Yök näinkö niitä vauvojen kestovaippoja säilytetään?
Likaisten vaippojen säilytykseen sopii kaikkein parhaiten luonnonmateriaalista tehty mahdollisimman ilmava kori. Kun ilma kiertää vaipat eivät märkänäkään homehdu, eikä hajuhaittoja yleensä tule. Pissavaipat voi laittaa koriin huuhtelematta ja kakkavaipat huuhdella ja ripustaa korin reunoille pesua odottamaan. Mikäli haluaa käyttää pesupussia, pussin voi levitellä koriin valmiiksi, jolloin vaippoja ei tarvitse lainkaan koskea ennen pesua.
Kommentit (29)
muu pyykki ei haissu, eikä haise...mutta sama se, kestot myyty jollekin onnettomalle ja siiryttiin takasin kertiksiin, lapsen pyllykin on taas hyvässä kunnossa, eikä haise ei :D Lisäksi vaatteita ei tarvi vaihtaa monta kertaa päivässä, kerta riittää :)
ikä tarkoita sitä, ettäkö se välttämättä toimisi kunnolla. Joka tapauksessa, jos pesu tapahtuu oikeassa lämpötilassa ja oikealla aineella, vaipat huuhdellaan ennen pesua ja ne kuivataan oikein, vaipat eivät haise. Jossain noissa kohdissa teillä on mennyt mönkään, koska ei ne normaalisti haise.
jännä vaan kun muu pyykki ei haissut, eikä haise vieläkään...ja hassua sekin että kaikki vauvat joilla kestot, haisee ihan selkeesti pahalle, ehkä mulla on sitte niin tarkka nenä
ja voi helvetti sitä kusen käryä mikä niillä on. Perhe on ilmeisesti tottunut siihen hajuun tai se ei heitä haittaa.
Ulko-oven kun heillä avaa lemahta suolen ja rakon tuotokset nenään.
mulla on tuttavapiirissä varmaan enemmän kestoilijoita kuin kertisvaippojen käyttäjiä, ja ainoa, jolla vaipat on haissut, on pessyt niitä väärin (ei huuhteluohjelmaa ennen pesua, ei säännöllistä 90 asteen pesua).
Mulla on tosi tarkka hajuaisti, liiankin tarkka, koska hajut tekee mulla helposti pahaa. Haistelen puhtaat vaipat lähes joka kerta läpi, ja ne ei haise muuta kuin puhtaalle pyykille. Jos vaipasta ei lähtisi haju pesussa, heittäisin sen roskiin.
Kertakäyttövaipat kyllä haisevat vauvan päällä, syystä joka tässä ketjussa tulikin jo esiin. Meillä käyetään kertakäyttövaippoja öisin ja reissussa, joten ne on tuttuja kyllä.
Ulko-oven kun heillä avaa lemahta suolen ja rakon tuotokset nenään.
yäääääk!!!!!!!!!!!!!!
Minkä merkkisiä ja tyyppisiä vaippoja käytit?
Kerro nyt, mitä pesuainetta käytit. Väärä pesuaine tukkii vaipan, samoin huuhteluaine. Jotain täytyy olla vialla, jos vaipat alkavat haista, esim. se, että pesukone ei oikeasti lämmitäkään vettä.