Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä sellaisessa paikassa olet käynyt, jossa "kukaan muu" ei ole käynyt?

Vierailija
24.01.2015 |

Listataan tähän toisen ketjun innoittamana paikkoja, jotka ovat luonteeltaan ehkä vähän epätyypillisempiä matkailukohteita. Mulla Caracas, ei varmasti harvinainen matkailukohde, mutta jollain tapaa aika omaperäinen.

Kommentit (671)

Vierailija
201/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amersfoort, Hollanti. Cádiz, Espanja. Le Blanc-Mesnil, Ranska. Heringsdorf, Saksa. Nämä eivät siis olleet mitään road tripin ohikulkupaikkoja, vaan jokaiseen olen varta vasten erikseen mennyt käymään.

Lisäksi Helsinki-Vantaan lentokentällä sijaitseva vartiotorni ja viereinen metsikkö.

Vierailija
202/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. Minäkin haluan kauas. Mieluiten Tyynellevaltamerelle, jonnekin siistille saarelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:13"]

Kyllähän joka paikassa on muitakin käynyt mutta ei-niin-tavanomaisia paikkoja:

- Grindelwald Sveitsin alpeilla kesäaikaan

- Ossesin ja St-Jean-de-Luzin kylät Ranskan ja Espanjan rajalla.

- Bretagne

- Piemonten pikkukylät, toinen kotini

- Kroatian ja Bosnian rajavuoristo

- Ardeche -joki Ranskassa ja siellä 37km koskenlasku

- olen ylittänyt ja alittanut Mont Blancin autolla

tuossa nyt muutama vähän erikoisempi paikka viimeisten 20 vuoden ajalta, n 60 matkaa takana joten on paljon muitakin...

[/quote]

Mitä erikoista on Bretagnessa?

[/quote]

Mielettömän upea paikka mitä useimmat eivät tule ajatellleeksi kun etsivät rantalomakohdetta. HIenot hiekkarannat, ostereita voi poimia suoraan merestä syötäväksi jne.

[/quote]Eikä muuten ole turistiruuhkia ollut millään kerralla, kun ollaan oltu siellä.

T:toinen Bretagnesta tykkäävä

[/quote]

Heh, mä asun täällä, etelässä. On muuten ihan loistava ilmasto, mutta lunta on joulun aikaan ikävä. Kuinka moni muu täällä on käynyt "Ranskan Stonehengellä", Carnac:issa? 

[/quote]

Käytiin Carnacissa! Ja Belle Eloisen kalatehtaalla samalla reissulla.

Oletko koskaan käynyt Morbihanissa? Tässä ihana hotelli rannalla - heillä on uskomattoman hyvä ravintola

http://www.lemurduroy.com/fr/intro.php#

Vierailija
204/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:44"]

Heh, mä asun täällä, etelässä. On muuten ihan loistava ilmasto, mutta lunta on joulun aikaan ikävä. Kuinka moni muu täällä on käynyt "Ranskan Stonehengellä", Carnac:issa? 

[/quote]

Oletko koskaan käynyt Morbihanissa? Tässä ihana hotelli rannalla - heillä on uskomattoman hyvä ravintola

[/quote]

Eikö olekin kauniit rannat? Mä asun tällaisessa Quéven nimisessä kylässä. Asuttiin ennen Lorientissa. Kiitos ravintola vinkistä! Oletko käynyt myös Finisterissä? Pohjois-Finistere muistuttaa enemmän Skotlantia - jos taas haluaa juuri etelän tunnelmaa niin Morbihanin rannat ovat oiva valinta. Pont-Aven, Quimper ja Quimperlé ovat kauniita kaupunkeja. Bretagne kokonaisuudessaan on ehdottomasti vierailemisen arvoinen. Ihmiset ovat täällä yleisesti mukavia.

Vierailija
205/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt suomalaisessa, isossa salakapakassa "maan alla", paikassa jonne pääsee vain kutsuttuna ja saatettuna ja sellaista reittiä, ettei sinne ulkopuolinen löydä. Eipä kyllä ollut jännitystä lukuun ottamatta kovin kummoinen kokemus. Nykyisin paikkaa ei enää ole.

Vierailija
206/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:26"]

No, tässä ketjussa on oikeasti vain muutama harvinainen kohde, joten listaanpa minäkin nämä ei-niin-massaturismi-kohteet, joissa olen käynyt:

Selingan-saari Borneon kupeessa

*

Luang Prabang ja lähialueet vuoristosa, Laos

*

Sa Decin kaupunki Mekongin suistolla Vietnamissa. Pikkukaupungissa ei käy juuri lainkaan turisteja koska siellä ei ole mitään nähtävää paitsi Marguarite Duras'n Rakastaja-kirjan "rakastajan" kotitalo. Tämän takia minäkin sinne matkustin ihan varta vasten ja olin ainoa pyöreäsilmä koko kaupungissa. 

*

Borneon sademetsät Sepilokissa, Bilitissä ja Kinabatangan-joen varrella

*

Yksityislinnassa Ranskan Rivieralla, samoin yksityiskartanossa Champagnen maakunnassa, niissä siis asutaan, eivät ole avoinna turisteille. 

*

Ja kun täällä kerran listataan Karibian mestojakin, niin Aruballa, Curacaolla, Dominikaanisessa tasavallassa, Barbadoksella, Neitsytsaarilla, Cayman-saarilla, Puerto Ricossa, Saint Martin / St. Marteenilla (molemmilla puolilla). Ja on tullut käytyä  myös Balilla, Mauritiuksella, Phu Quocissa, Lantalla, Samuilla, Singaporessa, Australiassa, Kambodzassa... mut en nyt noita kovin harvinaisina kohteina pidä. 

[/quote]

Samaa minäkin ihmettelen, että todella "harvinaisia" paikkoja tänne kirjoitellaan, alkaen Moherin kalliot. Ööö, kuinka monta sataa ihmistä niitä käy päivittäin ihailemassa ja kuvaamassa? Olen matkustanut 58 maassa, mutta en pidä mitään maata harvinaisena vierailukohteena. Lähes joka maassa on jonkinlaista turismia, alkeellista liikematkailua, lähetystyötä... Ehkä enemmän kiinnostaisikin juuri nämä Cernin tutkimuslaitos -tyyppiset kohteet kuin vähän eksoottisempien maiden ja lomakohteiden listailu. 

Vierailija
207/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:52"]

CERN:in tutkimuslaitoksella -100m maan alapuolella.

[/quote]

Meitä on täällä ketjussa muutama, mä olin täällä töissä n 20v sitten:D

[/quote]

Minä myös! :D CERNissä käy joka vuosi satoja suomalaisia koululaisia, muut turistit vielä päälle. Mutta onhan tää hieno paikka. :)

208/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyydettiin kertomaan lisää: Pakistan on aika samanlainen kuin Intia. Esimerkiksi samanlaiset värikkäät, koristellut kuorma-autot ja bussit ja samanlainen musiikki. Naisia ei näkynyt ollenkaan ja niillä harvoilla naisilla oli usein kasvot kokonaan peitetty siten että silmien kohdalla oli tiheä ristikko. Ramadanin aikaan ruoan myynti oli lailla kiellettyä ennen auringonlaskua.

Vierailija
209/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 06:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:51"]Kaivoksessa syvällä maan alla. Olen vieraillut myös lennonjohtotornissa. [/quote] Olen käynyt chileläisessä kuparikaivoksessa, missä sinä?

[/quote] Suomalaisessa kaivoksessa.

Vierailija
210/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medihelissä ja ambulanssissa, siis nimenomaan töissä

Vierailija
211/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sealandin ruhtinaskunnassa.

Vierailija
212/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika monessa paikassa, jossa harva suomalainen on käynyt. Eksoottisin ehkä Pohjois-Nigerian pikkukylät.

Vierailija
213/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no ehkä tuolla Teneriffalla sijaitsevan Teide vuoren ihan siellä huipulla ei ihan jokainen palstalainen ole käynyt. Siellä tuli muutama vuosi sitten käytyä ihailemassa maisemia.

Vierailija
214/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käynyt laosissa syrjäseuduilla ja rampannut yksin viidakkokylissä päivämatkojen päässä lähimmistä autoteistä. Olin osalle nuoremmista asukkaista ensimmäinen valkoinen ihminen verkkokalvolla. Voi olla, että ei kukaan suomalainen ollut käynyt, vaikka eihän sitä voi koskaan tietää.

Vierailija
215/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantakohteita: Scheveningen, Hollanti; Figueira daFoz, Portugali; Swinoujscie, Puola

Vierailija
216/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut MUSE:n jätkien kanssa samassa talossa jonkin aikaa.

Vierailija
217/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grotta Gigante, maailman suurin turisteille avoin kalkkikiviluola Triesten lähellä Italiassa, aivan huikea kokemus. Samaiselta reissulla jäi mieleen myös Arqua Petrarca, kylä, jossa runoilija Petrarca kuoli, sekä pikkukujat Veronassa ja Venetsiassa, joihin en olisi ilman italialaista ystävääni koskaan päätynyt.

Vierailija
218/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:44"]

[/quote]

[/quote]

Eikö olekin kauniit rannat? Mä asun tällaisessa Quéven nimisessä kylässä. Asuttiin ennen Lorientissa. Kiitos ravintola vinkistä! Oletko käynyt myös Finisterissä? Pohjois-Finistere muistuttaa enemmän Skotlantia - jos taas haluaa juuri etelän tunnelmaa niin Morbihanin rannat ovat oiva valinta. Pont-Aven, Quimper ja Quimperlé ovat kauniita kaupunkeja. Bretagne kokonaisuudessaan on ehdottomasti vierailemisen arvoinen. Ihmiset ovat täällä yleisesti mukavia.

[/quote]

Ei käyty silläkertaa, kiitos vinkistä. Me lähdettiin sitten etelään kohti Espanjan rajaa. Bretagne oli todella elämys! Ja ne herkut.... kouign amann ja galettet.... viskille vivahtavat siiderit....

Vierailija
219/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:52"]

CERN:in tutkimuslaitoksella -100m maan alapuolella.

[/quote]

Meitä on täällä ketjussa muutama, mä olin täällä töissä n 20v sitten:D

[/quote]

Minä myös! :D CERNissä käy joka vuosi satoja suomalaisia koululaisia, muut turistit vielä päälle. Mutta onhan tää hieno paikka. :)

[/quote]

Rakennuksessa 38? Vielä vuosia myöhemmin kävelin suoraan sisään vartijoiden portin ohi tuttuja katsomaan:D

Vierailija
220/671 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän