Käytettäkö VISAA, klarnaa tms. osamaksusysteemiä (ellos, hobby hall, netanttila)?
Paljonko on maksamatta? Ahdistaako niiden maksaminen tai tuntuuko, ettette pysty niitä maksamaan? Itsellä vähän ja enempää en kyllä kerrytä! jotenkin ahdistaa, jos summa tulee älyttömän suureksi. Joskus olen kyllä kaupassa vahingossa painanut creditiä. Maksatko kaiken kerralla pois vai lyhennätkö minimiä? Olen joskus ajatellut, että miten joku voi maksaa luotolla, mutta nyt joudun hieman perääntymään sanoissani :/
Kommentit (7)
Tarkoitus ei ole todellakaan haukkua ketään tässä ketjussa vaan keskustella asiallisesti. Se on todella helppoa nettikaupassakin painaa klarnan kohtaan täppi (myönnän sen), mutta sitten ahistaa, kun niitä alkaakin kertyä.
ap
Käytän luottokorttia seuraavissa tilanteissa:
-Kun varaa netistä lennot/hotellin/matkan.
-Ehkä kerran vuodessa ostan nettikupasta jotain.
-Kun syystä tai toisesta rahallisesti tiukempi kuukausi(tullut iso lasku tmv.), maksan joitakin ostoksia luottokortilla (siis ihan perusjuttuja, ruokaa, vaatetta jos jotain tarvitsen ym.) Tätä tapahtuu 1-2 kertaa vuodessa.
Ja laskun maksan heti pois seuraavasta tilistä. En edes odota sitä paperilaskua kotiin, vaan maksan samantein kun tili tulee pois koko summan.
Mitään muita luottoja ei ole eikä tule, tai anteeksi, opintolainaa vielä vähän on jäljellä. En koskaan ostaisi osamaksulla mitään, ellei aivan pakottava tarve olisi, esim. pesukone hajoaa ja jemmarahat jostain syystä loppuneet.
Käytän jatkuvasti credit puolta pankkikortista (eli maksan masterilla), samoin vingutan Visaa ja tilasn tuotteet H&M:ltä kuukausilaskulle. Maksan kuitenkin kaiken heti pois, eli en maksa korkoja. Koska noista ei myöskään mene laskutuslisää, niin ei ahdista. Oikeastaan käytän tuota luotolla maksamista osana talouden hallintaa. Näin nään helposti, paljonko minulla on kulunut kaikkeen pieneen ja suureen kuukaudessa, kun saan kerralla kootun laskun sen sijaan että summa olisi mystisesti kadonnut tililtäni. Laskusta on helppo tarkistaa, että mihin rahat ovat huvenneet ja onko se ok, vai pitääkö tehdä ryhtiliike.
Visa oli ihan tapissa, mutta sain maksettua pois kun sain yllättäin äidilta rahaa. Klarnaa käytän kun tilaan jotain, mutta otan vaan sen laskun, en tiliä.
Joskus nuorempana niitä oli niitä tilejä joka nettifirmalle ja olin ihan kusessa niiden kanssa. Enää en siihen ryhdy.
en edes tiedä, mikä tuo klarna on. Enpä juuri ostele netistä mitään.
kerran ostaa Maskusta huonekaluja.
Käteishinta oli kalliimpi kuin joku luottokorttisopimuksen kanssa tehtävä sopimus!
OK -tehtiin paperit ja sain huonekalut.
Posti toi laskun ja luottokortin. Maksoin koko summan kerralla ja saksin kortin saman tein kappaleiksi.
Kuinkahan paljon huonekeluliike nettosi tästä luottokorttifirmalta? Kyllä jonkun verran -sen verran innokkaasti korttia minulle tarjottiin.
Ulosotossa kaikki noi. Oli henkkamaukkaa, ellosta, klarnaa, visaa.. Järkyttävät korot kyllä.