Kohta on joulu!
Aika kerätä joulukranssitarvikkeita ja lahjat alesta tottakai!
Kommentit (13)
aloitin lomallani. Kaapeista ym. turha pois, pikku hiljaa. Ikkunapesut jne. Nyt vain ylläpitosiivousta jouluun saakka. Joulukuun alussa vaihdan verhot kun olen pessyt ikkunat sisäpuolelta.
Elokuun lopussa alkaa joulukorttien teko, sekin rauhassa, kiireettömästi. Leivontaohjeita etsin ja ostoslistoja teen, en tosin lahjojen. Lapset saavat vain muutaman lahjan.
Talvivaatteita olen jo katsellut varastosta. Ihanaa kääriytyä paksuihin villatakkeihin taas. Ja villasukkiin.
Ihanaa, kynttilän valo ja pimenevät illat...tule joulu kultainen :)
Saa nähdä, onko kohta samanlaiset rytinät Helsingin ja Tampereen liikenteessä kuin viime talvena.
Joulutortut ja -piparit ovat muuten herkullisia kesälläkin.
Vietämme jouluaaton lentokoneessa. Meillä on viikon loma luksussviitissä meren rannalla : )
Ainoastaan tällä ajatuksella kestän kylmän ja sateisin kesän jälkeen.
Ei, ei, ei.
En muutenkaan halua matkustaa jouluksi esim. etelään, mutta tajuan, että jotkut haluavat. Jos itse matkustaisin, lähisin ilman muuta jo muutama päivä ennen joulua, ehkä jopa viikkokin ja viettäisin vähintään kaksi tai kolme viikkoa kohteessa. Missään nimessä en suostuisi viettämään itselleni tärkeää juhlaa lentokoneessa, lentokentällä tms. Perillä pitäisi vielä löytää sopivat ravintolat, rannat, kaupat jne. Ei, ei sopisi minulle.
Etelänlomat luksussviitissä sopisivat esim. joulun jälkeen tai talvilomalle. En halua paeta joulua.
Kinkun tuoksu, lanttulaatikot, luumurahka, saunominen kullan kanssa, koti koristeltuna, villasukat jalassa. Tässähän tulee joulua ikävä. :D
Mulla on Lapin mökit varattu jo sekä joululle että pääsiäiselle. Parhaat vaan on pakko varata ajoissa.
ja vielä tarpeeksi ajoissa alkanutta joulumarkkinointia, jotta saa mahdollisimman paljon myytyä joulukrääsää ja härpäkkeitä ihmisille.
Eiköhän vielä nautita rauhassa loppukesästä ja syksystä, kerätä marjoja ja sieniä. Joulua ehtii viettämään sitten joulukuussa.
Mutta lahjoja toki voi löytää. Itse ajattelin juuri muutama päivä sitten tätä että neljä kuukautta sitten olin lomalla paikassa X, joka tuntuu ihan eiliseltä, ja neljän kuukauden päästä tästä on jo lähes joulu.
Lahjoja ei ole vielä hankittu, mutta eiköhän pikku hiljaa. Täytyy ensin katsella kaappien jemmat, mutta viime talven alesta ei tainut tulla paljonkaan hankittua lahjoja.
Toisaalta talvivaatteille on jo käyttöä paljon ennen sitä. Itselleni menee ne samat kuin viime vuonakin, mutta lapsille täytyy tietenkin ostaa isommat. Viikonloppuna ajattelin tarkistaa jemmakaapit mitä sieltä löytyisi ja sitten vaan listan kanssa kiertelemään kirppiksellä ja kauppoihin.
että lapset olisivat pihalla elokuisessa auringonpaisteessa ja laulaisivat "Joulu on taas, joulu on taas, kattila täynnä puuroo" tai jotain vastaavaa. Vielä kun olisi tonttulakki päässä. :)
Kiva kun ei tarvi kiireellä ostaa lahjoja, haluan miettiä mitä annan