Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dvd-vuokraamot kuolevat Suomessa (SK)

Vierailija
07.08.2012 |

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien-takaa/dvd-vuokraamot-kuolevat-j…

Suomen kuvalehden kirjoituksen mukaan Suomeen saapuva Netfix haastaa dvd-vuokraamoketjut. Tarjolla on myös Soneran ja Elisan tarjoamia viihdepaketteja.

Luuletko, että viihdepakettipalvelut syrjäyttävät dvd-vuokraamot?

Voivatko dvd-vuokraamot kilpailla näitä uusia vastaan? Millaisella tarjonnalla mielestäsi voittaa?

Mitä itse haluat?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanne vuokraamoissa on se, että yhden tai kahden vuokraleffan hinnalla ostat ne jo omaksi. Aivan liian kalliita, pitää olla hankalat jäsenkortit jotka uusitaan vuosittain jne.

Vierailija
2/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi spontaanisti tilata leffan eikä tarvitse huolehtia palautuksista. Meillä matkaa lähimpään vuokraamoon 10 km, joten viihde on kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pakettihintoja. Esim 50€ vuosimaksulla saisi rajattoman oikeuden vuokrata leffoja sen vuoden ajan. Kuukausimaksulla 20€ saisi vuokrata kuukauden ajan niin monta leffaa kuin haluaa. (kuitenkin joku raja siinä kuinka monta leffaa saa kerralla olla vuokralla). Vuokraamojen yhteyteen privaattihuoneita, kuten jossain erotiikkaliikkeissä. Eli saisi katsoa haluamansa leffan vaikka vitosella vuokraamosta löytyvässä kotiteatterihuoneessa. Leffateatterin tyyliset viritelmät, mutta pienemmässä mittakaavassa.

Kyllä se siitä.

Vierailija
4/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipäs lietsota paniikkia.

Vierailija
5/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kätevää! Valikoimat vaan on liian suppeat. Olisi erittäin tervetulleita edulliset monipuoliset nettivuokraamot! Miksei Makuunit, ärrät sun muut laittaisi itse nettivuokraamoa?

Vierailija
6/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

öhöhöhö

Vierailija
7/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana hypistellä dvd-elokuvia vuokraamoissa. Ainoa huono puoli on elokuvien palautus!

Jaksan kyllä vaivautua menemään vuokraamoon (linja-automatkan päässä), mutta INHOAN mennä palauttamaan niitä. Olisi kiva, kun dvd- vuokraamoilla olisi noutopalvelu.

Minä onneton sitouduin Welhoon kahdeksi vuodeksi eikä heillä tietenkään ole tuota video on demand-toimintoa. Joten vuokraamoihin täytyy mennä, jos televisiosta haluan katsoa tuoreempia elokuvia.

Vierailija
8/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin: voiko ulkomainen yritys tarjota leffoja, joista suomalaiset ovat kiinnostuneita? Jotkut suomalaisethan haluavat aina katsoa Pekkoa tai Talvisota-tyyppisiä leffojakin erilaisten ulkomaisten leffojen lisäksi. Samoin lapsille halutaan ehkä mieluummin suomeksi puhuttuja tai tekstitettyjä elokuvia. Vastaavatkohan ulkomaiset toimijat tähän kysyntään?

Vai meneekö homma siihen, ettei kotimaista ole tarjolla, kun ostaa kaikenlaisia viihdepaketteja?

Vierailija
9/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pakettihintoja. Esim 50€ vuosimaksulla saisi rajattoman oikeuden vuokrata leffoja sen vuoden ajan. Kuukausimaksulla 20€ saisi vuokrata kuukauden ajan niin monta leffaa kuin haluaa. (kuitenkin joku raja siinä kuinka monta leffaa saa kerralla olla vuokralla). Vuokraamojen yhteyteen privaattihuoneita, kuten jossain erotiikkaliikkeissä. Eli saisi katsoa haluamansa leffan vaikka vitosella vuokraamosta löytyvässä kotiteatterihuoneessa. Leffateatterin tyyliset viritelmät, mutta pienemmässä mittakaavassa. Kyllä se siitä.

että olisi jotain minileffateattereita. Noiden vuokra kyllä veisi heti katteen miinukselle. Toisekseen, miksi sitten ei menisi ihan oikeasti leffaan kuin jonnekin hikiseen koppiin?

Jotain pakettisysteemejä on mielestäni yritetty. Itse taas kuulun siihen porukkaan, jolle kertamaksu on parempi.

ap

Vierailija
10/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa minun roponi, joka tarjoaa laajimman valikoiman vanhoja hyviä leffoja ja independent-tuotantoa eikä vain viimeisiä blockbustereita. Toistaiseksi nettipalveluiden valikoima häviää vuokraamoille.

Vierailija
11/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tosin ihan tien toisella puolen kaksikin vuokraamoa joten tulee käytyä. Kallistahan tuo on kun samalla rahalla sais melkein jo omaksi ja lapset haluaa katsoa usean kerran aina saman.

Arvostan kuitenkin uutuuksia, kotimaisia, vanhoja klassikoita, ja karkkitarjontaa;) usein vuokraan ensin jonkun ja sitte ostan omaksi jos elokuva oli niin hyvä että halutaan katsoa uudestaan.

Noissa viihdepaketeissa joihin en ole tutustunut vielä on kuitenkin käsittääkseni aika suppea tarjonta.

Netissäki on elokuvia mut ilman tekstiä, ei korvaa vuokraamoa. Tuo kk maksu ja rajaton vuokraoikeus vois olla kiva.

Ja lisäksi me käydää usein kun on tarjouspäivä vuokraamossa että saa kaksi yhden hinnalla tai useammansi päiväksi samalla rahalla.

Vierailija
12/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaan leffoja kirjastosta, joitakin leffoja ostan itselleni bluray versiona.

Vierailija
13/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne leffat streamata tai ladata ja samaa formaattia ei muutenkaan käytetä maailman tappiin asti. Jutussa puhutaan vähän kuin kyse olisi uudesta asiasta, vaikka leffoja on saanut vuokrattua suomenkielisistäkin palveluista varmaan jo vuosia.

Vierailija
15/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa minun roponi, joka tarjoaa laajimman valikoiman vanhoja hyviä leffoja ja independent-tuotantoa eikä vain viimeisiä blockbustereita. Toistaiseksi nettipalveluiden valikoima häviää vuokraamoille.

mutta itse en tykkää katsoa elokuvia netistä. Nettitv:täkin katson vain jos pakko. Ihaninta on mennä leffaan ja toiseksi ihaninta on katsoa omasta telkusta.

Mutta kiinnostavaa, voitko linkittää saitteja, joilta saa muitakin leffoja maksua vastaan kun vain hollywood-nykyviihdettä? Pidän myös vanhoista klassikoista, tosin tykkään myös tekstityksestä.

ap

Vierailija
16/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne leffat streamata tai ladata ja samaa formaattia ei muutenkaan käytetä maailman tappiin asti. Jutussa puhutaan vähän kuin kyse olisi uudesta asiasta, vaikka leffoja on saanut vuokrattua suomenkielisistäkin palveluista varmaan jo vuosia.

Vierailija
17/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvii kuin piuhan koneen ja telkun väliin.:) hdmi tms

Vierailija
18/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit kytkeä oman tietokoneesi isoon TV näyttöön yhtä hyvin kuin TV kaapelin tietokoneeseen.

Vierailija
19/26 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten noi operaatorien palvelut toimii, mutta tietokoneesta saa ainakin helposti vedettyä johtoa telkkariin tai minkälaiseen kotiteatteriin vaan ja noita palveluita löytynee jo sisäänrakennettuina telkkareissakin samaan tapaan kuin tietokoneen mukana tulee ohjelmistoa.

Vierailija
20/26 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kätevää! Valikoimat vaan on liian suppeat. Olisi erittäin tervetulleita edulliset monipuoliset nettivuokraamot! Miksei Makuunit, ärrät sun muut laittaisi itse nettivuokraamoa?

Makuunilla on ollut jo kuukausia toiminnassa nettivuokraus. Samoin Headweb - toimii hyvin, SFanytime jne. Itse ainakin yllätyin kuvan laadusta ja äänestä. Kätevä vaihtoehto sille että ajaa vuokraamoon ja huomaa että se uutuusleffa on taas loppu. Valitettavan rajallinen valikoima kylläkin vielä monella nettivuokraamolla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan