Että mua riipii ihmiset, jotka ei pysy keskustelussa mukana
Esimerkiksi yksi sukulainen. Jatkuvasti kimeällä äänellä mitää?!?! Kukaa?!?! Että mitä että?!? Missääää?!?! Mitättä?!?
Sitten taas muut ottaa askeleen, kaksi taakse ja auttaa tyypin kartalle. Menee 3 minsaa, joku viittaa edellisessä lauseessa nimeltä mainittuun henkilöön "hän"-pronominilla ja taas. KUKAAAAA?!?!
Perrrrrrrrrrrrr...
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalista älykkyyttä osoittaa se, että osaa pitää yllä keskustelua ja johdatella keskustelut sellaisille aihealueille, joihin kaikki seurassa olevat voivat osallistua ja huomioida kaikki osallistujat tasonsa mukaan.
Sosiaalisuutta ei ole se, että muista piittaamatta puhua pälättää omaa asiaansa ja runnoo läpi niitä aiheita joista itse haluaa keskustella vaikka muilla ei olisi aiheeseen mitään sanottavaa.
Hyvin sanottu. Kaikki ei ole kiinnostunut seuraamaan asioita pintaa syvemmältä ja sitä kautta luo omia näkökantojaan...itseäni ei taas kiinnosta erityisemmin bigbrotherin päivittäiset käänteet, vaikka joskus olen kanavasurffaillessa siitäkin pätkiä katsonut. Siinä meillä ääripäitä kahvipöytäkeskusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
minua ihmetyttää se, miten vähän esim. työtoverini seuraavat yhteiskunnallisia asioita. Turha avata mistään ajankohtaisesta asiasta keskustelua, kun kuittaus tulee heti: "en seuraa politiikkaa" tai "en lue lehtiä".
Edelleen, vihaan tyhmiä ihmisisä
T. nelonen
Minua taas inhottaa ihmiset, jotka yksittäisen ominaisuuden perusteella sanoo jotakuta tyhmäksi. Ei kaikkia kiinnosta politiikka tai pysty seuraamaan vilkasta keskustelua. Voi olla keskittymishäiriötä tai huonokuuloisuutta. Ja nämä eivät todellakaan tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin älyltään vajavainen.
Välistä tuntuu, että ollakseen "ei tyhmä", pitäisi olla matemaattisesti lahjakas ja politiikasta kiinnostunut, sekä muista sen hetken maailman tapahtumista. Mitäpäs, jos onkin tosi kartalla historiasta ja osaa vaikka tehdä hienoja käsitöitä ilman ohjeita. Onko silloinkin "tyhmä"?
Ja jos oikein mietitään, niin mitkä on "tyhmyyden" mittarit? Onko tähän joku määritelmä? Voisiko joku kertoa? :)
Ja juu, kyllä minuakin koitetaan leimata silloin tällöin tyhmäksi. Olen koulutukseltani KTM, minulla on työpaikka ja neljä lasta. Hoidan isoa hienoa taloa isolla tontilla sisältä ja ulkoa lähes yksin. Olen hoikka. Paketti pysyy kasassa yllättävän hyvin. Monen mielestä olen siltikin varmaan tyhmä, kun en ole kiinnostunut politiikasta tai kun putoan keskustelusta kärryiltä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalista älykkyyttä osoittaa se, että osaa pitää yllä keskustelua ja johdatella keskustelut sellaisille aihealueille, joihin kaikki seurassa olevat voivat osallistua ja huomioida kaikki osallistujat tasonsa mukaan.
Voitko uskoa, että vaikka olisi kykyä johonin asiaan, sen tekeminen voi silti turhauttaa ja ärsyttää? Kyllä minä kivirekeäkin osaan perässäni vetää, mutta ei se kivaa ole.
Mä en jaksa joidenkin ihmisten kanssa puhua politiikasta. Nämä ovat niitä, että heillä on niin voimakkaita mielipiteitä ja muutenkin niin paatoksellisia, etten jaksa. Mieluummin näyttelen tyhmää, niin ei tarvitse. Seuraan kyllä todellisuudessa hyvinkin tarkkaan, mutta tietyille tyypeille valehtelen päin näköä, ettei kiinnosta enkä seuraa.