Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta jättää yksi serkuista kutsumatta häihin?

Vierailija
09.03.2015 |

Mulla on viisi serkkua, joista neljän kanssa olen melko tiiviisti tekemisissä. Viidettä en ole edes tavannut muutamaan vuoteen, eikä pidetä juurikaan yhteyttä, mitä nyt fb-kavereita ollaan mutta aika hiljaista sielläkin. Olisiko siis epäkohteliasta jättää tämä yksi serkku kutsumatta häihin? Kun kutsuttujen joukossa on hänen vanhempansa ja molemmat sisaruksensa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsuisin, näkispähän ainakin sitte häissä. Jospa yhteydenpitokin siitä tiivistyisi :)

Vierailija
22/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun hääsihän ne ovat, mutta saatat joutua selittelemään tämän kutsumattoman vanhemmille ja sisaruksille päätöstäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti itsellesi jos muut sukulaiset kutsutaan ja sua ei niin tulee varmaan vähän sellanen olo et mitä pahaa oon tehnyt..

Vierailija
24/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se edes kuulee sun naimisiinmenostasi mistään jos ette ole tekemisissä. En mä ainakaan tiedä enkä välitä serkkujeni tekemisistä.

Vierailija
25/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On .

Vierailija
26/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se minusta epäkohteliasta vaikka ehkä myös todennäköistä että etäinen henkilö jonka kanssa ei olla juurikaan tekemisissä tulisi häihin. Kutsuisin.

Vierailija
27/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan tuomio siis on että häihin kutsutaan henkilö jonka kanssa ei olla tekemisissä, viemään puolisonsa kanssa kahden sellaisen paikat jotka oikeasti haluttaisiin paikalle.

ap

Vierailija
28/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko tämän serkun vanhemmat? Jos et kutsu tätejä ja setiä, vaan ainoastaan nämä neljä serkkutyttöä joiden kaveri olet, niin se ei näytä niin pahalta. Voi siitä silti tulla  kulmien kohottelua.

Myös häiden koko ratkaisee kyllä - jos paikalla on 100 ihmistä, tulee helposti sellainen olo että onko nämä kaikki työkaverit ja kavereiden avecit niin tarpeellisia, että yhtä serkkua ei voinut kutsua. Jos paikalla on 20 läheistä ja nämä kolme serkkua ovat sekä sinun että sulhon rakkaita ystäviä, näyttää tilanne taas erilaiselta.

Itsellä on niin etäiset välit serkkuihin, etten varmaankaan ihmettelisi asiaa sen enempää. En ainakaan sitten, jos he kutsuisivat vain isänpuoleiset serkkunsa, jos ovat samanikäisiä ja ovat asuneet samalla paikkakunnalla. Äidinpuoleisia serkkuja serkuillani on vain minä ja pikkusiskoni, joten sitä ihmettelisin kyllä, jos äiti, isä ja pikkusisko kutsuttaisi, muttei minua. 

Vierailija
29/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:39"]Palstan tuomio siis on että häihin kutsutaan henkilö jonka kanssa ei olla tekemisissä, viemään puolisonsa kanssa kahden sellaisen paikat jotka oikeasti haluttaisiin paikalle.

ap
[/quote]

Sinuna en välittäisi tämän palstan mammojen mielipiteistä vaan kutsuisin ne ihmiset joiden kanssa olen tekemisessä. Ja niin meinaan minäkin tehdä. Jos joku loukkaantuu niin siitä vaan, eipä paljon liikuta kun ei olla muutenkaan tekemisissä.

Vierailija
30/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:39"]

Palstan tuomio siis on että häihin kutsutaan henkilö jonka kanssa ei olla tekemisissä, viemään puolisonsa kanssa kahden sellaisen paikat jotka oikeasti haluttaisiin paikalle.

ap

[/quote]

Eli olit jo päätöksesi tehnyt ja halusit vain palstalta nyökyttelyä ja selkään taputtelua.

Vierailija
31/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. Toivottavasti häät menevät metsään! ;)

Vierailija
32/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. Kohteliaan nyrkkkisäänön mukaan kaikki "samantasoiset" sukulaiset pitäisi kutsua. 

Vierailija
33/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:39"]

ap

[/quote]

Eli olit jo päätöksesi tehnyt ja halusit vain palstalta nyökyttelyä ja selkään taputtelua.

[/quote]

Ei nyt niinkään, vaan halusin tietää miltä tilanne ulkopuolisten silmissä näyttää. Ja painotan edelleen että ne neljä serkkua ovat myös kavereita, joiden kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä. Tilanne olisi helpompi jos noita ulkopuolelle jättäytyneitä serkkuja olisi enemmänkuin yksi.

ap

Vierailija
34/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:47"]On epäkohteliasta. Toivottavasti häät menevät metsään! ;)
[/quote]

Mitä helvettiä :D Mäkin jätin kutsumatta alkkari-serkkunivjota välttelin kymmenen vuotta. Olenko hirveä ihminen? Voi jeeesus.

Vierailija
35/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:15"]

Sanon vielä että ne neljä kutsuttavaa serkkua on mukana enemmän kaveri- kuin sukulaisstatuksella.

ap

[/quote]

Silti.

Vierailija
36/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:47"]On epäkohteliasta. Toivottavasti häät menevät metsään! ;)
[/quote]

Joku ei tainnut saada kutsua häihin ja mielensä niin pahoitti

Vierailija
37/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat siitä erityinen juhla, että niihin liittyy hyvin paljon sosiaalisia odotuksia. Ne ovat yhteisöllinen siirtymäriitti. Siksi ihan kaikkea ei voi ajatella niin, että "mun häät, mun säännöt!11!" Tai voi, mutta se saattaa pahastuttaa yhteisön jäseniä.

Vierailija
38/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:47"]On epäkohteliasta. Toivottavasti häät menevät metsään! ;) [/quote] Mitä helvettiä :D Mäkin jätin kutsumatta alkkari-serkkunivjota välttelin kymmenen vuotta. Olenko hirveä ihminen? Voi jeeesus.

[/quote]

Hieman taitaa olla eri tilanne ap:llä...

Vierailija
39/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:39"]Palstan tuomio siis on että häihin kutsutaan henkilö jonka kanssa ei olla tekemisissä, viemään puolisonsa kanssa kahden sellaisen paikat jotka oikeasti haluttaisiin paikalle.

ap
[/quote]
Kovinkaan moni ei edes ilmaissut pitäisikö kutsua vai ei vaan vastasivat kysymykseen onko kutsumatta jättäminen epäkohteliasta. Jos esim. tilan puutteessa vieraiden määrää on pakko rajoittaa teet toki itse valinnan se suhteen oletko mieluummin kohtelias jollekin jonka kanssa olet tekemisissä enemmän vai epäkohtelias etäisemmälle tyypille.

Vierailija
40/65 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:17"]

No ei todellakaan ole. Kutsut ne kenet haluat häissäsi nähdä, ei mitään kohteliaisuuskutsuja tarvii lähettää.

[/quote]

Kuuntele kunnon moukan neuvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi