En uskalla mennä kalliisiin naistenvaateliikkeisiin - auttakaa!
Tekisi mieli pukeutua tyylikkäästi, mutta alemmuuskompleksi vaivaa. En pysty sisäistämään, että tienaan nykyään ihan mukavasti ja olisi varaa pukeutua hyvin. Joku opiskelijaidentiteetti kai jäänyt päälle. Kertokaa, että olenko ihan tyhmä tässä pelossani?
Kommentit (4)
mutta kannattaa silti mennä. Yleensä ne myyjät on ihan mukavia kuitenkin. Minusta on helpompi mennä niin että etsin jotain tiettyä, ja pyytää heti myyjältä apua. En itsekään tykkää mennä vaan katselemaan putiikkeihin.
Kyllä minuakin alkuun jännitti, kun olin tottunut ostamaan vaatteeni marketeista ja KappAhleista. Ihmetytti ja tuntui oudolta että joku myyjä siihen tulee heti avuksi ja jotenkin nolostutti pienessä liikkeessä asiointi myyjän silmien alla. Varsinkin jos ei sitten löytänytkään mitään ostettavaa niin oikein hävetti että pitikin turhaan vaivata myyjää.
Mutta kyllä siihen on vaan tottunut putiikeissakin shoppailemaan kunhan vaan alkuun aloitti rohkeasti. Asia helpottuu kun löytää ne liikkeet, joissa on omaa tyyliä edustavia merkkejä myynnissä.
Muistan että mua itseänikin ahdisti mennä kalliisiin liikkeisiin ennen, mutta nyt marssin vaan sisään nykyään. Ihmisiä tässä vaan ollaan! Mulle ollaan aina hirveän ystävällisiä ja avuliaita, vaikka kertoisin, etten ole edes ostamassa mitään vaan haen inspiraatiota tmv.
Pari vuotta sitten en ois uskaltanut astua LV:n ovesta edes sisään, mutta nyttemmin huomannut, ettei siellä ole mitään pelottavaa ja myyjät on tosi kivoja.
Et ole tyhmä etkä yksin pelossasi. Jotkut kaupat on epämukavia ja myyjät tiukkoja.
Suosittelen stockmannia: siellä myydään hyviä merkkejä ja myyjät auttavat mielellään. Saat myös katsella rauhassa, jos haluat.
Sieltä voit tyylivaatteissa siirtyä vähitellen putiikkeihin, jos siltä tuntuu.