Mikä sukunimi on paras, naimisiinmenosta
Olen menossa toista kertaa naimisiin ja minulla on vielä exän sukunimi joka myös lapsillani. En halua pitää sitä.
Uusi mieheni on ulkomaalainen, vaikea sukunimi.
Oma tyttönimeni on pitkä ja supisuomalainen yleinen tylsä nen loppuinen. Vaihtoehto olis vielä äidin tyttönimi joka harvinainen ja lyhyt. Jos otan oman tyttönimeni niin kaikkien sukunimet ei mahdu postilaatikolle kirjoittaa. Jos otan tuon ulkomaalaisen nimen, on aina tavattava se ja epäilen että se aiheuttaa ihmetystä muutenkin esim työtä hakiessa. Etunimeni on suomalainen selvästi kuitenkin.
Minkä valitsisin? Tulevalle lapsellemme tulee kansainvälinen etunimi ja sukunimeä ei olla päätetty mutta luonnollisesti oma nimen valintani vaikuttaa siihenkin.
Ja asutaan koko elämä Suomessa.
Kommentit (4)
Jos nimi ei mahdu postiluukkuun, se kirjoitetaan oveen.
En halunnut palata tyttönimeeni, silloin perheessä olisi ollut kolmea eri sukunimeä. Mielestäni sekavaa. Exän nimen pitäminen olisi taas ollut omituista uudessa avioliitossa, vaikka lapseni olivatkin sen nimisiä. Myös uuden liiton vauva olisi syntynyt exän nimiseksi ja se taas häiritsi vähän uutta miestä. Vaikkakin nimi olisi voitukin heti vaihtaa. Uuden miehen sukunimi tuntui parhaalta vaihtoehdolta, vaikka en nimestä niin pidäkään. Nyt toki olen jo tottunut ja tyytyväinen nimivalintaani.
Kyllä minäkin sinuna ottaisin uuden miehen nimen. Ulkomaalainen sukunimi voi olla ihan etukin elämässä.
molemmat sinun tyttönimesi tai uuden nimen (esim. äitisi tyttönimen)? Jos miehesi sukunimi on sellainen, että epäilet sen hankaloittavan töiden haussa, myös mies saattaisi saada hyötyä, jos hänen sukunimensä olisi joku Järvinen.
Kuulostais ehkä selkeimmältä vaihtoehdolta?