Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloudessa kasvissyöjiä ja "normaalisti" syöviä?

Vierailija
03.08.2012 |

Miten toimii parisuhde/perhe, jossa joku noudattaa kasvisruokavaliota ja toinen/muut haluavat syödä lihaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kala- ja kasvisruokia vain. Teen sitten niitä. Ja mies kokkailee välillä liharuokia, ja minä syön silloin muuta.

Vierailija
2/17 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön omaani ja muut lihan paskaa. Itepähän ittesä myrkyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies haluaa pääsääntöisesti kasvisruokaa kotona. Töissä lounaalla sitten syö mitä on, mutta suosii kalaa ja kasviksia. Mieheni on rakennusalalla ja oli aikoinaan täysvege, aika kummajainen alalla.

Vierailija
4/17 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheemme ainut kasvissyöjä, teen aina liharuokaa, joistain ruuista erotan lihan pois esim.kaalilaatikosta teen lihattoman version pieneen vuokaan tai sitten ostan jotain valmiita kaupan kasvispihvejä, ei sitä jokapäivä viitsi kuitenkaan kahta eri ruokaa tehdä:-)

Vierailija
5/17 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin helluntailainen ja ateisti yhteistaloudessa. Lopulta tilanne kärjistyy.

Vierailija
6/17 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se tuntuu ulkopuolisia ihmetyttävän, me ei edes ajatella koko asiaa. Mutta ehkä meilekin sitten lopulta tästä riita tulee :)

Vierailija
7/17 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee pääasiassa ruuat, kun on niin nirso kasvisten suhteen. Tekee yleensä sellaista, mitä kaikki syö, joskus itelleen punaisesta lihasta, joskus kanaruokaa itelleen ja lapselle ja mä teen sit ite jotain muuta. Kyllä mäkin ruokaa tehdessäni huomioin ne miehen nirsoilut. Harvoin teen mitään vain itelleni ja lapselle, ehkä just silloin jos mies haluaa sitä punaista lihaa (onneks ei usein).

Vierailija
8/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset lihattomia, lapset syö lihaa. Tehdään kasvisruuat ja pari kertaa viikossa lapsille joku oma lihaversio tai lisäke, ruuasta riippuen.

Vierailija
9/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies haluaa pääsääntöisesti kasvisruokaa kotona. Töissä lounaalla sitten syö mitä on, mutta suosii kalaa ja kasviksia. Mieheni on rakennusalalla ja oli aikoinaan täysvege, aika kummajainen alalla.

Vierailija
10/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä olen kasvissyöjä ja muu perhe syö myös paljon samoja ruokia kanssani mutta myös lihaakin. ei ole ikinä ollut ongelmia sen suhteen.

parisuhteessa esiintyneet ongelmat on aina olleet ihan muista aiheista.

Vierailija
11/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja lapset sitten kodin ulkopuolella muutakin.

Vierailija
12/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liedessä on neljä paikkaa kattiloille

Vierailija
13/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tehdään lihalisukkeet erikseen, ei se mitenkään vaikeaa ole. Lapsi syö vuoroin liharuokaa ja vuoroin kasvisversiota. Teen usein muutaman päivän ruuan kerralla joten joka päivä ei tarvitse kokkailla. Ja välillä mieskin syö kasvisruokaa.

Vierailija
14/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin kasvis-kala syöjä ja mies söi myös lihaa. Alusta saakka kotona on tehty vain kasvis- ja kalaruokia (miehen tahdosta, minä usein alkuvaiheessa ehdottelin, että voisin kokata liharuokaa hänelle välillä).

Mutta olemme aina arkena syöneet päivän ainoan lämpimän ruoan koulussa/töissä, joten asia on ollut tapetilla vain viikonloppuisin.

Sittemmin mies lopetti lihansyönnin, mutta syntyi lapsi jolle olemme syöttäneet sekaruokaa. Vain lapsi syö illalla lämpimän ruoan, joka on usein liharuoka (teemme yleensä liharuokia lapselle pakkaseen). Viikonloppuna syömme yleensä yhteisenä ateriana lounaan, joka on kasvis- tai kalaruoka, ja lapsi syö vielä päivälliseksi liharuoan.

Vierailija
15/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kasviksia, kalaa ja satunnaisesti riistaa. Possua/nautaa/kanaa ei ole tarjolla. Mies ja lapset ovat tyytyneet kohtaloonsa. Jos miehen tekee oikein lihaa mieli niin saattaa innostua kokkaamaan (lue= pari kertaa vuodessa). Mies ja lapset syövät sitten töissä/koulussa sekaruokaa.

Näin on menty viimeiset pari vuotta.

Vierailija
16/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme sekasyöjää.

Mä sovellan ja sävellän eli pyrin tekemään ruokia, joista saa samalla kaikki kolme versiota. Usein viikolla syödään kaikki kasvisruokaa, josta on esim. ennen juuston lisäämistä otettu vegaanille oma annos.

Tai sit syödään kaikki vegaaniruokaa viikolla ja viikonloppuna teen sit kolme eri ruokaa.

Vierailija
17/17 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kaikki syövät kasvisruokaa, välillä minä syön kasvisversiona samaa kuin muut ja välillä teen kokonaan oman ruuan itselleni. En ymmärrä, miksi siitä voisi tulla ongelma?