Että minä joskus vihaan poikalasten äitejä,
Jotka ei hoida omaa kasvatustyötään kunnolla ja sen tuloksena me vaimot joudumme opettamaan miehillemme kaikki kotitaloustyöt aivan alusta lähtien. Mikä teitä naisia oikein vaivaa? Vihaatteko te toisia naisia todella näin paljon!
Minäkin mieluusti olisin miehelleni se romanttinen ja seksikäs vaimo, enkä kotitalousopettaja tai pahimmillaan äiti! Hävetkää?
Kommentit (75)
Ja kantanut kaiken valmiina eteen? Ja sitten päättänyt tehdä sne kanssa vielä lapsia? Useamman vielä kaiken huipuksi. Selkeästi on anopilla jäänyt jotain hoitamatta, mutta mitäs jos sinä olisit hieman aiemmin ottanut ukkosi kanssa puheeksi sen, millaisena haluat kämpän säilyvän ja miten saiat hoidetaan... Vaikka ENNEN kuin hankitte lapsia.
Asuu se mieskin siellä, joten koti on aina kompromissin tulos. Jos nyt on vuosia tehty kuten vaimo tahtoo, on jo korkea aika elää miehen kodissa.
eiköhän tuo ole vähän sukupolvikysymyskin. Eli ne miehet, joita nyt on tarjolla perheenisiksi, kasvatettiin 10-20 vuotta sitten, jolloin tasa-arvo ei ollut vielä kehittynyt nykyiselle tasolleen.
Jotka ei hoida omaa kasvatustyötään kunnolla ja sen tuloksena me vaimot joudumme opettamaan miehillemme kaikki kotitaloustyöt aivan alusta lähtien. Mikä teitä naisia oikein vaivaa? Vihaatteko te toisia naisia todella näin paljon!
Minäkin mieluusti olisin miehelleni se romanttinen ja seksikäs vaimo, enkä kotitalousopettaja tai pahimmillaan äiti! Hävetkää?
Jaa, olen miehenä huono siivoamaan jälkeni. Arvelen sen johtuvan siitä että nuorena minulla ei ollut sen enempää tavaraa mitä matkalaukkuun mahtuisi.
Mitäpähän ne pojat tarvitsevat? Nykymallilla pojilla on:
Tietokone/pleikkari
Koulutavarat
Vaatteet
...
Ja se on jo siinä. Jos jaksaa nakkaa vaatteet pyykkikoriin ja pitää koulukirjat visusti repussa niin eihän siinä opi pistämään mitään tavaroita pois. Tyttölapsille tavarat ovat tärkeämpiä (karkeasti yleistettynä), ja heillä on sitä myös paljon enemmän..
Jos perheessä on molempia niin kyllä mammat jotenkin ´´hoivaa´´ poikiaan enemmän ja katsovat läpi sormien niitten touhuja. Tytöille ovat paljon ankarampia!
Jotenkin pelkäävät kasvattaa pojistaan aviomiehiä. Varmaan ettei vaimo pomputa liikaa:))
poika (ja tytär myös) ottavat enemmän mallia isästään eli miehestäni ;) Hän on meillä se joka kokkaa enemmän, ja tarttuu myös siivoushommiin ym. "naisten töihin" ihan ilman että tarvitsee asiasta mainita. Meillä se olen minä joka on laiksempi osapuoli.. (vaikka teen minäkin kyllä, en nyt makaa sohvalla pelkästään kuitenkaan..)
Mutta ymmärrän ap.n pointin kyllä, siskoni mies on esimerkiksi tällainen joka ei kaupassakaan osaa käydä ilman tarkkaa listaa..
Nauroin tälle ja huusin oman poikani 9v lukemaan tämän tekstin et katoppas siitä :-)
Olen 2 pojan yh ja usein perustelen kasvatustani esim kotitöidentekoa sillä että joskus on oma perhe ja siellä kotityöt jaetaan. 9v on ihastunut luokkansa tyttöön ja ymmärtää jotenkin kyllä jo pointin.
Meillä mies tekee kotitöitä oma-alotteisesti ja ainakin yhtä paljon kuin minä, ellei jopa enemmän.
Ihan kaikkea siivouksesta ja ruoan laittamisesta remppahommiin.
Siitä huolimatta lapset (2 poikaa) tässä yhtenä päivänä ilmoittivat että siivoaminen on naisten työtä ö.ö
Pikkukakkosesta tämmöistä olivat oppineet ja olivat kyllä aika hämillään koko asiasta >:(
Kannattaisiko alkaa työstää vaikka terapiassa alkajaisiksi terveempää anoppisuhdetta.
Siis minun pitää mennä terapiaan, kun miehelle ei ole opetettu perusasioita kodinhoidosta? :D Miten tyypillistä av:n kyökkipsykologiaa!
Ap
Toinen lapsi tulossa ja yhä pidät vain anopin vastuuna ettei miehesi saa kotia hoidettua??
Nauroin tälle ja huusin oman poikani 9v lukemaan tämän tekstin et katoppas siitä :-)
Olen 2 pojan yh ja usein perustelen kasvatustani esim kotitöidentekoa sillä että joskus on oma perhe ja siellä kotityöt jaetaan. 9v on ihastunut luokkansa tyttöön ja ymmärtää jotenkin kyllä jo pointin.
Teet todella arvokasta työtä kaikkien naisten hyvinvoinnin eteen! Ihan oikeasti olen sitä mieltä.
On kauhean helppo verhota minun tuohtumus siihen, että minulle ei vaan kelpaa ja olen hankala ja ja ja ja. Totuus kuitenkin on, että jo päiväkodissa tyttölasten oletetaan osallistuvan mm. Yhteisiin siivous ja ruoanlaittotehtäviin poikia enemmän ja te naiset, jotka väitetty tämän ilmiön olevan vain naisten nalkutusta, teette todella hallaa omille tyttölapsillenne. Eikö meillä oikeasti ole oikeutta vaatia enempää?
Ap
Kannattaisiko alkaa työstää vaikka terapiassa alkajaisiksi terveempää anoppisuhdetta.
Siis minun pitää mennä terapiaan, kun miehelle ei ole opetettu perusasioita kodinhoidosta? :D Miten tyypillistä av:n kyökkipsykologiaa!
Ap
Toinen lapsi tulossa ja yhä pidät vain anopin vastuuna ettei miehesi saa kotia hoidettua??
Osaltaan minun ärsytystä kasvattaa se, että huomaan todellakin väsyneenäkin kantaneeni aivan lehmän osan kotitaloustöiden hoitovastuusta ja se suututtaa minua aivan suunnattomasti, eli siis ihan oma sokeuteni tosiasioita kohtaan. Minun mielestä silti kaikilla naisilla (en ole anopista muuten sanonut mitään, oma äitini on pikkuveljeni suhteen ihan samanlainen!) on jo tänä päivänä vastuu kasvattaa kaikki lapset, sukupuoleen katsomatta, niihin kotikonnuille tasavertoisesti, mutta edelleenkään se ei toteudu!
Ap
Ap
Toinen lapsi tulossa ja yhä pidät vain anopin vastuuna ettei miehesi saa kotia hoidettua??Osaltaan minun ärsytystä kasvattaa se, että huomaan todellakin väsyneenäkin kantaneeni aivan lehmän osan kotitaloustöiden hoitovastuusta ja se suututtaa minua aivan suunnattomasti, eli siis ihan oma sokeuteni tosiasioita kohtaan. Minun mielestä silti kaikilla naisilla (en ole anopista muuten sanonut mitään, oma äitini on pikkuveljeni suhteen ihan samanlainen!) on jo tänä päivänä vastuu kasvattaa kaikki lapset, sukupuoleen katsomatta, niihin kotikonnuille tasavertoisesti, mutta edelleenkään se ei toteudu!
Ap
Kotikonnuille = kotitöihin
Anoppi hemmotteli ja passasi miestäni siihen asti kun mies muutti pois kotoa ja siltikin mieheni osaa ja haluaa tehdä kotitöitä.
Minä olen joutunut tekemään kotitöitä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja kotityöt on minulle nykyään myrkkyä.
Mies tekee meillä yli puolet kotitöistä.
Taitaa olla kotitöiden tekeminen lähinnä luonnekysymys, eikä niinkään kasvatus.
Minulla on kolme siskoa, joista kaksi on itse kodinhengettäriä ja yksi sisko on samanlainen laiskiainen kuin minäkin ;)
voisi viedä tietty pidemälle ajatuksena että kuinka isäsi on sinut tyttölapsi opettanut "miesten" hommiin ? kaikkee pientä remppaa, autojutskia yms. tasan ei käy nää hommat! se tekee, kuka osaa. osaatko sii vaihtaa autonrenkaat ? vai vali-vali vain kotitöistä ?
jotka ei hoida kasvatustyötään kunnolla ja sen tuloksena meillä on niin ilkeitä naisia!
voisi viedä tietty pidemälle ajatuksena että kuinka isäsi on sinut tyttölapsi opettanut "miesten" hommiin ? kaikkee pientä remppaa, autojutskia yms. tasan ei käy nää hommat! se tekee, kuka osaa. osaatko sii vaihtaa autonrenkaat ? vai vali-vali vain kotitöistä ?
Miksi et suoraan kysynyt (tai lukenut yltä), vaan oletit vaan jotain. Olen todellakin rakennusinsinööri ja vielä ihan kunnon käytännön harjttelut käynyt, joten remppahommat varmasti hoituu paremmin kun suurelta osalta miehistä isän opissa. Renkaat taas vaihdetaan yleensä kaksi kertaa vuodessa, joten sillä ei kyllä kotitöitä korvata. Kerrostalossa asuessa ei noita remppa- tai nikkarointihommia ole muutenkaan niin paljoa, että niillä voisi kukaan kehuskelemaan käydä.
Tuo on kyllä muutenkin niin kulunut ja kulahtanut selitys miesten taidottomuudelle kotitöissä, etten edes viitsi kun nauraa. Ennemmin voisin omaksua tuon luonnekysymys-ajatuksen, jossa aivan varmasti on myös vinhaa perää. Kaikki ei siis suinkaan ole varmasti sukupuolesta kiinni.
Ap
Ap
Toinen lapsi tulossa ja yhä pidät vain anopin vastuuna ettei miehesi saa kotia hoidettua??Osaltaan minun ärsytystä kasvattaa se, että huomaan todellakin väsyneenäkin kantaneeni aivan lehmän osan kotitaloustöiden hoitovastuusta ja se suututtaa minua aivan suunnattomasti, eli siis ihan oma sokeuteni tosiasioita kohtaan. Minun mielestä silti kaikilla naisilla (en ole anopista muuten sanonut mitään, oma äitini on pikkuveljeni suhteen ihan samanlainen!) on jo tänä päivänä vastuu kasvattaa kaikki lapset, sukupuoleen katsomatta, niihin kotikonnuille tasavertoisesti, mutta edelleenkään se ei toteudu!
Ap
Jos teille on tulossa toinen lapsi, sinulla on ollut oma mahdollisuutesi kouluttaa mies tai heittää pellolle. Joten vali vali anopista (poikalapsen äidistä) kun itse olet miehen kädettömyyttä tuohon pisteeseen katsellut. Nyt on jo kyse vain omasta miesvalinnastasi ja parisuhteestasi jos olet teillä ainoa joka saa kodin kuntoon.
Olet muuten niin kamala syyttämään toisia, että voisin kuvitella sinun myös pelotelleen miehestä pois rohkeuden yrittää tehdä kotitöitä. Sanoit miehesi tekevän niitä mitä osaa. OSAA? Mitä töitä aikuinen ihminen ei helpolla oppisi? Oletkohan samanlainen kuin äitini, joka kulki perässä haukkumassa miten joku nurkka on yhä likainen jos isäni imuroi ja kun isä palasi nöyränä korjaamaan huonon jälkensä äiti mäkätti tavasta siirtää imuria. Jos imuri oli päällä, hukkasi turhaan sähköä ja piti meteliä. Jos siirsi imuri pois päältä, olisi nyt hyvä mies tajunnut imuroida kulkiessaan välimatkan samalla. Joitain ihmisiä ei vain voi miellyttää, joten yhtä hyvin voi ottaa haukut siitä että lakkaa välittämästä kuin haukut siitä, että yrittää ja tekee kaiken väärin.
Minun mieheni äiti on kotiäiti henkeen ja vereen, ei ikinä päivääkään töissä. Nytkin höösää muka tärkeänä kotona, vaikka lapset lentäneet pesästä.
On laittanut armeijaan asti aamuisin aamupalat ja vaatteet valmiiksi ja herättänyt. On siivonnut ja pedannut sängyt ja ruoka valmiina eikä lasten ole koskaan tarvinnut siivota.
Mikä on tulos? Mieheni siivoaa omat jälkensä, osaa ripustaa pyykit ja laittaa kuivat kaappiin ilman sanomista, laittaa tiskit ja imuroi jos näyttää roskaiselta. Minun ei ole ikinä tarvinnut motkottaa/nalkuttaa eikä muistuttaa kotitöistä.
miksi vasta nyt vaahtoat asiasta kun vauva on kohta sylissä? onko sun mielestä tähän mennessä ollut herttaista passata rakasta miestä, mutta nyt kun tulee uusi passattava, totuus iskeekin silmille?
Miehesi tavassa toimia ei ole mitään puolusteltavaa. Mutta kyllä sinäkin olisit pikkasen verran aikaisemmin voinut tehdä asialle jotain...
Ei perhe tarvitse ulkopuolista siivoojaa, kun äiti makaa sohvalla, mutta ulkopuolisen siivoojan hankkiminen on yksi tapa hoitaa asia, usein jopa se kätevin. Jostain syystä naiset eivät kykene näkemään kuin yhden vaihtoehdon, koska äitinsä ovat opettaneet, että näin tulee tehdä. Siksi naiset edelleen ompelevat kaikki perheen vaatteet, säilövät, kasvattavat parvekkeella tomaatteja ja perunaa jne. Sen elämän äidit ovat meille opettaneet (vai eikö ap:lle äiti opettanut kuin sen nalkutuksen ja siivoamisen?)
Miehet tekevät asioita toisin kuin naiset, eivät väärin tai oikein. Jos antaisit miehen tehdä omalla tavallaan niin voisit huomata, että se on miehenkin koti eikä vain sinun.
PS. läppäri vatsan päällä ei tee hyvää vauvalle, sen aivot saa vääränlaista sähköimpulssia