Mieheni haluaisi avioehdon nyt???
Alkaa vähän epäilyttämään, että miksi. Naimisissa olemme olleet 18v. Enne lasten syntymää sovimme yhdessä, että minä jään heitä kotiin hoitamaan. Olen kyllä opiskellut itselleni opistotasoisen ammatin. Sitä olen tehnyt 3v ennen lapsia.
Alussa meillä ei ollut mitään, mutta nyt iso omakotitalo, kesämökki Saimaalla, asuntoauto ja yksi sijoitusasunto Lahden keskustassa. Ja kaikki yhteisiä. Mitä ihmettä avioehdolla voisimme tehdä? Mieheni taitaa suunnitella eroa. Mitä luulette?
Kommentit (6)
ois miehesi ehdottama avioehdon sisältö ?
Mitä merkitystä on avioehdolla, jos kaikki on kerran yhteistä?
Onko omia sijoituksia? Onko iso tili?
Tai ehkä miehesi odottaa lottovoittoa...
Sinuna en suostuisi enää tässä vaiheessa. Se on liiton alussa tai ei lainkaan.
kuopan. Lisäännytään ja kuvitellaan kaiken olevan yhteistä, mutta mies haluaakin omaisuuden itselleen.
Tollo. Olisit luonut uraa niin kuin muutkin, niin voisit jopa elättää ne lapset, kun ukkosi lähtee sen sihteerin matkaan.
Kyllä tuo aika pahasti käryää tuo tilanne. Tietysti kannattaa kuunnella, että mikä on miehen näkökulma asiaan. Jos haluaa vaikka vain perinnöt avioehtoon, niin sitten asia on paljon ymmärrettävämpi kuin että nyt kirjattaisiin kaikki hänen nimiinsä ja olisi kaiken kattava avioehto.
Jos kaikki on teillä yhteisissä nimissä, niin eihän tuossa nyt hirvittävää ongelmaa ole avioehdossakaan? Eri asia olisi, jos kaikki olisi jomman kumman nimissä.
Olisiko mahdollista, että mies voisi olla tulossa perimään piakkoin jotain ja sitten suunnittelisi eroa? Jos jompi kumpi ehtii perimään vanhempansa ja toinen ei ja siinä välissä tulee ero, niin silloinhan tilanne menee tavallaan aika epäreilusti eli toinen saa toisen perinnöstä puolet ja toinen ei toisen.
Minkälaista avioehtoa se mies siis toivoo?
tai sitten miehesi on jotenkin tosi outo tapaus