Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksutuimmat ammatit?

Vierailija
06.08.2012 |

Mitkä ovat mielestäsi halveksutuimmat ammatit?

Listaan omat ehdotukseni:

1) Puhelinmyyjä

2) Juorulehden toimittaja

3) Parkki-Pirkko

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun eniten vartijoita ja lipuntarkastajia, koska heillä on usein turhan voimakas valtakompleksi ja virkaintoisuus päällä. Sinäänsä itse työssä ei mitään vikaa.

Vierailija
2/48 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2012 klo 09:23"]elämäntapatyöttömät.

Mulle nämä uravalinnat olisivat ok, jos loisivat ilman yhteiskunnan (eli mm. minun veroillani maksettavia)tukia. Jos siis itse rahoittaisivat elämäntyylinsä, niin mikäs siinä.
[/quote]

Kuule, yhden lapsen päivähoito maksaa noin 1500€ kuussa. Vanhempi maksaa siitä sen mitä maksaa ja yhteiskunta verorahoista loput. Että sinuna olisin ihan hiljaa.
T. Päivähoitohallinnossa työskentellyt hoitovapaalla oleva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/48 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2012 klo 11:08"]

Ammatteja joita en arvosta:
- Palkkasotilas
- Puhelinmyyjä
- Ihmiset jotka keinottelevat osakekaupoilla
- Ns. liikemiehet jotka perustelevat toimintaansa työpaikkojen luomisella ja ylläpitämisellä, viisveisaamatta kuinka paljon ympäristöä tuhotaan tai kuinka monta työpaikkaa tuhotaan sillä toiminnalla.
- Ylipäätään ihmiset jotka hakeutuvat töihin välittämättä sen työn seurauksista, ihmiset jotka menevät töihin rahan takia välittämättä työn luonteesta. Tämä osoittaa empatian, selkärangan, älyn tai luonteen puutetta. Tämä yhdessä tuon ylemmän kohdan kanssa on se syy miksi vihaan ihmisiä noin yleensä.
- ATK-alan osaajat saavat vähiten arvostusta, vaikka kaikki käytännössä lepää tietokoneiden varassa. Vähintään puolet nörteistä onkin outoja. En halua olla tekemisissä heidän kanssaan. Sori.
- Pappi! Melkein unohtui. Pastorit ja seurakuntaryhmien vetäjät yms. joille maksetaan rahaa. Kavahdan uskonnollisia ihmisiä. Joillain heistä rakkaus on korvannut järjen, joka on ihan yhtä paha asia kuin järki joka on korvannut rakkauden.
- Poliisin ammatin valinneet herättävät minussa epäilystä. En halua sosialisoida yhdenkään poliisin kanssa.
- Ylläolevaan kohtaan voi kai myös liittää rauhanturvaajat, urasotilaat, järkkärit ja nyrkkeilijät. Minkälainen on ihminen joka on valmis elättämään itsensä valmiudella väkivaltaan? En halua olla tekemisissä noiden ammattien ihmisten kanssa. Jokainen vastatkoon omasta valmiudestaan väkivaltaan, tekemättä rahaa sillä.
- Trokari, sikäli kun se on ammatti.
- Tupakkateollisuuden alalla työskentelevät.

- Erityismaininnan annan ammattiurheilijoille. Onneksi olkoon, saatte rahaa tekemällä paljon työtä mutta tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Teille maksetaan käytännössä tosikkoluonteisista leikeistä. Te harjoittelette vuosia jotta pääsette sinne missä olette, itkun ja tuskan kera. Tunnustan samalla että teidän ammattia ei olisi, jos ei olisi ihmisiä jotka seuraavat teidän pelleilyä katsomossa tai TV:n edessä. Urheilu ja liikunta ovat hyviä asioita, niin kauan kun raha ei liity toimintaan. Ammattiurheilu on sairasta toimintaa joka tulisi kieltää lailla. Ammattiurheilu kokonaisuutena on turhuudessaan melkein kuin taideteos, isossa mittakaavassa.

[/quote]

Et taida tietää, mitä tarkoittaa termi "sosialisoida", käytät sitä eri ketjuissa toistuvasti väärin. Kiva tunniste kyllä :D

Vierailija
5/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä halveksua pitäisi, jos yrittää hankkia elantonsa.

Vierailija
6/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyjä ja feissari

Ihan vaan siitä syystä että häiritsevät ihmisiä ja pakkomyyvät vanhuksille ties mitä tarpeetonta.

Vierailija
7/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perskärpäset eli nämä ritatainolat ovat sitä nolointa sakkia. Ammattina juoruilu! Christ.

Vierailija
8/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun useimmat heistä oikeasti uskovat asiaansa, järjestöönsä, joka auttaa niitä jotka apua tarvitseva, olipa sitten kyse yksinäisistä vanhuksista, syrjäytyneistä nuorista, hylätyistä ja/tai kaltoinkohdelluista eläimistä, nälänhätää kärsivistä, sotauhreista, veteraaneista, vammaisista jne.

Vierailija
9/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko turhempaa ja moraalisesti arveluttavampaa työtä ollakaan? Ei.

Vierailija
10/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halveksu ketään, mutta puhelimyyjät ärsyttää.

Vierailija
11/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sadistit...

Vierailija
12/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa markkinataloutta. Myynneistä maksetaan veroa. Veroilla rahoitetaan hyvinvointia.

Vierailija
13/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun useimmat heistä oikeasti uskovat asiaansa, järjestöönsä, joka auttaa niitä jotka apua tarvitseva, olipa sitten kyse yksinäisistä vanhuksista, syrjäytyneistä nuorista, hylätyistä ja/tai kaltoinkohdelluista eläimistä, nälänhätää kärsivistä, sotauhreista, veteraaneista, vammaisista jne.

feissareita on monenlaisia.

Unicefin ymv. tyypit on ihan jees, vaikka joskus tympii kun haluaisi kulkea ihan vaan omissa ajatuksissaan.

Puhelinliittymiä face-to-face kauppaavat rassaa. Vaikka eihän se niiden vika ole että markkinointimiehet on semmoisen myyntikikan keksineet. Eivät raukat varmaan ole muuta työtä löytäneet.

Itse koen ko. myyntitavan ihmisten häiriköimiseksi ja kiusaamiseksi.

Vierailija
14/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntapatyöttömät.

Mulle nämä uravalinnat olisivat ok, jos loisivat ilman yhteiskunnan (eli mm. minun veroillani maksettavia)tukia. Jos siis itse rahoittaisivat elämäntyylinsä, niin mikäs siinä.

Vierailija
15/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)promoottori (kaikki kakskymppiset bb-taloon pyrkijät ilmoittaa sen ammatikseen),2)liikemies (kaikki missit ja julkisuustyrkyt ilmoittavat tämän miesystävänsä ammatiksi, jollei sillä satu olemaan mitään oikeaa ammattia),3) keltaisen lehdistön "toimittajat" (vrt. Matti Nykäsen "luottotoimittaja")

Vierailija
16/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tatuoijat eivät saa arvostustani paljonkaan. Vaikkakin olen oikeasti ymmällään siitä taiteellisuudesta jota siirtävät iholle. Kuvien perusteella tämä arvio. Tatuoinnit on noloja useimmiten.

Vierailija
17/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä halveksun, ettei mennä töihin vaan eletään sossun tuella hamaan tulevaisuuteen asti.

Vierailija
18/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nämä "yrityskonsultit", jotka puhaltavat organisaatioihin "raikasta ilmaa" jauhamalla väsynyttä turhilla sivistyssanoilla höystettyä paskaa, jota kukaan ei jaksa kuunnella.

Vierailija
19/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en ymmärrä ollenkaan tuollaisia vastaajan nro 11 kaltaisia ihmisiä. Mitä ihmeen halveksuttavaa voi olla siinä, että äiti itse hoitaa omia lapsiaan? Senhän pitäisi olla hatunnoston arvoinen asia. Arveleeko kyseinen 11, että juuri hänen veroeuronsa kilahtavat kotiäitien taskuun eikä suinkaan mihinkään muuhun tarkoitukseen? Ja kyseinen äitihän ei tietenkään omilla tai puolisonsa veroeuroilla ole lainkaan osallistunut hoitovapaansa rahoittamiseen? Hieman mustavalkoinen ajattelutapa...

Minä en halveksu ketään toista ihmistä työn tai elämäntilanteen vuoksi. On toki ärsyttäviä ammatteja, kuten vaikkapa moneen kertaan mainittu puhelinmyyjä, mutta siinäkin ammatissa toimivat tekevät vain työtään ja yrittävät ansaita elantonsa. Miksi ihmeessä työn pitäisi olla halveksuttavaa?

Vierailija
20/48 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen halveksuttavaa voi olla siinä, että äiti itse hoitaa omia lapsiaan? Senhän pitäisi olla hatunnoston arvoinen asia. Arveleeko kyseinen 11, että juuri hänen veroeuronsa kilahtavat kotiäitien taskuun eikä suinkaan mihinkään muuhun tarkoitukseen?

Ei olekaan mitään halveksuttavaa, siitähän tuossa ei ollutkaan kyse. Kyse oli siitä, että ko. toiminta rahoitetaan muiden varoin. Mun puolestani kotona saa olla tekemässä tätä tärkeää työtä niin monta vuotta, kuin vain haluaa, jos lystin maksaa itse.

Ja ei, ei minun ansiotyöstä maksamani verorahat mene pelkästään kotiäitien hyysäämiseen ja tällaista en ole väittänytkään. Halusitko ihan tahallaan olla ymmärtämättä pointtiani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi