Kysymys lähihoitajille: mihin suuntauduit ja missä työskentelet?
Oletko ollut tyytyväinen valintaasi, vai oletko sitä mieltä, että olisi kannattanut suuntautua johonkin toiseen koulutusohjelmaan?
Kommentit (36)
teen pätkätöitä terveyskeskuksen hammashoitolassa
Nyt äippälomalla ja tulevaisuus vielä epävarma mutta alkuun varmaan keikkahommia terveyskeskukseen!
Töissä ollut kolme vuotta turvapuhelinjutuissa, sitten kotisairaanhoidossa, kotihoidossa päivätöissä ja ilta- sekä yöpartiossa.
Nyt koulunpenkillä ja luen sh:ksi. =)
*terkkuja tutuille* ;o)
olen tehnyt keikkatöitä hoitovapaan ohella, kivaa työtä
Luultavimmin en tämän hoitovapaankaan jälkeen lähde hoitotyöhön.
Miten olet suorittanut noin monta eri koulutusohjelmaa? Vieläköhän sellainen on mahdollista? Vai oletko suorittanut osan oppisopimuksella?
Onnea vaan sinunkin odotukselle!
Itse olen vähän miettinyt, että tuskin pystyn olemaan ison mahan kanssa äippälomaan asti, eli todennäköisesti joudun olemaan kuukauden parin saikulla jo ennen äippäloman alkua. On nimittäin vähän hankala kantaa tai edes nostaa paareja, kun ei kerran mahan takia yletä kädet kantokahvoille... ;) Saatikka sitten lyllertää ja tehdä jotain siellä ahtaassa takapompulassa... Ja muutenkin loppuaikana pitää sitten jo ruveta vähän varomaan muutenkin sitä nostelua, ettei tule mitään ennen aikasia supistuksia tai muita " onnettomuuksia" . Lisäksi tietysti loukkaantumiset työssä muuten, väkivallan uhka, epäergonomiset työasennot jne. jne. on myös todellisia riskejä.
Olisi se hienoa tietysti palata työhön takaisin mammaloman jälkeen, sillä itsekin rakastan työtäni kaikesta huolimatta, mutta meillä päivystetään vuorokausi kerrallaan, joten sillon täytyis tosiaan miehen jäädä koti-isäksi tai muuten hoitosysteemit ja muut ei onnistu.... =0( Katsotaan sitä sitten miten töiden käy kunhan ensin saadaan tämä lapsi kunnialla maailmaan. Se on nyt tärkein huolenaihe ja muut asiat murehditaan vasta sen jälkeen... ;)
Vierailija:
suuntauduin ensihoitoon ja ambulanssissa olen koko ajan töissä ollut. Tälläkin hetkellä itseasiassa päivystän..hei 16!
meillekin tulossa vauva (alkukesästä) ja olen juuri pohtinut jatkoa,ei varmaan tule enää onnistumaan miehen työaikojen ja näitten työaikojen kanssa ampparissa olo lapsen syntymän jälkeen.. ja mitenkähän pitkään jaksaa olla töissä kasvavan mahan kanssa?
rakastan kyllä työtäni ja mielelläni jatkaisin mahd.pitkään ja vielä äippäloman jälkeenkin...
olen tällä hetkellä vielä hoitovapaalla, palaan töihin 1.8 -06, töissä ehdin olla melkein kolmevuotta ennen raskautta. on joo ihan kiva työ- paikka, mutta enemmän itse tykkäisin kotihoidosta.
mielenterveyskuntoutujien pienkodissa. Olen tyytyväinen työhöni ja parempaa paikkaa en vois ajatella olevankaan.
kun en osannut päättää mihin suuntautuisin... Nykyisessä työssäni (mistä olen kylläkin nyt äippälomalla) on tarvetta enemmänkin mielenterveys- ja päihdetyön tuntemuksesta joten kävin sen vielä sitten oppisopimuksella omalla työpaikallani, 2 vuotta siellä työskenneltyäni, kun ei vaikuttanut palkkaankaan mitenkään.
Olen tyytväinen toistaiseksi...
Nyt hoitovapaalla ja kohta äippälomalla. Kolun jälkeen olin ennen ekaa äippälomaa kaupassa 3kk ja vielä siellä palkkalistoilla, mutta työhön palatessa oman alan työhön tahtoisin ja pph:n työtä olen ajatellut.
olin 3vuotta päiväkodissa pienten puolella töissä,pidin todella työstä.
sitten sain oman pikkuisen jonka kanssa vietin pari vuotta kotona.
sitten hain töitä vammaisten lasten/nuorten parista ja sain.olen töissä päiväkerhossa,joka järjestää myös asumispalveluita, viikonloppu- ja kesätoimintaa lapsille/nuorille.
tykkään todella työstäni silti
taas mieli halajaa välillä hammashoidon puolelle...mutta ehkä se on semmoinen ikuisuusprojekti.kuka tietää,olen vielä useamman vuoden alta 30v joten vielä ehtii vaikka mitä.
Itse olen ajatellut vammaistyötä tai lapsia ja nuoria.
Nyt töissä vuodeosastolla. Pian äippälomalla..
Ja kotihoidossa työskentelen. SaHu suuntaumisella taitaa päästä melkein mihin vaan töihin (paitsi tietysti esim. hammashoito), on niin " yleispätevä" . Vanhustyössä tarvitaan enimmäkseen juuri sairaanhoidollista osaamista.
44: Minä en taas halunnut jatkaa sh:ksi tai th:ksi, juuri tuon pienen palkkaeron takia, ja kotihoidossa saa kyllä tehdä kaikkea mihin pystyy, eli pistot, labrat, katetroinnit jne. Työnkuva ei eroa sh:n töistä.