huoh noita järkkäreillä otettuja lähikuvia
Nyt kun tavallinen maantallaajakin voi ottaa hieman erikoisempia kuvia täysautomaattisella järkkärillään niin face ja muut on täynnä lähikuvia mansikoista sumuisineen taustoineen. Ainoa vaan että tuo tarkennus on vähän niin ja näin ja terävänä näkyy yleensä liikaa, ja kuva on huono. Mutta eihän sitä kuvaajat tajua.
Kommentit (30)
Hyvin eritavalla tarkennetut kuvat voivat olla ihan hyviä ja kauniita
Nyt on vissii menossa joku retrokuvamania? Tuntuu että kaikki laittelee facebookiin jotain maalaismaisemafiilistelykuvia, jotka niin nätisti kellertää.
Oon varmaan kateellinen koska itse en osaa kikkailla kuvatessa, enkä toisaalta viitsi käyttää rahojani järkkäriin.
Onko se sulta jotenkin pois? Anna toisten kuvata, harjoittelemallahan sitä vaan oppii.
olen amatöörikuvaaja, mutta en välittäisi tehdä kaikkia amatöörimokia. Tää oli mulle ihan hyvä vinkki. Lisääkin näitä vältettäviä mokia voisi tänne heittää
Näin se maailma muuttuu. Ahdistaako?
Ennenhän internetkin oli vain sotilaskäytössä, nyt sitä renkkaa jokaikinen puoliksi vinksahtanut kotihörhelökin sloggeissa ja virttyneesä paitulissa.
Ennenhän internetkin oli vain sotilaskäytössä, nyt sitä renkkaa jokaikinen puoliksi vinksahtanut kotihörhelökin sloggeissa ja virttyneesä paitulissa.
- se kun tavallinen av-mamma kyhää jotain ihmekakkuja kersojen synttäreille: jättäis leipomiset kondiittoreille ja ei ole varaa, niin sit tarjoo Marie-keksejäSiwasta
- kun autoilijoina on kaiken maailman uunoja, jotka ei ole ammattiautoilijoita ollenkaan
- sit mua ärsyttää ihmiset, jotka liikkuu ja urheilee, vaikkeivät ole oikeita ammattiurheilijoita JA kehtaavat laittaa näitä saavutuksia vieläpä Facebookiin, mieti nyt!
- ja sellassiikin inhoan, jotka matkailee ympärpympär maapallon vaikkeivät puhu paikallista kieltä tai ole matkailualan ihmisiä JA Näistäkin on kuvia hei FACEBOOKISSA
- ihmiset, jotka ottaa koiran, vaikkeivät ole Cesar Milaneja, daa
Oikeestaan kaikestahan voi ärsyyntyä jos oikein yrittää, eiks jeh. ;)
sillä nää mansikka tai oikeastaan ihan mitkä tahansa lähikuvat on niin hemmetin yleisiä ja todella harvoin onnistuneita. Just nää kahvikuppi kroisantin kanssa, tai viinilasi homejuuston vieressä tausta sumea paitsi puolihaarukkaa näkyy terävänä.
Ehkä mulla on herkkä silmä.
Ikävää ap, jos toisten onni saa sinu tuntemaan ikäviä tunteita. Toivottavasti oikea rakkaus joskus osuu sinunkin kohdallesi ja osaat olla aidosti rauhallisin mielin ja onnellinen, myös muiden puolesta.
Ennen tunsin samalla tavalla kuin sinä: ärsyynnyin asioista, kun taustalla oli muut syyt. Siitä se alkaa, kun katsoo totuutta silmiin: kyllä kadehsin muita, kun heillä on ihana elämä.
Vilpittömästi kaikkea hyvää sinulle.
Mitä tekemistä tällä kommentilla on huonojen kuvien kanssa?
Onko jonkun onni lähikuva mansikoista sumuisine taustoineen, varsinkin jos se on jaettu facessä?
Ikävää ap, jos toisten onni saa sinu tuntemaan ikäviä tunteita. Toivottavasti oikea rakkaus joskus osuu sinunkin kohdallesi ja osaat olla aidosti rauhallisin mielin ja onnellinen, myös muiden puolesta.
Ennen tunsin samalla tavalla kuin sinä: ärsyynnyin asioista, kun taustalla oli muut syyt. Siitä se alkaa, kun katsoo totuutta silmiin: kyllä kadehsin muita, kun heillä on ihana elämä.
Vilpittömästi kaikkea hyvää sinulle.
Siihen, että mansikat liittyvät onnellisen ihmisen arkeen, siellä on todennäköisesti liuta kuvia myös onnellisesta perhe-elämästä, mikä ap:lta puuttuu.
Oikeasti ap:tä ärsyttää kauniisti puetut vauvat, hauskat lomareissut, osallistuvat isät ja kauniit, hymyilevät äidit.
Tsemppiä ap!
älä nyt jaksa viedä tätä keskustelua pois alkuperäisestä aiheesta.
Lähikuva kaffelatesta sämpylän vieressä kertoo ottajastaan, että lähinnä yrittää esittää onnellista. Sellaista keinotekoista. Mutta kyse oli kyllä siitä, ettei kuvakaan ole edes onnistunut teknisesti.
Siihen, että mansikat liittyvät onnellisen ihmisen arkeen, siellä on todennäköisesti liuta kuvia myös onnellisesta perhe-elämästä, mikä ap:lta puuttuu.
Oikeasti ap:tä ärsyttää kauniisti puetut vauvat, hauskat lomareissut, osallistuvat isät ja kauniit, hymyilevät äidit.
Tsemppiä ap!
minkä kuvan annan kavereilleni (ja muillekin - taustakuvahan on julkinen!!!) omalla maisemakuvalla. Itseotetulla! Pikku Sonyllä riipaistulla!
Aargh. Olis tässä ollut parempaakin tekemistä.
minkä kuvan annan kavereilleni (ja muillekin - taustakuvahan on julkinen!!!) omalla maisemakuvalla. Itseotetulla! Pikku Sonyllä riipaistulla!
Aargh. Olis tässä ollut parempaakin tekemistä.
av-mammoista ottaa juuri noita epäonnistuneita lähikuvia mansikoista marisskooleissaan tämän ketjun perusteella.
kiukkuinen ja helposti ärsyyntyvä naisihminen.
Päivät pääksytysten hän istui katselemassa harmistunut ilme kasvoillaan ihmisten Fb-kuvia ja aina välillä hän avasi mielensäpahoittaneena vauvalehden nettisivustolla uuden keskustelun, johon toivoi pönkitystä omalle kiukulleen.
Eräänä päivänä muilla naisilla, jotka myöskin vierailivat tuolla kummallisen suositulla webbisivustolla, tuli mitta täyteen. He sanoivat kiukkuiselle naisihmiselle: "Ei. Meitä ei suututa samat asiat kuin sinua. Sinun tyylisi on provosoiva ja asiaankuulumaton. Lopeta tuo kiukuttelu kiitos."
Mutta mitä teki kiukkuinen naisihminen? Hän kiukustui entistä enemmän - ei hän ollut tottunut, että hänelle sanottiin vastaan. Koko maailmanhan piti olla yhtä mieltä hänen kanssaan ja ihailla hänen mielipiteitään.
Illan tullen muut naiset jatkoivat normaaleja iltapuuhiaan ja olivat jo unohtaneet koko keskustelun. Kiukkuinen naisihminen vain oli edelleen vihainen ja mietti millä saisi kostetuksi noille kaikille itseriittoisille ihmisille, joita ei tunnut mikään tässä maailmassa hetkauttavan. Ei edes hänen pyhä kiukkuisuutensa. Kun keksisi oikein ilkeän ja osuvan avauspuheenvuoron.
Ja kiukkuinen naisihminen mietti ja mietti. Ja mietti ihan yöhön asti.
Nyt kun tavallinen maantallaajakin voi ottaa hieman erikoisempia kuvia täysautomaattisella järkkärillään niin face ja muut on täynnä lähikuvia mansikoista sumuisineen taustoineen. Ainoa vaan että tuo tarkennus on vähän niin ja näin ja terävänä näkyy yleensä liikaa, ja kuva on huono. Mutta eihän sitä kuvaajat tajua.
En tajuu miten kaikil voi olla nykysin varaa noihin kameroihin. Ei mulla vaa ja eniten ärsytti ku huomasin eksän ja sen nyksän kuvat uuvel kameral ei kyl sillo ois tullu meikäläisen aikana ukol meieleenkää mitää kameraa ostaa että sillee
Taisin sitten osua itse asiaan, jota moni ei ole ajatellut. AV-mamma luulee, että design-lautasella oleva tortun pala sumuisella taustalla on taidetta. Karu todellisuus kaatuu niskaan, kun joku uskaltaa kritisoida näitä kuvia. Av-mammallahan näitä kuvia on facessa monta kansiollista kuvaamassa perheonnea.
Syyttömiä me siihen ollaan, jos sun kaverisi ottavat huonoja kuvia. Mä olen opiskellut kuvausta yliopistollakin, joten tuskin olen yksi heistä. Anna vaan rohkeasti suoraa palautetta siellä Facebookissa. Konkreettista rakentavaa kritiikkiä. Kerro mihin olisi kannattanut tarkentaa, miten sommitelmaa olisi kannattanut miettiä uusiksi ja miten valotus oli epäonnistunut.
Ai jaa.