Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuisitko 31 neliön kaksiossa? Näin äkkiseltään ajatus tuntuu ahdistavalta

Vierailija
07.08.2012 |

Olen asunut aikoinaan 32 neliön yksiössä, ja se oli ihan mukava kämppä yksin elävälle. Jos se olisi jaettu kahteen eri huoneeseen niin apua, seinäthän siinä kaatuisi päälle. Tämä 31 neliön kaksio on pienin kaksio mihin olen törmännyt, onko joku nähnyt vielä pienempiä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu etten voisi asua yksinkään, saati sitten kaksin

Vierailija
2/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden kahden leikki-ikäisen lapsen kanssa 40m2 asunnossa ja se oli kyllä todella ikävää. mh+tupakeittiö+tilava kylpyhuone olisi vielä toiminut, mutta asunnossa oli kaksi identtistä huonetta, pieni keittiö ja pieni putkimallinen kylpyhuone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 27 ja 37 neliön yksiöissä. Tuo 27 neliöö oli yksiönäkin liian pieni ja ahdas. 31 neliön kaksioon ei varmaan mahtuisi mitään huonekaluja. Olisi ihan liian ahdasta.

Vierailija
4/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa n. 16 neliön yksiössä. Tuossahan sentään olisi tuplasti tilaa siihen verrattuna, eli voisin.

Vierailija
5/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 34 neliön yksiö. Minä ja mies ja lapset olivat silloin, toinen taapero ja toinen vauva. Oli ahdasta. (Vaunut piti säilyttää eteisessä kun ei saanut pitää ulkona/ulkovarastossa. Keittiön tilasta suuren osan vei syöttötuoli.)

Ja sen kokemuksen perusteella sanoisin: en voisi asua.

Vierailija
6/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin seurustelun alkuaikoina avokin kanssa 30 neliön yksiössä ja tuntui että toinen oli koko ajan tiellä. Tilaa ei ollut mihinkään.

Jos sen tilan olisi vielä leikannut jollain seinällä olisi varmaan itku ja ero tullut, ei olisi toiminut.

Vierailija
7/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunallinen ja ovellinen alkovi/mh, olohuone-avokeittiö ja vessa. Tuttuni asui tuollaisessa ja se oli ihan kiva. En saanut sellaista, nyt asutaan 44 neliön kaksiossa ja tämäkin on kiva. Muutama vuosi sitten asuin hetken n. 17 neliön yksiössä, murrosikäisen lapsen kanssa silloinkin, siinä olisi kohta ehkä repeillyt, mutta olihan se helppo siivota!

Vierailija
8/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo keittonurkkauksen sijaintikin, vaikka aika kätevä tervehtiä mahdollisia vieraita ja jatkaa samalla kokkausta:

http://www.kortepohja.fi/Products/80/16/Talo-H-31-0-m/

Vierailija
9/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotiaana lapsenhoitajana Kruunuhaassa. Asuntona oli nk palveluskunnan asunto, erotettu perheen asunnosta, omalla sisäänkäynnillä. wc oli 45*55 cm, rakennettu vaatekaappiin. Siellä kävin suihkussa käsisuihkun avulla, pytyllä istuessa ovi ei mahtunut kiinni. Eteisessä oli keittolevy, jogurtti säilyi talvella ikkunan välissä.

Tuohon verrattuna 31 m2 KAKSIO ois ollut lottovoitto! 80-luvulla kun asunnot olivat kiven alla Helsingissä. Kantakaupungissa asuminen korvasi puuttuvat neliöt :)

Vierailija
10/10 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jossain toisen sohvalla majoittumista ei lasketa, kun se ei kuitenkaan ole mikään huone tai asunto.

Olin 16-vuotiaana lapsenhoitajana Kruunuhaassa. Asuntona oli nk palveluskunnan asunto, erotettu perheen asunnosta, omalla sisäänkäynnillä. wc oli 45*55 cm, rakennettu vaatekaappiin. Siellä kävin suihkussa käsisuihkun avulla, pytyllä istuessa ovi ei mahtunut kiinni. Eteisessä oli keittolevy, jogurtti säilyi talvella ikkunan välissä.

Tuohon verrattuna 31 m2 KAKSIO ois ollut lottovoitto! 80-luvulla kun asunnot olivat kiven alla Helsingissä. Kantakaupungissa asuminen korvasi puuttuvat neliöt :)