paljonko lähti synnärillä kiloja?? Ainakin 8 kg?
luulisi ainakin n 8kg. Vauva,istukka,vedet,turvotus? Lähteekö turvotus heti kun on synnytänyt?
Kommentit (44)
8 kg oli tullut, ja ne pari kiloa lähti sitten seuraavien viikkojen aikana.
Toisessa lähti kaikki, mitä oli tullutkin eli 5 kg. Seuraavien kahden viikona aikana lähti vielä 7 kg eli aika paljon hoikempi olin kuin ennen.
ja synnärille jäi 4. Ei se turvotus heti poistu, vatsa esim. on sellainen nestetäyteinen pömppö vielä viikkojakin synnytyksen jälkeen.
Ja luulenpa, että siitä maidonnoususta oikeasti niitä kiloja tulee myös, omat tissini olivat ainakin niin järkyttävän kokoiset, ettei kilo per tissi varmasti riitä lisäystä entiseen..
Ja ihan järkky turvotus oli.Sairaalaan jäin 10 kg turvotusta ja kaikkee muuta mikä poistui synnytyksen myötä...
mutta kiloja jäi 8. Vauva n 4kg istukka 1kg ja peräruiskeella varmaan 3kg,suolisto tyhjäksi! :D
koska esim. kipulääkitys, valvominen ym. keräävät elimistöön nestettä.
Loput 10 kg ovat lähteneet vuosien saatossa, ei todellakaan ihan heti.
ettei lähde yhtään. Johan se vauva ja istukka ,vettä,verta,paskaa ym mitä nyt tulee painaa monta kiloa? Ehtiin myöhemmin laihduttamaan mut kysyin paljonki laitokselle jää. Ap
se maidon nousu, niin se myös samalla nostaa painoa omalta osaltaan.
se nouseva maito ja siihen liittyvä turvotus tuo painoa lisää 0,5-1kg, ei sillä kompensoida monen kilon vauvaa+lapsivettä+lisääntynyttä verimäärää, kasvanutta kohtua jne :D
Minulle ei raskauden aikoihin tullut kuin muutama kilo lisää lähtöpainosta, mutta kun maito nousi, niin rinnat olivat kivikovat jalkapallot, joita sitten lypsykoneilla kätilöiden kanssa lypsettiin ja kaalinlehdillä pehmennettiin. Niin että koko kroppaan tuli nestettä varmasti enemmän kuin se kilo, mikä oli varmaan yhdessäkin rinnassa :) Hirveät raskausarvet jäivät tästä rintoihin.
Turvotusta oli Paljon! Lihoin 23kg raskauden aikana. Ehkä 3kg oli poissa kun lähin sairaalasta. Mutta nopeasti turvotus lähti laskeen, 18kg oli poissa jo kolmessa viikossa.
mut lähti jotain 6kg. mitä joku puhui että mahaan jäi nestettä? mitä nestettä?
mut lähti jotain 6kg. mitä joku puhui että mahaan jäi nestettä? mitä nestettä?
kudosnestettä? Mutta siis paino oli muuten jo laskenut, mutta vatsa oli sellainen pömppö ja näytti edelleenkin raskausmahalta. Ei se läskiäkään varmaan ollut, kun sitten joidenkin viikkojen kuluessa "suli" pois.
Sairaalasta pois lähtiessä + 2 kg. Puolitoista viikkoa myöhemmin laihduin parissa päivässä 11 kg. Mulla alkoi joku aivan järkyttävä turvotus seuraavana päivänä synnytyksestä. Vaapuin niin kuin ankka. Jalan koko kasvoi 36.sta 43.een. Eniten harmittaa kun en ottanut kuvia...
Raskausaikana oli tullut kymmenisen kiloa. Tästä viisaimmat voikin päätellä, että huonossa kunnossa oltiin synnytyksen jäljiltä...
kuin vasta kuukauden päästä synnytyksistä, jolloin vaaka näytti, että olin takaisin lähtöpainossa.
Esikoisesta painoa tuli likimain 20kg (tuli raskausmyrkytys ja ihan järkky turvotus). Vauva itse painoi reippaasti yli neljä kiloa.
Kuopuksesta painoa tuli muistaakseni 17kg. Vauva painoi tasan neljä kiloa.
Maitoa nousi tuskin nimeksikään enkä kyllä muutoinkaan imettänyt joten siihen en voi "vedota".
ei lähtenyt , mutta yhtään kiloa ei lähtenyt. vaikka oli aika iso vauva.
joka kerta synnäriltä kotiin 500 g - 1 kg painavampana. Raskauskiloissa muuten eroja, ekassa tuli 25, muissa vaihtelevasti 7-12 kg, mutta sama aina synnytyksen jälkeen. Ja mulla ei yhtään kiloa myöskään koskaan tippunut imettäessä vaikka mitä tein ja kuinka vähän söin (kokeiltu on! Ekan kanssa oli allergioiden takia jo niin kova dietti, eikä silti). Mutta kun imetyksen lopetin alkoi tippua 2kg viikossa tekemättä mitään. Paitsi viimeisen kohdalla ei alkanut tippumaan sittenkään, ikää kai sen verran enemmän. Tällä kertaa on joutunut ihan tosissaan tekemään töitä.
kotiin päästessä (3 vrk) vasta 4 kg, mikä tuntui silloin aivan käsittämättömältä - vähemmän kuin itse vauva, istukasta jne. puhumattakaan! 2 viikon kuluttua oli kuitenkin hävinnyt 12 kg.
Minulla oli raskausmyrkytys ja tosi paljon turvotusta. Painoa tuli n. 25 kg.
Lähti n.6kg yhdeksästä kilosta. Melko pieni masu ja pieni vauva, joka syntyi pari vkoa etuajassa.
lähteny yhtään. oli kauhee pettymys!