Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapinporokoiran huonot puolet! Onko niitä?

Vierailija
05.08.2012 |

Onks täällä ketään, joka tuntisi rotua lapinporokoira?

Haaveillaan omasta koirasta, ja olen tutustunut (netissä) ko koirarotuun. Se tuntuu niin sopivalta meille, mm. on ystävällinen, omaa pk-oikeudet olematta kuitenkaan liian haastava perheen ensimmäiseksi koiraksi, ei vissiin hauku "turhaan", lähinnä vain työtehtävissä, oivallinen perhekoira jonka kanssa voi kuitenkin monipuolisesti harrastaa, on "koirannäköinen", ei liikaa jalostettu, keskikokoinen, voi pitää irti, ts ei omaa metsästysviettiä, turkki lyhyt ja helpohoitoinen, viihtyisi varmasti tarhassakin ainakin osan aikaa (meille tulossa sisä- ja kotikoiraksi, mutta meillä ok-talo ja iso piha, joten teemme tarhan takapihalle), jne jne. paljon hyviä puolia.

En siis vielä ole löytänyt huonoja puolia. olen vieraillut eri kasvattajien ja rotujärjestön sivuilla, katsonut videoita ko rodusta youtubesta jne jne. Haluaisin nyt kuullu rehellisiä mielipiteitä, onko koirassa niitä ns. negatiivisia puolia. Toki ymmärrän, että jollekin toiselle jokin huono puoli ei välttämättä meille ole, mutta kuitenkin omakohtaisia kokemuksia otetaan vastaan! En siis tunne yhtään rodun edustajaa, yhteen suomenlapinkoiraan olen päässyt tutustumaan, ja se on kyllä ihana ja ystävällinen veitikka, mutta en taas pidä sen rodun liian pitkästä ja paksusta turkista..

Seuraava askel on ottaa yhtetyttä kasvattajiin, mutta sitä ennen halun kuulla anonyymejä mielipiteitä rodusta. kiitos!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi