Millä hoitaa stressiä ja siitä johtuvia moninaisia oireita?
Mikä auttaa esim. hartiasärkyyn, huonoon, oksettavaan oloon, kipuihin siellä täällä jne.?
Auttaisikohan jooga, venyttely tms.?
Kommentit (7)
että järjestät elämääsi toisenlaiseksi, sulle paremmin sopivaksi. Muuten sulla vielä pettää joku paikka, koska ei sitä stressiä vaan loputtomiin voi lisätä tai pysytellä niissä jo tosi korkeissa stressilukemissa.
ja mene lenkille. Itseä virkistää varsinkin pyöräily. Sen jälkeen vaikka saunaan ja nukkumaan.
Stressi pitää saada pois.
Mulla oli ihan uskomattomia oireita vuosi sitten ja nyt vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että johtui stressistä. Sä kun tiedät jo oireiden syyn, niin hyvä alkaa poisteleen sitä. Mutta ihan aluksi vaan lepoa ja rentouttavia hoitoja, esim. hierontaa.
... toimivat minulla, mutta kukin tavallaan.
Olen ollut koko kesän lomalla, eivätkä oireet hellitä, vaikka stressiä ei pitäisi olla. Pakko varmaan alkaa liikkua tms. koska tämä rauhallinen kotielämä ei näytä tehoavan (kiireisen talven jälkeen, se tosiaan taisi olla liian rasittava runsaiden töiden vuoksi).
Stressin hallinnan keinoja on valtavasti.
Nukkuminen, liikunta ja terveellinen ravinto. Jooga ja meditaatio. Mindfulness ja vastaavat tekniikat. Priorisointi: tavoitteiden asettaminen ja niihin pyrkiminen. Kurinalaisuus. Musiikki ja taide. Työyhteisöissä yhteisöllisyyden määrätietoinen kasvattaminen.
Ehkä tärkein on kuitenkin palautuminen. Ponnistuksen jälkeen on aina varattava aikaa palautumiseen. Työpäivään on sisällyttävä tauko 3-4 tunnin välein. Joka päivä on tehtävä myös jotakin muuta kuin työtä. Palautuminen ei ole ollut riittävää, jos maanantaina tuntuu ikävältä mennä töihin (olettaen että silloin työviikko alkaa).
lisäravinteet ja vitamiinit, ja elämäntaparemontti ja uni.
liikunta ei niinkään. painoa tuli neljänkympin hormonimyrskyn takia melkein 10 kiloa!!!
toi voi olla ihan henkistä ja pahan olon purkua. käy juttelemassa jossain et mikä painaa, ja painaa läpi