Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatko sokeriveroa esim pulliin, kakkuihin ja sokerilla maustettuihin jogurtteihin?

Vierailija
04.08.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti. Muutenkin voisi tulla roskaruokavero. Kun kerran puhutaan jo lastenkin kohdalla II-tyypin diabeteksesta.

Vierailija
2/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivero on tosi paljon järkevämpi kuin rasvavero, jota taas en missään tapauksessa kannattaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa, miten karkkivalmistajat on muuttaneet tuotteitaa kekseiksi välttääkseen veron (Tupla-vohvelipalat ja Marabou-keksit nyt ainakin)

Epäterveelliset asiat kalliimmiksi: alkoholi, tupakka ja sokeri!

Vierailija
4/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosi hyvää, mutta siis ihan herkku. Ei arjen aamu- tai välipala.

Vierailija
5/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot tulisi kerätä progressivisena valtionverotuksena. Ei enää yhtään tasaveroja kiitos! Tasaveroilla köyhät köyhtyvät entisestään.

Vierailija
6/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerijugurtti = järtskiin verrattava jälkkäri Eli tosi hyvää, mutta siis ihan herkku. Ei arjen aamu- tai välipala.

Vierailija
7/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti. Muutenkin voisi tulla roskaruokavero. Kun kerran puhutaan jo lastenkin kohdalla II-tyypin diabeteksesta.

Juuri tästä syystä.

Vierailija
8/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kasvikset, marjat, prosessoimattomat maitotuotteet, munat, liha, kala, jauhot jne... Näin useammalla olisi varaa syödä terveellisesti ja ohjattaisiin pois paskaeineksistä ja lisäainepommeista, joilla ei ole mitään ravintoarvoa.

Vierailija
9/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jotain litrakaupalla päivässäkö? Omasta vinkkelistäni on ainakin ihan sama, miten paljon jogurtissa on sokeria, ei meidän lapset niitä syö kuin silloin tällöin välipalaksi tai aamupalaksi.

Vierailija
10/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaksi superlaihaa liikkuvaa lasta, jotka syövät paljon sokeria. Onko heilläkin riski diabetekseen. Olen luullut, että siihen vaikuttaisi monet muutkin tekijät, kuten kolesteroli, ylipaino, liikunnan puute, rasvat jne. Olenko ihan hakoteillä?

Vierailija
11/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalaisten paapominen ja hyysääminen saa riittää. Jokainen tehköön itse päätöksensä. Uusia hyviä veronkerun kohteita olisivat mielestäni vaikkapa ruuhkavero ruuhka-alueille, Lemmikkivero lemmikin omistajille, ja vaikkapa lentovero.

Vierailija
12/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaksi superlaihaa liikkuvaa lasta, jotka syövät paljon sokeria. Onko heilläkin riski diabetekseen. Olen luullut, että siihen vaikuttaisi monet muutkin tekijät, kuten kolesteroli, ylipaino, liikunnan puute, rasvat jne. Olenko ihan hakoteillä?

teidän lapsillanne on suuren suuri riski II-tyypin diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään, jos elintavat muuten ovat kohdillaan.

Yleensä kuitenkin roskaruokaa ja turhia kaloreita syövät ne, jotka eivät muutenkaan piittaa terveellisisistä elämäntavoista (tai edes normaaleista). Kaikki tarpeeton ruoka voitaisiin katsoa ylellisyystavaraksi ja verottaa korkeammin. Peruselintarvikkeet halvemmiksi. Kun ei uusavuttomat itse osaa miettiä mitä suuhunsa laittavat, niin kaipa yhteiskunnan on osallistuttava talkoisiin, muutenkin kuin vain maksamalla näiden elintapasairauksien hoitokustannuksia.

Vierailija
13/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kannata ajatusta, että vero tulisi myös hunajalle.

Vierailija
14/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mieluummin syön kyllä jäätelöä, kuin sitä hapanta, vetistä maitolitkua.

Vierailija
15/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kannata ajatusta, että vero tulisi myös hunajalle.

Vierailija
16/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muuttuisi?

Vierailija
17/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muuttuisi?

Eli Tupla-suklaapatukkaa verotetaan mutta Tupla-keksejä ei, vaikka ne on käytännössä sama asia. Veron piiriin siis tulisi kaikki sokeria sisältävät tuotteet makeisten sijaan.

Vierailija
18/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalaisten paapominen ja hyysääminen saa riittää. Jokainen tehköön itse päätöksensä. Uusia hyviä veronkerun kohteita olisivat mielestäni vaikkapa ruuhkavero ruuhka-alueille, Lemmikkivero lemmikin omistajille, ja vaikkapa lentovero.

Terveysverot pois ja samoin ilmainen terveydenhoito niiltä jotka ovat sairastumisensa itse aiheuttaneet. Nykysysteemi jossa terveydenhoidolla on joku loputon piikki ei vaan kestä.

Vierailija
19/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos epäterveellisiä aineita kuten alkoholia, tupakkaa ja sokeria verotettaisiin reilummin, niiden takia myöhemmin sairastuvat olisivat jo tuotteiden hinnoissa maksaneet suuren osan myöhemmistä hoitokuluistaan! Etkö tajua? Sehän se on se pointti. Koska raja itse aiheutetun sairauden ja ei itse aiheutetun välille on todella vaikea vetää, mieti mitkä ongelmat siitä tulisi. Nyt järki käteen. Tottakai saa verottaa kaikkea tollaista mikä ei ole välttämättömyys!

Vierailija
20/23 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri osta ko tuotteita, sokeria kyllä (ja olen läski herkuttelija).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä