiden huomioon ottamisesta?

Oikeasti. Suurin ongelma lienee oman kaapin löytäminen, mutta jos on lukutaitoinen (mitä 8v jo on) ei sekään ole vaikeaa. Uimahallikaappien lukot eivät ole mitenkään monimutkaisia, ja jos niitä ei saa auki, voi varmaan pyytää jotain aikuista auttamaan. Tämäkin tosin edellyttää, että lapsi on puhekykyinen, mikä taitaa tällä palstalla olla harvinaista sekin.

Jos suihkuttelu ei onnistu KUNNOLLA, niin mitä siitä? Kotona voi sitten jynssätä ihan rauhassa kloorit pois. Ei se lapsi pilalle mene, jos ei peseydy päästä varpaisiin saippualla.

Uikkarin laittamisesta... Meillä 4-vuotias pukee sujuvasti kaikki vaatteet itselleen. En mitenkään voi uskoa, ettei 8v osaa itse pukea.

Uimahallissa peseydytään KUNNOLLA ENNEN altaaseen menoa. Osaahan lapsesi tämän? Märkänä uikkarin laittaminen voi olla hankalampaa kuin normaali pukeutuminen. Peseehän lapsesi ensin itsensä ja laittaa uikkarit vasta sitten?

Vierailija
5/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta mitä ois voinu tapahtua ois todellakin ollut jos joku luokkakaveriPOIKA olisi nähnyt alasti. Just ja just pystyi vaihtamaan vaatteet tyttöjen kesken uimahallissa.

Nämä lasten seksualisoimiset ovat johtaneet jo siihen, että nykyään yläasteikäiset TYTÖT eivät enää kehtaa edes vaihtaa jumppavaatteita toistensa edessä. He jonottavat nyt yksi kerrallaan vessaan lukkojen taakse vaihtamaan vaatteet, sillä HERRA VARJELE, että toinen tyttö näkisi heidät alusvaatteilla! Lienee selvää, että suihkuissa ei enää käy kukaan jumppatunnin jälkeen.

Nykyään? Mitähän tämä nykyään mahtaa tarkoittaa? Itse muistan omat lapsuuden ja nuoruuden kokemukseni 80-luvulta.

En tykännyt liikuntatuntien suihkupakosta taikka uimahalleista, ja jo 8-vuotiaana olisi ollut todella kamalaa törmätä luokkakaveripoikaan uimahallissa nakuna.

Rentous eli kaiketi itsevarmuus uimahallikäynteihin yms. on tullut vasta aikuisiällä, lopullisesti lasten myötä.

Vierailija
6/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsistani nyt vaan sattuu olemaan poika. Olen pahoillani siitä, koska täällä AV:lla poikalapsen äitiys näyttää olevan jonkin sortin kirous. :(

AP

No tuo nyt vain on omassa päässäsi :)

Vierailija
7/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
8/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poikalapsissa olisi jotain vikaa (hyvänen aika sentään). Ymmärrät jutun sitten, kun tyttösi ovat vähintään 8-vuotiaita. Koeta nyt nähdä asia vähän laveammin, muiden näkökulmasta, jooko? Nyt tuijotat vain omaa poikaasi ja harmittelet, kun häneltä ollaan kieltämässä jotain.

AP

Vierailija
9/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästättehän äidit sitten ne 8v tytöt yksin selviytymään kaapin avaamisesta ja lukitsemisesta, vaatteiden ja tavaroiden kaappiin laittamisesta, KUNNOLLA suihkuttelusta, uikkarin laittamisesta, rauhallisesti märällä lattialla kulkemisesta, muiden huomioon ottamisesta?

Oikeasti. Suurin ongelma lienee oman kaapin löytäminen, mutta jos on lukutaitoinen (mitä 8v jo on) ei sekään ole vaikeaa. Uimahallikaappien lukot eivät ole mitenkään monimutkaisia, ja jos niitä ei saa auki, voi varmaan pyytää jotain aikuista auttamaan. Tämäkin tosin edellyttää, että lapsi on puhekykyinen, mikä taitaa tällä palstalla olla harvinaista sekin. Jos suihkuttelu ei onnistu KUNNOLLA, niin mitä siitä? Kotona voi sitten jynssätä ihan rauhassa kloorit pois. Ei se lapsi pilalle mene, jos ei peseydy päästä varpaisiin saippualla. Uikkarin laittamisesta... Meillä 4-vuotias pukee sujuvasti kaikki vaatteet itselleen. En mitenkään voi uskoa, ettei 8v osaa itse pukea.

Uimahallissa peseydytään KUNNOLLA ENNEN altaaseen menoa. Osaahan lapsesi tämän? Märkänä uikkarin laittaminen voi olla hankalampaa kuin normaali pukeutuminen. Peseehän lapsesi ensin itsensä ja laittaa uikkarit vasta sitten?

Eikö tuo jo vaikuta lapsen itsetuntoon, jos ei tuon vertaa luoteta että osaa tokaluokkalaisena käydä itse suihkussa ja pukea uikkarin? Te passaatte niistä kersoista semmosia että ne ei itsekkään usko osaavansa mitään.

Eihän koulunkaan uimareissuilla opettaja tule pesemään niiden lasten pyllyjä ja pukemaan niille uikkareita. Joskus täytyy jokaisen opetella.

Vierailija
10/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kahdeksan ja halusin kaverini kanssa uimahalliin, vanhempani antoivat kyydin hallin ovelle ja sovimme, mihin aikaan vanhemmat ovat hakemassa. Todellakaan tuossa iässä en tarvinnut sen enempää äitiä kuin muutakaan saattajaa, uimakaveri riitti.

Jos kahdeksanvuotiaasi ei pärjää vaatteidenvaihdon ja suihkun verran yksin, niin sitten kannattaa opetella ko. taidot ensin kotona ja mennä vasta sitten julkisille paikoille.

Ihan uskomatonta kädettömyyttä! Pakkohan tämän on olla provo.

Vierailija
11/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat ihan itsenäisesti käyneet tuon ikäisenä uimahallissa. 8-vuotias on jo toisella luokalla! Ei olisi tullut mieleenkään viedä omaa poikaani naisten puolelle! Kyllä koulussa olevan lapsen pitää osata totella. Sanot pojalle että menee miestenpuolelle ja sen jälkeen saa mennä lastenaltaaseen odottamaan sinua.

Ja hei siellä uimahallissa on valvojatkin. Eiköhän ne katso poikasi perään, jos et itse saa häntä kuriin.

Vierailija
12/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikuinen ja mua ärsyttää pojat naisten puolella ihan siksi että ne ei sinne kuulu. Alle kouluikäiset nappulat on asia erikseen.

Ja olen kyllä tosi pöyristynyt millainen säälittävä mammanpoika reppana ap:n poika on jos ei osaa itse peseytyä ja pukea tai usko kun sanotaan että yksin ei mennä altaaseen. Kyllä tuossa iässä jo jotain täytyy osata.

Vierailija
13/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eipä ne teidän pienet luuseriprinsessannekaan 8-vuotiaina siellä uimahallissa ilman äitiään nykyaikana käy(toki poikkeuksia voi olla, mutta en usko, että täällä AV:lla on montakaan).

Voi apua, jos tehtäisiinkin niin, että vanhat(eli yli 22-vuotiaat muijat) laitetaan yhdelle puolelle ja KAIKKI sitä nuoremmat, lapset ja nuoret aikuiset laitetaan toiselle puolelle, niin tulis kyllä teille itsekkäille tyttöjen äideille pelko puseroon, että pärjääköhän se mun pikku-Lissu nyt varmasti tuolla ettei mitään käy.

Mutta teillä tyttöjen äideillä ei ikinä tule olemaan tätä ongelmaa - VALITETTAVASTI.

Ansaitsisitte kyllä sen saman huolen kuin poikalastenkin äidit. Tai jos tuollainen raakajaottelu ainakin antaisi teidän ymmärtää myös meitä pienten poikien(8v ei ole iso, joten on vielä pieni!) äitejä!

Eipä mulla muuta.

Yst. terv. 2 ihanan ja terveen pojan äiti - minä en edes haluaisi omia tyttölapsia, koska poikani on niin ihania.

Vierailija
14/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis vielä tokaluokkalainen. Ei ennen koulujen alkua.

Vierailija
15/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikalapset ei osaa laittaa uimahousuja jalkaan ja se tarkoittaa siis sitä, että tyttöjen oikeus yksityisyyteensä alkaa nykyään vasta ilmeisesti yhdeksänvuotiaina.

Lupaan käräyttää jokaisen yli 7-vuotiaan pojan tyttöjen puolella, koska oikeudet ne tytöilläkin on.

Mun 9-vuotias ei olisi halunnut mennä koulun kanssa uimaan ollenkaan, koska sillä on muka paksut reidet. Itki sitä kaksi iltaa. Jos joku sen luokan 8-vuotias poika olisi tullut kesällä hallissa vastaan, mä olisin oikeasti heittänyt sen niskakarvoista äiteineen pihalle ennenkuin se ehtii sanoa kissa.

Vierailija
16/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eipä ne teidän pienet luuseriprinsessannekaan 8-vuotiaina siellä uimahallissa ilman äitiään nykyaikana käy(toki poikkeuksia voi olla, mutta en usko, että täällä AV:lla on montakaan).

Voi apua, jos tehtäisiinkin niin, että vanhat(eli yli 22-vuotiaat muijat) laitetaan yhdelle puolelle ja KAIKKI sitä nuoremmat, lapset ja nuoret aikuiset laitetaan toiselle puolelle, niin tulis kyllä teille itsekkäille tyttöjen äideille pelko puseroon, että pärjääköhän se mun pikku-Lissu nyt varmasti tuolla ettei mitään käy.

Mutta teillä tyttöjen äideillä ei ikinä tule olemaan tätä ongelmaa - VALITETTAVASTI.

Ansaitsisitte kyllä sen saman huolen kuin poikalastenkin äidit. Tai jos tuollainen raakajaottelu ainakin antaisi teidän ymmärtää myös meitä pienten poikien(8v ei ole iso, joten on vielä pieni!) äitejä!

Eipä mulla muuta.

Yst. terv. 2 ihanan ja terveen pojan äiti - minä en edes haluaisi omia tyttölapsia, koska poikani on niin ihania.

Mikä on tämä kirjoitus?

Vierailija
17/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis vielä tokaluokkalainen. Ei ennen koulujen alkua.

Lukaisepa lapsesi 1. luokan todistus. Siinä lukee että SIIRRETÄÄN 2. LUOKALLE

tiedätkö mitä se tarkoittaa?

Vierailija
18/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v osaa ainakin uida jo todella hyvin että ei haittaa vaikka menisi altaaseenkin ilman minua. En toki pitkiksi aikaa jätä sitä ilman valvovaa silmää, mutta ei se siihen huku vaikka menis miesten puolelta lastenaltaalle minuutin ennen minua.

Vierailija
19/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti häiritsee varhaisteini-ikäisiä tyttöjä.

Vierailija
20/197 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vielä paloitteleekin lapsensa ruoat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi