Törmäsin tänään vanhaan tuttavaani ja hän oli lihonuit ihan törkeän paljon!
Suuttui kun mainitsin asiasta hänelle, höh, ihme tiukkis. Kait se on sanomattakin selvää että oli lihonut varmaan lähemmäs 20kg, ihan turhaan veti herkut nokkaan. Laihduttais saatana.
Kommentit (32)
Suorapuheisena ihmisenä kannattaakin unohtaa olevansa kohtelias ja laukoa suoraan ajatuksensa.
moinen pitää sanoa ääneen. Tuttavasi kyllä tiesi lihoamisensa, miksi joidenkin ihmisten pitää olla joitain ihmeen totuudentorvia, jotka päästelevät suustaan ihan mitä vaan, ja todennäköisesti pitävät sitä moukkamaisuutta jotenkin arvostettavana. Tällaiset ihmiset kertovat yleensä suureen ääneen itsestään tyyliin; mä sanon sit suoraan, he,he. Veikkanpa, että jopa AP.N ulkonäössä voisi olla jotain mistä huomautta, en ainakaan mä ole vielä täydellisyyttä nähnyt. Miten lihoamisesta huomauttaminen olisi jotenkin hyväksyttävämpää kuin esim. hörökorvista,silmäpusseista,isoista hampaista,pienistä tisseistä, rupsahtamisesta tms.
Ap, teit ihan oikein. Ethän itsekään pahastu kun kerron että olet törppö. Sekin on nimittäin totta, ja varmasti kaikki tapaamasi ihmiset huomaavat sen kyllä. Useimmat ovat vain liian kohteliaita sanoakseen sen. Teeskentelijät. Luultavasti olet täysin toivoton tapaus. Lihava voi laihduttaa, mutta tuolla luonteella sinä olet ikuisesti ruma.
mutta olisinpa itsekseni ajatellut että eipä ole tuo näköjään iän myötäkään oppinut alkeellisimpiakaan käytöstapoja...
olet tullut tyhmemmäksi noin 93% menneiltä ajoilta.
Mutta mutta...
Jos tapaa ihmisen, jota ei ole aikoihin nähnyt, niin jos tämä on kovasti muuttunut, kyllä siitä monet sanoo. Mä olin vuosia mustatukkainen, ja keväällä blondasin tukkani. Ihan kaikki, joita en ole aikoihin nähnyt, kommentoi heti ensimmäisellä kohtaamisella, että hei sähän oot blondi. Joo, niin on, ihan kuin en itse tietäis. Silti sanovat. Ihan yhtä lailla sitä saattais joku vähän pidemmillä piuhoilla varustettu henkilö möläyttää, että oho, sähän olet lihonut. Eikä ko. ihminen sitä edes varmaan pahalla sanois.
Missä menee raja, mitä saa sanoa ja mitä ei? Saako sanoa, että oho, oletpa laihtunut, (vaikka olis laihtunut sairauden takia)? Oho, sullahan on nykyään lyhyt tukka, (vaikka on menettänyt syöpähoidoissa tukkansa). Oho, sähän oot raskaana, (vaikka olis vahinkoraskaus). Miksi juuri lihominen on semmonen, mistä ei saa sanoa?
Älkää nyt viitsikö mennä mukaan näihin huonoihin provoihin. Hohhoijaa.
"ootpas sä laiha" tai "ootpäs sä laihtunut" mutta ei saa jostain KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ syystä vastaavasti sanoa "ootpas sä lihonut/lihava".
Mietitkös että syitä lihomiseen voi olla useita, esim: kilpirauhanen, masennus, masennuslääkkeet ym???? Vaikka kyseinen henkilö tietääkin itse lihonneensa, voi se olla hänelle kova paikka eikä hän valttämättä mahda asialle mitään. Itse lihoin 23 kg aloitettuani masennuslääkkeet, nyt on sitten paino lähtenyt tulemaan huimmasti alaspäin kun lääkitys lopetettiin. Enkä todellakaan syönyt sen kummemmin ja liikuin samoin kuin aikaisemmin, mutta en vain voinut asialle mitään.
Jos susta vajaa 20 kiloa on törkeen paljon, niin en ees osaa kuvitella mitä vanhat tutut ajattelee ku näkevät minut. Olen lihonut 40 kiloa viimeisen n. 8 vuoden aikana. Olen todella nolona kun näen esim. työkavereita entisestä työpaikasta; yleensä pakoilen, mutta jos joudun juttusille alan selittää lihomistani itse ennekuin toinen vaan ehtii möläyttää jotain. Nolottaa hirveästi. Vaikkei kukaan sanokaa mitään niin näkeehän hämmästyksen naamasta...
Jos susta vajaa 20 kiloa on törkeen paljon, niin en ees osaa kuvitella mitä vanhat tutut ajattelee ku näkevät minut. Olen lihonut 40 kiloa viimeisen n. 8 vuoden aikana. Olen todella nolona kun näen esim. työkavereita entisestä työpaikasta; yleensä pakoilen, mutta jos joudun juttusille alan selittää lihomistani itse ennekuin toinen vaan ehtii möläyttää jotain. Nolottaa hirveästi. Vaikkei kukaan sanokaa mitään niin näkeehän hämmästyksen naamasta...
Itse tosin totesin kerran vanhalle tutulle, että sä oot kyllä rypistyny, mä oon sen sijaan kasvanu.
Ei tainnu oikeen tykätä sekään.
Mullekin on jokunen ihminen sanonut, että tunnistivat mut vasta äänestä.
niin voisiko ne lihoneet sitten oma-aloitteisesti vähän valottaa, että miksi ovat niin paljon lihoneet. Ei sitä voi mitenkään kysyä nätisti, mutta kun asia kuitenkin on niin ilmiselvä, niin olisi kohteliasta kertoa, että mitä suurta elämässä on, mikä on saanut noin lihomaan.
Tietty kaikki sanoo, että mitä se muille kuuluu miksi toinen lihoo. Mutta en nyt tarkoitaaan, että sitä pitäisi mitenkään nolostella. Vaan että aika moni lihoo, kun alkaa seurustella tai vakiintuu. Tai lihoo, kun saa lapsia. Tai lihoo, kun menee sellaiseen työpaikkaan, mikä ruokkii epäsäännöllistä tai epäterveellistä syömistä. Ja niin edelleen. Eli ei ole mitään nolosteltavaa, mutta jokin muutos kuitenkin on selvästi tapahtunut.
miksi kukaan on tilivelvollinen painostaan tai sen muutoksista toiselle. Oli se syy sitten mikä tahansa tai oli sitä painoa sitten vähän tai paljon. Paino on henkilökohtainen asia. Ei normaali ihminen mene möläyttämään kenellekään, että "Oletpas sinä lihonut!" tai "Kylläpäs sä olet laiha, ihan anorektinen!".
Käytöstavat opetetaan kotona ja tällä palstalla huomaa, että monet vanhemmat ovat jättäneet huolehtimatta tuosta tehtävästä.
niin voisiko ne lihoneet sitten oma-aloitteisesti vähän valottaa, että miksi ovat niin paljon lihoneet. Ei sitä voi mitenkään kysyä nätisti, mutta kun asia kuitenkin on niin ilmiselvä, niin olisi kohteliasta kertoa, että mitä suurta elämässä on, mikä on saanut noin lihomaan.
Tietty kaikki sanoo, että mitä se muille kuuluu miksi toinen lihoo. Mutta en nyt tarkoitaaan, että sitä pitäisi mitenkään nolostella. Vaan että aika moni lihoo, kun alkaa seurustella tai vakiintuu. Tai lihoo, kun saa lapsia. Tai lihoo, kun menee sellaiseen työpaikkaan, mikä ruokkii epäsäännöllistä tai epäterveellistä syömistä. Ja niin edelleen. Eli ei ole mitään nolosteltavaa, mutta jokin muutos kuitenkin on selvästi tapahtunut.
niin voisiko ne lihoneet sitten oma-aloitteisesti vähän valottaa, että miksi ovat niin paljon lihoneet. Ei sitä voi mitenkään kysyä nätisti, mutta kun asia kuitenkin on niin ilmiselvä, niin olisi kohteliasta kertoa, että mitä suurta elämässä on, mikä on saanut noin lihomaan. Tietty kaikki sanoo, että mitä se muille kuuluu miksi toinen lihoo. Mutta en nyt tarkoitaaan, että sitä pitäisi mitenkään nolostella. Vaan että aika moni lihoo, kun alkaa seurustella tai vakiintuu. Tai lihoo, kun saa lapsia. Tai lihoo, kun menee sellaiseen työpaikkaan, mikä ruokkii epäsäännöllistä tai epäterveellistä syömistä. Ja niin edelleen. Eli ei ole mitään nolosteltavaa, mutta jokin muutos kuitenkin on selvästi tapahtunut.
niin voisiko ne lihoneet sitten oma-aloitteisesti vähän valottaa, että miksi ovat niin paljon lihoneet. Ei sitä voi mitenkään kysyä nätisti, mutta kun asia kuitenkin on niin ilmiselvä, niin olisi kohteliasta kertoa, että mitä suurta elämässä on, mikä on saanut noin lihomaan. Tietty kaikki sanoo, että mitä se muille kuuluu miksi toinen lihoo. Mutta en nyt tarkoitaaan, että sitä pitäisi mitenkään nolostella. Vaan että aika moni lihoo, kun alkaa seurustella tai vakiintuu. Tai lihoo, kun saa lapsia. Tai lihoo, kun menee sellaiseen työpaikkaan, mikä ruokkii epäsäännöllistä tai epäterveellistä syömistä. Ja niin edelleen. Eli ei ole mitään nolosteltavaa, mutta jokin muutos kuitenkin on selvästi tapahtunut.
Miksi aloittaja ei kertonut tuttavalleen, mitä on tapahtunut kun hän ei ole vielä aikuisenakaan (??) oppinut alkeellisia käytöstapoja? Joku syyhän siihen on, todennäköisimpänä pelkkä tyhmyys (ja sitä on turha hävetä, eihän asialle mitään voi) tai kai jotkut luonnehäiriötkin voivat aiheuttaa yleistä typeryyttä.
big deal. rumia ihmisiä on yllättävän paljon oli paino mikä hyvänsä.
Eihän tuossa logiikassa ole mitään järkeä.
että se tuttavasi ei itse tiennyt lihoneensa? Että niin kuin ystävällisesti saatat asian hänen tietoonsa ja sitten hän kokeen valaistumisen ja alkaa laihduttaa heti paikalla?