Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kävelyllä :(

Vierailija
04.08.2012 |

Kävelin rantapolkua myöten omakotialueen ohi. Pihoilta tuli grillin hajua, kuului lasten ääntä ja vanhempien juttelua. Pihat olivat kauniita ja talot samaten.

Tuli tosi surullinen olo kun yhtäkkiä välähti mieleen, että minä en voi koskaa tarjota lapselleni moista. En ikinä tule saamaan niin paljoa palkkaa, että ois varaa moiseen. Enkä osaa kuvitella että joskus olisin kenenkään miehen kanssa niin vakavissani, että haluaisin yhteen muuttaa.

Olen katkera ja kateellinen. Tuli mieleen lapsen iloinen ilme, kun sanoin, että menee tänä viikonloppuna isälleen. Lapsi hihkaisi heti eksän avovaimon nimen ja alkoi luetella mitä kaikkea siellä voi tehdä. :,(

Ja mitä on elämä mun kanssa? Kireä äiti, pitkiä hoitopäiviä ja viikonloppuisin kireää äitiä hiekkalaatikolla. Ei ole edes rahaa lähteä mihinkään huvipuistoon tms. :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kireä äiti, pitkiä hoitopäiviä ja viikonloppuisin kireää äitiä hiekkalaatikolla. Ei ole edes rahaa lähteä mihinkään huvipuistoon tms. :(

rentouteen, niin olisi mukavampaa sinulla ja tytöllä. Ei se tavara vaan se ilmapiiri.

Vierailija
22/36 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhden lapsen totaaliyksinhuoltajana lähelle teini-ikää kasvattaneena ja nyttemmin avioliitossa ja omakotitalossa seuraavia kasvattavana on asioita, joita kaipaan yksinhuoltajuusta:

a) Pienuus on myös helppoutta. Kun on vähn omaisuutta, on myös joustavuutta huomattavasti enemmän.

b) Pikkuperheessä lasten läheisyyden tarve tulee tyydytettyä rikkaasti. Lapsesi vaatii, mutta myös SAA jakamatonta huomiota. Hän saa sitä sinulta, mutta myös viettäessään aikaansa isänsä luona. Tässä toki heikkoutena on se, että yksinhuoltajan ainokaiselle lapselle jakaminen voi ollatulevaisuudessa vaikeaa.

c) Kun lapsesi on hoidossa, sinun tarvitsee huolehtia vain itsestäsi. Isäviikonloppuina saat tehdä ihan mitä itse haluat. Koko se aika on yksin sinun.

d) lapsesi ei ole vailla rahaa. Hän ei osaa kaivata mitän sellaista mitä hänellä ei ole. Hän ei tule rahasta onnelliseksi. Hän kaipaa vain rakkautta, mutta ehdottomasti ansaitsee myös kasvatuksen.

e) Äiti on aina äiti oli sitten yksinhuoltaja tai ei. Myös isä on aina isä, olipa lapsensa elämässä jatkuvasti lasnä tai ei. Molempien vanhempien tehtävä on kasvattaa lasta. Siispä arki on arkea niin ydinperheessä, uusperheessä kuin yksinhuoltajankin perheessä. Eikä se ole herkkua - se on arkea. se on meillä kaikilla pitkiä päiviä, tehtäviä töitä, ärsyttäviä kotihommia.

Mutta minä muistan tuon tuskan tunteen kun itse kävelin samoissa mietteissä omakotialueella! Et varmasti ole yksin ajatustesi kanssa, niin moni muukin jakaa sen saman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis voi tulla, vaikkakin eri syistä.

"Tuli tosi surullinen olo", "Olen katkera ja kateellinen". Nämä tunnetilat ovat tuttuja.

Olen iloinen puolestasti, että sait hoitojen jälkeen lapsen. Oma vauvani syntyi kuolleena ja erottuani miehestä kävin hedelmöityshoidoissa useamman kerran. Tuloksetta.

Ei lapsi sillä tavalla arvosta rahalla saatuja asioita. Hänelle annettu aika ja nimenomaan läsnäolo on se, minkä hän muistaa aikuisenakin.

Kaikkea hyvää sinulle, ap!

Vierailija
24/36 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en todellakaan tarvitse mitään naiiveja neuvoja, kuinka leipoa piirakkaa tai ihmetellä ötököitä (kuriositeettina: olen koulutukseltani biologi ja meillä on työtilanne aika heikko). Lopetan tähän.

Anteeksi, aliarvioin sinua. Melkein kadehdin koulutustasi siinä mielessä, miten paljon pysyt kertomaan lapselle. Me täällä yritämme erottaa kuusta männystä ja nähtiin "lintu".

Väärinkäsityksiä sattuu netissä koko ajan. Joka tapauksessa olet aito ihminen aitoine murheinesi ja siksi aloituksesi oli poikkeuksellisen arvokas kaiken melun keskellä.

Vierailija
25/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäänsä kyllästynyt palstaluuseri...enkä viittaa sinuun ap!

Vierailija
26/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei jää siihen tunteeseen.

Miksi sinun täytyy olla kireä myös viikonloppuisin? Lapset eivät mitään huvipuistoja kaipaa, ainakaan päiväkoti-ikäiset, makkaralenkki ja retki lähipuistoon tms jossa voi yleisellä paikalla grillata.

Vierailija
27/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää ilon aiheita omasta elämästä ja siitä ympäristöstä missä elät. Grillata voi muutenkin kuin vain omalla pihalla. Ottakaa lapsen kanssa eväät mukaan ja menkään jonnekin yleiselle grillipaikalle grillaamaan, varmasti lapsestakin olisi kivaa.

Nyt kun olet tiedostanut että olet kireä äiti ja haluaisit olla muuta yritä muuttua vähitellen.

Tsemppiä!

Vierailija
28/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat äidit varmaan haluaisivat tarjota lapselleen kaiken mahdollisen ja vähän enemmän... Aina se ei onnistu. Tärkeintä lienee kuitenkin rakkaus ja huolenpito, ja niitä kai lapsesi saa?

Yritä olla katkeroitumatta, ja tehdä lapsellesi paras mahdollinen elämä niillä korteilla, jotka sinulla on.

Jos vertaat lapsesi elämää oikein onnellisten (tai siltä vaikuttavien) ja menestyvien perheiden elämään, varmaan kannattaa välillä verrata sitä esim. narkkari-, pedofiili- tms. vanhempien lasten elämään. Kaikki on suhteellista...

Se, että mietit lapsesi elämää etkä vain omaasi, on jo hienoa.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi!

Vierailija
29/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että sinun mielestäsi on miehen velvollisuus tarjota tietty elintaso perheelle? Kyllä se on sinunkin velvollisuutesi.

Ei mullakaan ole palkka kuin karvan päälle 2000 euroa nettona, mutta kyllä sillä jo saa jo yhtä jos toista. Ei aina tarvii olla mitään kuuden tonnin nettotuloja, ani harvalla on.

Vierailija
30/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikeaa kun on kroonisesti väsynyt ja unenpuute vaivaa. Lapsi on vielä niin pieni, että ei esim. malta yksin katsoa videoita, jos minä haluaisin ottaa torkut tai juoda vaikkapa vaan sen aamukahvin rauhassa.

Kun sais omaa rauhaa kuukauden putkeen, niin sitten ehkä ei olisi viikkoon kireä.

Meidän kunnassa ei muuten ole yhtään yleistä grillauspaikkaa! Mitään telttaretkiä en jaksa edes ajatella, ensinnäkään ei ole rahaa telttaan ja toiseksi en jaksaisi sitä. Se lapsen vilpitönkään hymy ei kompensoi valitettavasti sitä väsymystä.

ap

Vierailija
31/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin lähinnä sitä henkistä pääomaa jota en koe pystyväni jakamaan lapsille. Koska tunnen itseni arvottomaksi, olen takakireä enkä itsekään viihtyisi itseni kanssa ellen olisi vähän niinkuin jumissa tässä kropassa ja mielessä.

Sinä olet lastesi äiti. Lapsesi rakastavat sinua. Luuletko että lapsesi uskaltaisi puhua sinulle noin avoimesti jos pelkäisi sinua tai ei pitäisi sinusta? Samalla tavalla lapsi odottaa innolla pääsevänsä kotiin sinun luoksesi kun isäaika on loppumassa. Se raha ei ole kaikki kaikessa.

Vierailija
32/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että sinun mielestäsi on miehen velvollisuus tarjota tietty elintaso perheelle? Kyllä se on sinunkin velvollisuutesi.

Ei mullakaan ole palkka kuin karvan päälle 2000 euroa nettona, mutta kyllä sillä jo saa jo yhtä jos toista. Ei aina tarvii olla mitään kuuden tonnin nettotuloja, ani harvalla on.

Mutta mun koulutuksella ammatilla ei vaan omakotitaloja ostella. Enkä tosiaankaan kaipaa tähän ketään miestä sen takia, että voisin kupata siltä elintasoa.

Voi että mulla kiehahti nyt! Olen töissä ja teen parhaani, älä puhu mulle mitään mistään velvollisuuksista kuin jollekin idiootille.

ap

Vierailija
33/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usko pois,tärkeämpää lapselle on rakastava ja huolehtiva äiti,kuin mammona ja huvipuistot!

aikanaan mun ex mies ns. kuori kakusta kermat,ja minä huolehdin arjesta,vaatetuksesta yms. muista "tylsistä" asioista. ja yllätys,yllätys;kuka onkaan se lapsille läheisin;no minä. ei ne lapset niinkään tarvitse sirkusta ja täytekakkuja vaan sen turvallisen arjen!

ja tehkää tosiaan vaikka eväsretkiä!

tsemiä sulle kauheasti! ja vältä katkeroitumista! varmasti olet hyvä äiti! *halaus*

Vierailija
34/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä tällä palstalla ei uskotakaan, niin meistä kerrostalossa kasvaneista lapsista on tullut ihan normaaleja ihmisiä ja itse ainakin muistelen lapsuuttani lämmöllä. Enkä koe että se olisi ollut yhtään parempaa ok-talossa.

Parasta, mitä voit lapsellesi tarjota, on aikaa ja läsnäoloa. Niihin ei edes tarvita rahaa.

Vierailija
35/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikeaa kun on kroonisesti väsynyt ja unenpuute vaivaa. Lapsi on vielä niin pieni, että ei esim. malta yksin katsoa videoita, jos minä haluaisin ottaa torkut tai juoda vaikkapa vaan sen aamukahvin rauhassa.

Kun sais omaa rauhaa kuukauden putkeen, niin sitten ehkä ei olisi viikkoon kireä.

Meidän kunnassa ei muuten ole yhtään yleistä grillauspaikkaa! Mitään telttaretkiä en jaksa edes ajatella, ensinnäkään ei ole rahaa telttaan ja toiseksi en jaksaisi sitä. Se lapsen vilpitönkään hymy ei kompensoi valitettavasti sitä väsymystä.

ap

Ethän sä jaksaisi väsyneenä ja tolla asentelle lähteä yleiselle grillipaikalle vaikka sellainen olisi. Nyt ihan ekaksi keskityt oman vointisi parantamiseen. Voiko olla masenusta? Nuku riittävästi ja syö terveellisesti.

Jos grilliä ei ole, voitte tehdä vaikka piknikretken johonkin lähistölle. Ja tehkää siellä lapsen kanssa jotain kivaa esim. pelatkaa vaikka sulkapalloa. Omalla pihalla voi myös tehdä kivoja edullisia juttuja. pelatkaa lapsen kanssa esim krokettia, mölkyä, sulkapalloa. Noi ihan vaan esimerkkinä mitä omat lapset tykkäisi puuhata.

Nyt ryhdistäydy nainen!

Vierailija
36/36 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varaa omakotitaloon, mutta me valitsimme uuden kerrostalon ylimmästä kerroksesta. Emme käsitä, mitä ihannoimista on omakotitalossa? Se on yksi loputon työleiri ja kesäkin on niin lyhyt.

Lue tämä:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1638275/mua_niiiiin_…