Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa hyvää aluetta Lohjalla

Vierailija
02.08.2012 |

muutto työn perässä edessä ja paikka on uusi.

Siis miltä alueelta uutta kotia kannattaisi katsella, mitä paikkaa et suosittelisi. Olisi kiva, jos ehtisit perustelemaan lyhyesti edes.

Kysyn vielä,

-onko Lohjalla kaupunkilaisille pienveneelle paikkoja ja paljonko paikka maksaa?

-Onko rannalla yleisiä saunoja, joissa voi käydä nauttimassa saunomisesta ja uimisesta? Entä onko avantouinti mahdollisuutta?

-Meillä on isot perhe/sukujuhla pian muuton jälkeen, onko Lohjalla kivoja juhlapaikkoja noin 80 hengelle?

-Mitä muuta vinkkiä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niistä ota mitään selvää.

Tässä joku linkki

http://www.uudenmaanjoukkoliikenne.fi/fi/lohja/liput.htm

Vierailija
22/31 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.lohja.fi

sieltä löytyy varmaan vastauksia moneen juttuun. Esim tuo koulukyyti, matkaa pitää olla yli 5 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli postinumero 08150. Alue pitää sisällään Vienolan, Metsolan Gunnarlan, Gruotilan ja Keski-Lohjan(?).

Vierailija
24/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin saa kertoa, jos tulee jotakin mieleen.

Vierailija
25/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moision alue on rauhallinen ja arvostettu omakoti- ja rivitaloalue keskustan kupeessa, mutta silti rauhassa. Sieltä myös kävelyetäisyys moniin harrastuksiin. Lempola sijaitsee hieman moisota kauempana, mutta lähempänä moottoritietä ja silti palveluita lähettyvillä. Erittäin rauhallinen ja kaunis lionto ympärillä. Jos kaipaa palveluita, en muuttaisi muijalaan tai virkkalaan. Keskusta, nummentaka, moisio, routio, lempola j ojamo sekä vappula ovat kaikki kyllä suht tasaväkisiä kun huomioidaan useat eri tekijät yhteen. Joukkoliikenne on lohjalla suhteellisen kallista ja aikatauluiltaan huonohkoa, joten kannattaa miettiä onko tarvetta sen käytölle minkä verran ja ottaa se asia huomioon päätöksessä. Jos esim. Vanhemmat töissä pääkaupunkiseudulla, muuttaisin lempolaan tai moisioon tai routiolle tai nummentaakse, josta hyvät yhteydet motarille. Jos lapset pääsevät harrastuksiinsa itse kävellen tsi pyöräillen, nummentakaata ja moisiolta on lyhyetcetäisyydet moneen paikkaan.

Vierailija
26/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään rintamamiestaloja? Onko uudempia ollenkaan? Ja onko Moisio kallista aluetta?

Tuota Vappulaa ja Muijalaa on suositeltu, mutta ihmettelen kuinka sieltä talvisaikaan vaikkapa lukiolainen kulkee kouluun ja lapset harrastuksiinsa. Ilmeisesti vanhemmat kuljettavat?

Vierailija
27/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole paikkakuntalainen ja en siksi lähde vastaamaan noihin sun kysymyksiin niinkään, mutta osaan ehkä vähän ulkopaikkakuntalaisen silmin katsella Lohjaa.

Lohjalaisia pidetään jotenkin sisäänpäin lämpiävinä, mutta minulla on heistä pelkkää hyvää sanottavaa. Palvelut pelaa sillä tavalla pikkukaupunkihengellä.

Kaupunki on mielestäni tosi vilkas kesäisin. Meillä oli asunto aivan keskustassa tosi rytinäpaikalla ja samaan aikaan asumme Espoon Leppävaarassa myös aivan rytinäpaikalla Sellon kupeessa. Espoossa olemme kuin lintukodossa verrattuna siihen, mitä Lohjalla tapahtui. Siellä oli elämää niin että ikkunoita ei voinut yöllä pitää auki heräämättä, siellä liikkui paljon harrikoita ja useita ravintoloita oli tosi myöhään auki ja kaikenmoisia tapahtumia. Itse kun tykkään elämästä, niin mielestäni tuo oli vaan kivaa (paitsi silloin kun meiltä varastettiin tavaraa kellaritiloista ja pyörävarastosta), mutta sanoisin, että keskustan vilkkaus jopa monta kertaa suuremman kaupungin suuresta lähiökeskuksesta tulevalle oli yllätys.

Itse tykkäsin kovasti Neidonkeitaasta (uimahalli), harjun (oikeasti reunamuodostuma) luonnosta ja Aurlahdesta ja Liessaaresta ja siitä, että ihan kaikki paikat oli meiltä kävelymatkan päässä. Itse jos sieltä ostaisin uudestaan asunnon, niin taatusti ostaisin taas ihan keskustasta - se on juuri pikkukaupungin etu, että siellä pärjää ilman autoa eli on palvelut ja luonto lähellä toisiaan.

Vesi on siellä kummallista. Minulle se tarkoitti sitä, että se oli mielestäni juotavana tosi pahaa (en tiedä minkä verran vaikutti talon putket, ne oli uusittu alle 20 vuotta sitten kuitenkin) ja kun se vesi on sellaista erikoista, niin se rikkoo talojen putkia ja hanoja aikaisemmin kuin esim. pääkaupunkiseudulla.

Mitähän muuta sanoisin Lohjasta? Paperitehdas ei meielstäni haise isollekaan alueelle, mutta ihan sen kupeessa kyllä haisee ja itse siksi välttäisin keskustan sen laitaa.

Virkkala on ihan uskomaton paikka - yhdellä silmäyksellä näkyy tosi kauniita ja tosi rumia asioita. Itse en sinne, en Routiolle enkä Ojamolle muuttaisi, mutta Virkkala on tosi hauska esim. valokuvauskohteena.

Lohjanjärvi on Etelä-Suomen suurin järvi, joten eiköhän nuo veneasiat järjesty.

Vierailija
28/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on hintavampi kun sijainti lähempänä keskustaa, mutta sieltä pääseekin sitten kävellen mihin vaan milloin vaan. Vappulasta ja muijalasta tullaan bussilla kouluun ja jäädään koulun jälkeen keskutastaan odottamaan harrastuksen alkua tai sitten bussila kotiin ja jonkun kyydissä harrastuksiin. Toki iltlemmallakin liikkuu busseja mutta ei samalla tavalla tiheään kuin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
29/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisin sinne asumaan, muuttaisin ehdottomasti Aurlahteen.

Vierailija
30/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta putkista. Sen huomaa nyt kun asuu taas pk-seudulla. Tulee juotua hanavettä, siellä ei.

Moisio on tosiaan hieno paikka. Lempolassa on kaunista, mutta palveluita ei ole, tietysti se pieni Lempolan kauppapaikka. Terveyspalvelut ovat keskittymässä koko ajan lisää Ojamolle.

Ehkäpä Moisio olisi lapsiperheelle paras paikka asua, koska se on keskustan koulujen ja harrastusten kupeessa ja liikkuminen onnistuu jalan ja pyörällä. Esim. Perttilästä saatika Muijalasta on melkoinen matka keskustaan. Ja kun AP:n työ on Lohjalla, ei sinne kannata muuttaa pk-seutuyhteyksien takiakaan. Moisiolla on pieni oma hiekkarantakin ja kauniit näkymät kirkolle ja museolle. Laajat niityt ulkoiluun. Virkkalassa on kauniita omakotialueita, mutta matka keskustaan ja pk-seudulle taas pitenee huomattavasti.

Se kannattaa huomioida että Lohjaa halkoo junarata, joka kulkee paikoin tosi lähellä asutusta ja siitä seuraa hieman meluhaittoja. Ainakin Perttilässä kaapissa kilisee lasit kun tavarajuna menee ohi, tosin se tapahtuu vain pari kertaa päivässä. Esim. Vienolassa junarata menee kovin läheltä taloja, en itse tykkää ajatuksesta.

Kouluista olen kuullut huonoa Metsolasta, jonka alueelta käy lapsia muualla koulussa kiusaamisongelmien takia. Muutenhan kait Lohjalla ollaan mukana Kiva-koulu-systeemissä ainakin Perttilässä. Lohjan lukion ka oli v 2011 7,0 ja paikkoja oli enemmän kuin hakijoita, joten sinne ei liene vaikeuksia päästä.

Vierailija
31/31 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat muuten edullinen tapa harrastaa liikuntaa. Tarjolla zumbaa ja kaikenlaista muuta, koulujen jumppasaleissa. Suosittelen. Kivat vetäjät monissa ryhmissä, ei ennakkoilmoittautumista. UImahallista saa lippuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi