Olen varmaankin nyt ilkeä, mutta te entiset kotiäidit, ärsyttääkö
teitä kotona "liian" kauan hoitavat äitikaverinne ?
Olen huomannut usein ärsyyntyväni heidän kapeakatseisesta asenteestaan ja suoranaisesta kiukkuisuudesta ja marttyyriasenteestaan. Olen nyt ollut elokuun alusta saakka kotiympyröissä lomalla lapseni aloittaessa taas koulun. Olen tavannut kotiäitikavereita puistoissa ja tuossa kotipihalla aamupäivisin, liäksi oli yhdet vaatekutsut. (Apua, kotiäitien vaatekutsut on taas oma ahdistuksen aiheensa mulle :)
Huomaan ajattelevani, että monelle äidille tekisi jo hyvää vaikka opiskella ja aloittaa työnteko. Suoraan sanottuna heillä "kaatuilee seinät päälle" varsin usein :)
Lisäksi en ole oikein uskaltanut puhua perheemme yhteisestä kesälomamatkastamme muutoin kuin pyydettäessä, sillä yksikin kaveri sanoi, että on kateellinen meille ja alkoi narisemaan kun rahat vähissä. No, tottakai meillä on nyt enemmän rahaa käytössä kun on kaksi tienaamassa.
Olin itse kotona useamman vuoden ja näin jälkikäteen huomaaan miten tiukkis sitä aikoinaan olikaan. Kotihoitoa piti puolustaa henkeen ja vereen vaikka oman jaksamiseni kannalta olisi tehnyt itsellenikin hyvää palata työelämään vaikka jo silloin, kun kuopus oli 2,5 v eikä odottaa sitä mmagista 3 vuoden ikärajaa jolloin kh-tuki loppui.
Onko muita samoin ajattelevia ? Huomaan taas pienissä kotiympyröissä viikon olleena, että alkaa se muakin ahdistamaan kun tällaisia pohdin. Onneksi 2 viikon päästä taas töihin :)
Kommentit (22)
mutta voisin kuvitella, että ärsyttäisi.
Olen itse äitiyslomalla ollut nyt 6kk, ja huomaan jo nyt seinien kaatuvan päälle. Ympyrät ovat juurikin minimaalisen pienet, vaikkakin pidän yhteyttä työssäkäyviin kavereihini ja käyn useita kertoja viikossa esim. yksin jumpassa. Kodista on tullut joku ihme pyhättö - jos mies unohtaa laittaa likaiset sukkansa pyykkikoriin, saan hermoromahduksen. Töissä ollessa en jaksanut moisesta hirveästi välittää.
Osittaisin työaikajärjestelyin pidämme lapsemme kotona 1,5-vuotiaaksi, mutta kyllä luulen minulle tekevän varsin hyvää palata töihin. Nyt jo olen tehnyt yksittäisiä työkeikkoja (sunnuntaisin) ja aina silloin huomaan, miten suppeaa pelkkä kotonaolo onkaan.
Ja se vielä sanottakoon, että jostain syystä juuri nämä kotonaolijat ovat tosiaan hanakoimpia arvostelemaan muiden valintoja, monellakaan työäidillä ei usein riitä aikaa eikä kiinnostusta märehtiä toisten ratkaisuja.
himassa ja tulee oleen toivottavasti vielä 2,5v molemmat odotan siihen maagiseen 3v :D jos pystyy rahallisesti.
ihan oma valinta tietty välillä väsyttää ja joskus tiuskin mutta nautin äitinä olemisesta omassa pienessä kuningaskunnassani eniten :) en siis kiirehdi töihin koska saan tehä sitä niin monta vuotta vielä!
harmittaa kireät kotiäidi, tunnen siis :/
meillä kuitenkin mies sekä minä osataan antaa omaa aikaa omien kavereiden kanssa toisillemme ja syömme eineksiä, ei ehkä hirveästi kaupan, mutta nautoruokamielessä kyllä ja enemmänkin vkloppuisin kun koko perhe viettää laatuaikaa yhdesssä.
aina en jaksa siivota koska olenhan kotona lapsien takia (pyrin kyllä että koti on siisti kun mies tulee kotiin)
joo olen nuori mutta mukava ja pullantuoksuinen äiti ja ylpee siitä ;)