Rv 32 ja kivuttomia supistuksia jatkuvasti
Viimeiset pari päivää on tullut aika lailla kivuttomia supistuksia. Tänään niitä on tullut reippaasti. Jostain keskusteluista luin äsken, että alle 10 supistusta on ok, mutta mulla on tullut tänään reilusti enemmän. Kävin illemmalla 2 km kävelyllä - huono idea - ja supistuksia tuli varmaan kolmen minuutin välein. Puolisen tuntia sitten kävin saunassa ja siellä supisteli taas, nyt on tullut varmaan viitisen supistusta. Liikunta selvästi aiheuttaa noita, mutta äskenkin tuli ihan tässä tuolilla istuessani.
Pitääkö huolestua? Onkohan täällä enää edes ketään tähän aikaan...
Kommentit (3)
kaverilleni oli sanottu ettei tarvi levätä normaaleja nuo kivuttomat ja tiheät harjoitussupparit! vauva syntyi sitten rv 35 ! joten kyllä minun mielestä jos tiheästi supistuksia ni neuvolaan ja lepäilemään koska koskaan ei voi tietää jos ne supistukset tekeekin jotain! raskaus asioissa aina parempi varman päälle! siellä mahassa on kuitenkin jotakin niin tärkeää ja rakasta kasvamassa!
Vanha ketju, mutta vastaan silti. Mulla tuli rv32 kivuttomia supistuksia 2 min välein parin tunnin ajan. Sai kyllä aikaseksi jotain. Menin näytille, sain supistustenestolääkitystä ja kortisonia vauvan keuhkojen kehitystä varten. Kohdun kaula lyhentynyt alle kahteen senttiin. Ja pehmentynyt. Sain sairaalahoitoa ja käskyn vain levätä, että vauva pysyy mahd. Pitkään mahassa. Eli koskaan ei voi tietää aiheuttaako kivuttomat supparit jotakin. Onneks tajusin soittaa ja kysyä et tarviiko lähteä näytille. Tässä tapauksessa ei ollut mitään syytä miksi synnytys käynnistyi. Ei tulehduksia, rehkmistä tms. Edelliset lapset pysyneet täysiaikaisiksi mahassa.
Ei tarvi huolestua, sitten vasta mene tarkistukselle jos alkavat olla kipeitä tai eivät rauhoitu levolla. Mutta lepoa tosiaan tarvitset.
Mulla on ollut kivuttomia supistuksia viikolta 13 ja yksittäisiä kivuliaita viikolta 25, ja nyt ollaan rv 40+0 eikä oo vauva pihalle tullut. Viimeiset kaksi viikkoa on supistanut kipeästi joka ikinen päivä monta kertaa.
Ja huomautetaan nyt vielä, että kivuliaista supistuksista on viisasta mennä aina tarkastettavaksi (ellei olla jo pitkällä raskaudessa).