Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomapalkasta kysymys

Vierailija
12.07.2012 |

Olen töissä valtiolla (tilapäisesti, joten käytäntö ei ole tuttua), ja saan heinäkuun palkan huomenna. Tilinauha tuli jo, ja siinä ei näy lomapalkkaa erikseen ollenkaan. Tilanne on siis se, että olen heinäkuun viimeiset päivät lomalla, ja työsuhteeni päättyy heti loman jälkeen, eli en enää palaa töihin. Minulla on kiinteä kuukausipalkka, eli muuttaisiko tuo lomapalkka mitenkään loppusummaa? Vai olisiko se vain niin, että palkasta miinustettaisiin summa x ja sama summa lisättäisiin lomapalkan nimellä tuohon tiliin? Eli kannattaako siis lähteä tästä kyselemään?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se näkyy juuri noin tilinauhalla, että lomapäivien lkm ja loma-ajan palkka, joka on sitten vähennetty kuukausipalkasta.

Lomarahaa sun pitäisi kyllä kai myös saada, ellet ole vaihtanut niitä vapaaksi. Lomaraha on puolet loma-ajan palkasta, ja puolet siitä pitää maksaa ennen loman alkua, toinen puoli loman jälkeen. Tosin meillä isossa firmassa koko lomaraha maksetaan aina kaikille joko kesäkuun tai heinäkuun tilissä. En muista kun olen jo monta vuotta vaihtanut lomarahat vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla