Miksi hyvä ystäväni ei halua vierailla luonani?
Yksi parhaista ystävistäni ei ole koskaan käynyt luonani kylässä. Muutimme noin yhdeksän vuotta sitten omakotitaloon, joka on ihan tavallinen noin 80 neliöinen rintamamiestalo. Hän on itse hyvin toimeen tuleva ja uskoakseni onnellinen joten mitään kateuksia ym. ei asiaan voi liittyä.
Hän pyytää minua usein käymään luonaan kylässä ja tietysti minä aina menen, sillä haluan nähdä tätä ystävääni ja hänen perhettään. Näemme usein myös muissa merkeissä, kaupungilla, uimahallissa tai käymme pelaamassa lentopalloa samassa porukassa. Mutta kun minä pyydän häntä käymään minun luonani, hän keksii aina jonkin tekosyyn. Milloin asia muka "unohtuu", milloin ei voi lastensa takia tms. Tai sitten kääntää jutun niin, että saakin minut menemään hänen luokseen. Aina jotakin.
Meillä itsellämme ei ole omia lapsia. Kotonamme ei ole likaista, eikä (tietääkseni) haise, ei ole homeongelmaa, eikä ole lemmikkejä, jotka voisivat aiheuttaa allergiaa ja miehenikin on mukava ja sosiaalinen. En vain keksi mitään syytä, miksi hän ei tule kylään! Kuitenkin hän saattaa kertoa, miten on käynyt kylässä jollakin toisella ystävällään, joka asuu käytännössä melkein naapurissa! Miten tuon kaverin luokse lähteminen onkin yhtäkkiä niin helppoa ja vaivatonta (jopa lasten kanssa), kun meille tulemiseen liittyy aina muka jos jonkinmoista vaikeutta, kun pyydän. Voisi tulla lapsineen tai ilman, kunhan vain tulisi.
Ymmärtäisin, jos hän ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä, mutta kutsuu minua kuitenkin kylään ja meillä on tosi hauskaa aina yhdessä.
Vaikka olemme läheisiä, en silti voi kysyä, että "mikset ikinä halua tulla meille kylään?" Tuo kuulostaa jotenkin niin syyllistävältä.
En vain käsitä.
Kommentit (12)
lapsen kanssa koska hänellä on todella paha uhma ja ei tottele oikeesti yhtään.
Varsinkin jos jossain kodissa on todella kilttejä lapsia tulee tosi ikävät fiilarit.
Yksin kyllä käyn vaikka missä.
Asutko kaukana ? Mun yks tuttava pyytää aina kylää, asuu ihan maalla, pienessä pitäjässä. Kun sinne menee, menee ainoastaan heille kylään ja mä en voi sietää hänen näsäviisaita lapsiaan enkä hänen todella koppavaa ja ylinuukaa miestään. hän kyllä käy meillä usein. yritän aina selvittää tuleeko yksin vai perheen kanssa. Joskus on ilmoittanut viime tipassa otinkin keskimmäisen lapse mukaan ja ollaan katsottu miten on yhden kanssa mennyt. yleensä aina mitkä liittyy mieheen tai lapsiin, yhtälö ei ole hyvä.
Joten vahingosta viisastuneena meille ei ikinä käy silloin kun on tuomassa yhdenkään näistä mukanaan mutta jos tulee yksin, peruuttelen sovittuja menojakin tarvittaessa.
En keksi muuta syytä kuin sun mies,ao?
Ollut suhde heillä joskus?
Ei, tuon voi laskea varmuudella pois. Tämä ystäväni ei varmuudella kiinnostaisi miestäni siinä mielessä vaikka molemmat olisivat vapailla markkinoilla. Olisi mielenkiintoista kuulla, jos täällä on joku, joka ei vieraile jollakin ystävällään koskaan, niin miksi ette?
ap
että lasten kanssa on joskus haastavaa vierailla sinkkutaloudessa, kun ei ole leluja tai rikki menevää tavaraa tms
saa aikaiseksi lähdettyä lasten kanssa, mutta kirjoititkin, että kyläilee kyllä muualla.
Ja jos sun mieskään ei ole syy vierailemattomuuteen, niin... En kyllä keksi syytä.
Jos teillä on liian siistiä ja pelkää että lapsensa rikkovat jotain? Tai sinä huomaamattasi komentelet hänen lapsiaan?
Eli liikaa vahdittavaa pienten lasten kanssa? Voitan kysyä asiasta ihan neutraalisti jos olette noinkin hyviä ystäviä.
Itsellä vähän päinvastainen ongelma kun yksi hyvä kaveri ei koskaan kysy kylään. Meillä kyllä käy. Ei kivaa näinkään päin
Minä olen miettinyt ihan samaa. Jotenkin petyn aina ja en enää ole edes kutsunutkaan kun aina vain sopii heillä näkeminen. Sitten monta kertaa puhuu kuinka paljon heillä muuta tekemistä ja toisia kavereita. Surullistakin, kun lapsi aina kyselee milloin he tulevat meille kylään. Selitäppä sitä sitten lapselle.
lapsen kanssa koska hänellä on todella paha uhma ja ei tottele oikeesti yhtään.
Varsinkin jos jossain kodissa on todella kilttejä lapsia tulee tosi ikävät fiilarit.
Yksin kyllä käyn vaikka missä.
Asutko kaukana ? Mun yks tuttava pyytää aina kylää, asuu ihan maalla, pienessä pitäjässä. Kun sinne menee, menee ainoastaan heille kylään ja mä en voi sietää hänen näsäviisaita lapsiaan enkä hänen todella koppavaa ja ylinuukaa miestään. hän kyllä käy meillä usein. yritän aina selvittää tuleeko yksin vai perheen kanssa. Joskus on ilmoittanut viime tipassa otinkin keskimmäisen lapse mukaan ja ollaan katsottu miten on yhden kanssa mennyt. yleensä aina mitkä liittyy mieheen tai lapsiin, yhtälö ei ole hyvä.
Joten vahingosta viisastuneena meille ei ikinä käy silloin kun on tuomassa yhdenkään näistä mukanaan mutta jos tulee yksin, peruuttelen sovittuja menojakin tarvittaessa.