Puistossa vain ylipainoisia mammoja
Olen työelämässä, mutta eilen sattui vapaapäivä ja menin pienen lapseni kanssa puistoon pitkästä aikaa. Voi haloo, miksi 95 % niistä mammoista, jotka näyttävät olevan lapsensa kanssa kotona ja säännöllisesti puistossa käyvät, ovat niin ylipainoisia? Jenkkakahvat roikkuvat, kaksoileuat hyllyvät ja ahterit pursuavat. Mitä näiden naisten miehet oikein tällaiseen sanovat? Ja eikö oma hyvinvointikin olisi tärkeä asia.
Olen aika pöyristynyt! Pitäkää mammat huolta ulkonäöstänne ja terveydestänne, jo lastennekin takia!
Kommentit (24)
joilla on vauva tai lapsi muutenkin alle 3- vuotias?
Entä monenko vanha lapsesi on? Olitko koko hoitovapaan kotona ja siitä töihin?
Oma ahteri pursuaa mutta siihen on selityksenä lapsen kuolema. Kyllä sinullakin jos kokisit jotain tälläistä.
Miten VOI ihmisiä noin paljon kiinnostaa ja ärsyttää toisten paino ja ulkomuoto. Meitä ihmisiä on monenlaisia, mikä on vain hyvä juttu. Jokainen lihava tietää varmasti olevansa lihava. Ei se kenellekään kuulu. Keskittykääs nyt omaan elämäänne vaan.
Ja ei, en ole lihava vaan ihan normaalipainoinen kolmen lapsen äiti.
Vievät lapsensa ulkoilemaan, hienoa.
Itse olen normaalipainoinen, mutta eip tulisi mieleenikään ajatella, että lihavat ovat välttämättä rumia. Eivätkä kaikki lihavat ole myöskään mitään sairaita tai huonokuntoisia.
Ja nykyään ulkonäön suhteen - myös painon - on nemmän sallituja malleja. Esimerkiksi Kim Kardashian on tuonut lihavuuden ulkonäön tasa-arvoon. Myös lihava voi pukeutua muodikkaasti.
Enkä kuitenkaan usko monen suomalaisen kotiäidin omaavan sentään sellaista takapuolta niin lyhyissä jaloissa kuin Kimillä, joten suhteellisuudentajua näkemään itsensä kauniina!
kertoa että ennen lasta minulla oli aikaa tarkkaila painoa ja käydä joka päivä tunnin juoksulenkillä, olin näet vielä työtönkin. Sen jälkeen kun lapsi syntyi siinä on ollut kiini totaalisesti vaikka meillä isäkin hoitaa lasta tasavertaisesti. Nyt kum hän on viisi alkasi olla aikaa häneltä mutta tytöt vie ihan kaiken ajan. Ainut keino painon pudottamiseen olisi lopettaa kokonaan syöminen kun ei se paino yli nelikymppisenä lähde laskuun jos siihen ei uhraa koko päivää.