Puolisoni viestitteli omista tunteistaan SISKOLLENI
Oon niin surullinen ja pettynyt, mutta yritän jaksaa kirjoittaa järkevästi ja ymmärrettävästi. Rehellisesti sanoen musta ei tunnu enää miltään, kun kirjoitan tätä.
Tilanteeni on seuraavanlainen:
Olemme 24-vuotiaita, avoliitossa elävä pariskunta. Tai ainakin olemme olleet. Olemme olleet avoliitossa pian 2-vuotta ja suunnitelleet tulevaisuutta yhdessä. Suhteemme on ollut lähes täydellistä. Toinen meistä opiskelee, toinen käy töissä. Olemme silti onnistuneet löytään yhteistä aikaa ja nauttiin toisistamme ja koko elämästä.
Pari päivää sitten tietooni tuli, että puolisoni on viestitellyt siskolleni viestejä. Viestejä, joissa puoliso kertoo siskolleni, että hänellä on tunteita siskoani kohtaan. SISKONI ON 16-VUOTIAS!!!!!!!!! Siskoni kehoitti puolisoani unohtamaan koko asian ja kertoi, ettei hänellä ole samanlaisia tunteita. Siskoni myös järkevästi kirjoitti, ettei hän voisi koskaan satuttaa minua. Puolisoni jatkoi kuitenkin viestittelyä, joissa kertoi, ettei hän pysty unohtamaan..
Fyysistä pettämistä ei ole tapahtunut, pettäminen on ollut henkistä. Nyt mies kertoo, että katuu tekoaan ja olisi valmis tekemään mitä tahansa, että jäisin hänen luokseen. Mutta kuinka ikinä voisin tehdä niin? Kuinka ikinä enää voisin luottaa puolisooni? Ja miksi juuri siskoni? 16-vuotias nuori tyttö?
Oon aivan sekaisin, haluaisin niin lähteä ovesta juoksemaan. Mieheni ÄLLÖTTÄÄ minua. Tunnen halveksuntaa, vihaa, sääliä ja ennenkaikkea HÄPEE mieheni puolesta. Samaan aikaan ajattelen kuitenkin kuinka ihanaa meillä on ollut ja mihin kaikkeen yhteiset voivamavaramme voisivat kantaa?
Mutta kuinka tyhmäksi samaan aikaan tunnen itseni.. Mies ei todellakaan ole minun arvoinen, ei enää!
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Mitä ihmettä minun pitäisi nyt tehdä? :(((((
Kommentit (20)
Kirjotin tähän pitkän tekstin, mutta onnistuin sen kadottamaan ja tuohon tuli vain tuo lyhyt osa, jossa kiitin kaikkia vastauksista..
On ihanaa, kun saa ulkopuolisten mielipiteitä. Tuntuu, että tää asia on niin kipee, (nolo ja uskomaton), etten ole edes ystävilleni tästä puhunut..
Näytin myös miehelleni tämän keskustelun. Mies puolustelee (?) itseään sillä, ettei hänellä ollut tarkoitus alkaa seurusteleen siskoni kanssa. Hän halusi omien sanojensa mukaan vain kertoa omista tuntemuksistaan. Sekä hän kuulemma halusi jutella myös meidän tilanteestamme (suhteemme ei ole ollut viimeisen kuukauden aikana kovinkaan hyvä).. mutta ajatukin sitten kertomaan, että hänellä on tunteita..
Niin.. olisikin ollut vain joku ulkopuolinne, mutta OMA RAKAS SISKONI :((( Onneks siskoni on järkevä ja fiksu ihminen!
...annat sen jätkän luuhata perheessäsi tuon jälkeen päivääkään.
Kuka ylipäätään alkaa suhteensa tilaa selvittelemään puolison alaikäiselle perheenjäsenelle. Älä mene halpaan ap.
Monoa hanuriin.
ps. näytä tämäkin ukolles
Kirjotin tähän pitkän tekstin, mutta onnistuin sen kadottamaan ja tuohon tuli vain tuo lyhyt osa, jossa kiitin kaikkia vastauksista..
On ihanaa, kun saa ulkopuolisten mielipiteitä. Tuntuu, että tää asia on niin kipee, (nolo ja uskomaton), etten ole edes ystävilleni tästä puhunut..
Näytin myös miehelleni tämän keskustelun. Mies puolustelee (?) itseään sillä, ettei hänellä ollut tarkoitus alkaa seurusteleen siskoni kanssa. Hän halusi omien sanojensa mukaan vain kertoa omista tuntemuksistaan. Sekä hän kuulemma halusi jutella myös meidän tilanteestamme (suhteemme ei ole ollut viimeisen kuukauden aikana kovinkaan hyvä).. mutta ajatukin sitten kertomaan, että hänellä on tunteita..
Niin.. olisikin ollut vain joku ulkopuolinne, mutta OMA RAKAS SISKONI :((( Onneks siskoni on järkevä ja fiksu ihminen!
Teidän aloitellessa seurustelua siskosi on ollut vielä lapsen muodoissa, ja se, että alkaa nyt haikailemaan sen perään, ei kuulosta hyvältä. Pedofiili.
Mitä voit tuossa tilanteessa tehdä on: Lopeta suhde.
Niin.. niin sen asian itsekin tällä hetkellä näen :`( Tätä on vaan niin vaikea uskoo.. :(((
Tuo on oikeastaan vielä pahempi petos kuin se, että olisi pannut jotain tuntematonta naista. Ahdisteli vastentahtoista 16-vuotiasta viesteillään ja yritti rikkoa lapsuudenperheenne. :(
Vaikka antaisit anteeksi, tuskin pystyisit enää luottamaan ja kunnioittamaan miestäsi. Olet nuori ja ansaitset parempaa.
Tuo on oikeastaan vielä pahempi petos kuin se, että olisi pannut jotain tuntematonta naista. Ahdisteli vastentahtoista 16-vuotiasta viesteillään ja yritti rikkoa lapsuudenperheenne. :(
en voisi ymmärtää enkä antaa anteeksi.
16-vuotias on mieheesi nähden lapsi vaikka onkin aikuisen muodot. On luonnollista että 16 seurustelee mutta se tapahtuu ikäisensä kanssa.
Oma 16 vuotiaani hmm.. olisi kyllä järkyttynyt tuollaisesta.
Et voi jatkossa luottaa mieheen. Ties mikä lastenahdistelija onkaan tai jopa pedofiili, nyt vain tämä lähentely osui liian läheiseen ja tuli julki.
en voisi ymmärtää enkä antaa anteeksi.
Et voi jatkossa luottaa mieheen. Ties mikä lastenahdistelija onkaan tai jopa pedofiili, nyt vain tämä lähentely osui liian läheiseen ja tuli julki.
jätä se heti!!!!!!!!
Ei paljoa kehtaisi naamaa näyttää anoppilassa. Jos mulla olis tollanen vävykokelas....
Ei paljoa kehtaisi naamaa näyttää anoppilassa. Jos mulla olis tollanen vävykokelas....
Ei ap:llä ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää tuo mies. Mies on mokannut niin raskaasti, ettei sitä voi enää viedä vanhempien ja siskon luo vieraisille. Tulee yhteiselämästä aika hankalaa ja miksi ap. rupeaisi luovimaan, kun homma on täysin miehen omaa syytä.
Hyvä että yrität olla järkevä. Jos mies olisi kerran vihjaissut siskolle jotain sopimatonta, sen voisi laittaa hormonien ja hetkellisen mielenhäiriön piikkiin. Tuollainen pitkällinen viestittely on liikaa. Ei sitä voi hyväksyä eikä unohtaa, vaikka haluaisi. Ei vaikka mitään ei lopulta tapahtunut. Minun järkeni sanoo, että teidän suhteenne ei voi jatkua. Toivottavasti mies ottaa opikseen, mutta sen hän joutuu tekemään yksin. Olen todella pahoillani puolestasi.
Jätä mies. Sinä olet vielä nuori eikä teillä ole edes yhteisiä lapsia, miksi siis jäisit tuollaisen miehen luo. Hän ei selvästikään ole luotettava.
Mitä jos siskosi olisi vastannut myöntävästi? Sittenkö hän olisi pettänyt sinua oman siskosi kanssa? Mitä seuraavaksi? Miehesi olisi surutta rikkonut perhesuhteesi oman parisuhteenne lisäksi. Arveluttavaa on myös se, että hän haikailee jonkun 16-vuotiaan tyttölapsen perään, vaikka itse on jo aikuinen mies...
Samoin olen todella pahoillasi siskosi puolesta. Mies on tehnyt pahan virheen, sillä hän on yrittänyt hajottaa lapsuudenperheesi. Yksinkertaisesti uskon, että sinulle on helpompaa että lopetat suhteen. Siskosi on varmasti järkyttynyt, koska olet hänelle esikuva ja sinun miehesi on häntä tuolla tavoin ahdistellut. Siskosi vaikuttaa todella fiksulta tytöltä! Hän on varmasti ottanut sinusta mallia ap :)
Muista että vika ei ole Sinussa eikä sisaressasi, vaan täysin asiattomassa miehessä.
Tsemppiä AP! Tiedän, ettei suhteen lopettaminen tule olemaan helppoa, mutta se on nyt parasta Sinulle ja siskollesi. *hali*
Kun joutuu jo 16 v. miettimään oman siskonsa suhdekuvioita ja kokemaan syyllisyyttä. Nyt "miehelle" fudut!!
En jäis kattelemaan kauemmaksi aikaa.
Kyllä sille tulee uusi ihastuksen kohde vaikka tuonkin pystyisit unohtamaan. Kertoo aika paljon miehestä jos vikittelee alaikäistä siskoasi. Juokse vielä kun voit.
Hanki keskusteluapua, jos koet sitä tarvitsevasi.