Todelliset syyt hoikkuuteeni!
Kaveri kysäisi, kuinka pysyn hoikkana (BMI on tasan 20) ja tässä syyt, jotka keksin.
- Pienet annoskoot. Syön kaikkea, mitä eteen kannetaan, mutta liian suuret annokset tekevät huonon olon. Sydän alkaa tykyttää ja maha pingottuu. Olen siis oppinut syömään maltillisesti.
- Sisäinen tarve liikuntaan. En ole himourheilija, mutta minun on päästävä kerran päivässä vaikka edes reippaalle kävelylenkille. Tunnen muuten kehossani "ylimääräistä" energiaa ja jumituksia.
- En pidä odottamisesta. En jaksa jäädä odottamaan ratikkaa tai bussia, vaan mieluummin kipaisen ripeästi ne muutamat korttelit tai kilsat. Kävelen reippaasti ja pistän tarvittaessa vaikka juoksuksi. Inhoan kylmässä värjöttelemistä.
- En omista autoa, joten kauppakassien raahaaminen ja lasten työntäminen rattaissa samaan aikaan on arkipäivää. Poljen pyörällä tai kävelen kaikki lyhyehköt matkat.
- En ajattele ruokaa, minulla on mutkaton suhde siihen. Syön kun on nälkä, en yritä noudattaa mitään tiettyä ruokavaliota, vaan kuuntelen kehon viestejä.
Kommentit (73)
En haluaisi olla bmi 20, jos silloin olisi b-kuppi. terv, bmi 26 ja E-kuppi.
kaunistaa? :D Voi taivas
Väitätkö että mulla on läskiä?Ei ole, vaan muotoja. Olen nainen ja hyvännäköinen nainen.
vaan läskiä.
Terveisin treenaava nainen bmi 21,4 jolla muuten on ihan helvetin kurvikas keskikroppa! Mulla on nimittäin isot tissit ja pepussa pyöreyttä. Ja nyt miekin oon poikamainen! XDDD Te olette kyllä mahtavaa viihdettä! Mä haen poppareita...
Mahtavaa, lisää sirkuslaisia.
Terveisin treenaava nainen bmi 21,4 jolla muuten on ihan helvetin kurvikas keskikroppa! Mulla on nimittäin isot tissit ja pepussa pyöreyttä. Ja nyt miekin oon poikamainen! XDDD Te olette kyllä mahtavaa viihdettä! Mä haen poppareita...
mulla ole läskiä vaikka tissit onkin! :D
mä sanoisin että hyvä homma ap! Sulla on asenne paikoillaan ja elämäntavat kunnossa,minkä on ilmeisesti sun kaveritkin huomanneet eli se näkyy ulospäin. Aika samallalailla ajattelen itsekin tosin mulla on bmi 25 mutta ei tästä niin kauaa vielä olekaan kun oon hyötyliikunnan päälle alkanut just esim lenkkeilemään mutta siis hyvältä kuulostaa nostan hattua!
Ja meinaat että ne tissit sun läskejäsi jotenkin kaunistaa? :D Voi taivas
BMI 26 on kyllä aika kaukana läskistä.
Tällä palstalla saa kyllä aina päivän parhaat naurut kun pääsee lueskelemaan, miten tyhmiä ihmisiä tänne kirjoittelee :D. Kiitos av!
Kun syö kulutuksensa verran, pysyy hoikkana.
Ei niin, että toisilla on kevyet ja toisilla painavat luut, ja toisilla hidas ja toisilla nopea aineenvaihdunta.
T. BMI 19,5
vaikka syön todella pieniä annoksia (en jaksa ravintola-annosta), käyn hölkkäämässä ja uimassa pari kertaa viikossa ja herkkuja syön harvoin, tyyliin yhden pallon sorbettia. Silti bmi 26 vaikka edellisten raskauksien jälkeen olen saanut painon putoamaan tällä tavalla. Voisiko kuitenkin olla niin että aineenvaihdunta on hidastunut?
Ja meinaat että ne tissit sun läskejäsi jotenkin kaunistaa? :D Voi taivas
BMI 26 on kyllä aika kaukana läskistä. Tällä palstalla saa kyllä aina päivän parhaat naurut kun pääsee lueskelemaan, miten tyhmiä ihmisiä tänne kirjoittelee :D. Kiitos av!
Kaveri kysäisi, kuinka pysyn hoikkana (BMI on tasan 20) ja tässä syyt, jotka keksin.
Olet keksinyt jotain sellaista, mitä ei kukaan koskaan ennen! Sinulle on ehdotettava jotain palkintoa! Tämä on mullistavaa! Ennenkuulumatonta!
Kiitos, oi kiitos, että tulit jakamaan viisauttasi meille tyhmille av-mammoille!
Tokihan tissit kasvavat painon noustessa mutta ei välttämättä kuppikoko vaan ympärys. Normaalipainoisena mulla on 75D, nyt 85D.
Se bmi 26 jolla ihan taatusti on ne viisitoista kiloa muuallakin kuin tisseissä, erityisesti vyötäröllä. Ja kyllä, näytän lihavalta vaikka kauniit rinnat ja aika hoikat sääret onkin.
Ei tietenkään, sä oot friikki!
ihmisellä voi olla isot rinnat...
isorintaisille ja haukkuvat bmi 26 läskeiksi ja oikeasti lihavat ovat taas kateellisia hoikille(isorintaisille)naisille. Molemmin puolin näkyvissä kateus.
Terveisin hoikka plus isorintainen ;) Suvun naiset kaikki hoikkia plus isorintaisia
-annokset on isoja, mutta niissä on paljon kasvista yms., joten kaloreita ei tule niin paljon -välistä oikein ahmin ja herkuttelen, siis valtavia määriä. Esim. litran jäätelöpaketti yksin ei tuota sitten mitään vaikeuksia. Pidän ruoasta ja syömisestä, ähky ei haittaa. Mutta kompensoin sitten syömällä vähemmän myöhemmin. Esim. nyt olen mässännyt viime kuukauden, joten nyt syön kevyesti. -liikun paljon, mutta se ei juuri vaikuta. Syöminen se on mikä ratkaisee. En ole liikkunut aina, vasta pari viime vuotta. -olen tosi lihaksikas, lihas kuluttaa -en käytä kovin paljoa alkoholia -normaalisti, ilman herkutteluja, syön enintään 1500 kaloria päivässä. En vaan voi syödä enempää lihomatta. -yritän nukkua paljon. Univajeessa syön huonosti. -tarkkailen painoani ja mittojani, ettei lähde hirveään nousuun vaikka välistä tulee mässättyä enemmän. Tämmöisiä. Ikää on yli 30, olen hyvin taipuvainen lihomaan, silti bmi 19.
Ahmiminen ja sitä "vastaan" syömättä oleminen on = syömishäiriö. Se ei siis ole ihan normaalia suhdetta ruokaan :-)
t. toinen ahmija/syömättä olija, jolla on nuorempana ollut ihan kunnon syömishäiriö
ja isot rinnat on, ihan luomua. Kuppikoko on E75. Äidillä sama juttu. Kylläpä on katkera lauta tuo sirkus-huutelija.
Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Hyötyliikunta ja pienet annokset.
Minulla on auto nykyään koska asutaan sen verta kaukana keskustasta. Ennen kun asuttiin lähempänä kaupunkia niin ei tullut ikinä autolla lähdettyä mitään asioita hoitamaan. Nykyään pitää välillä muistutella itseään että kävellen vaan liikkeelle ja auto saa jäädä pihaan.
Eikä munkaan mielestä sitä kanaata niin vahdata mitä syö. Herkutelakkin saa kunhan pitää määrän kohtuudessa.
Tuli näköjää tissi keskustelukin tästä niin sanottakoon itsellänikin b koon rinnat. Raskaana ja imettäessä en ole tykännyt isommista rinnoista ollenkaan itselläni. Silloin on paljon vaikempi tai lähes mahdoton löytää paitoja jotka olisivat vyötäröltä ihonmyötäisiä. Kauluspaidoissa varsinkin.
Tokihan tissit kasvavat painon noustessa mutta ei välttämättä kuppikoko vaan ympärys. Normaalipainoisena mulla on 75D, nyt 85D. Se bmi 26 jolla ihan taatusti on ne viisitoista kiloa muuallakin kuin tisseissä, erityisesti vyötäröllä. Ja kyllä, näytän lihavalta vaikka kauniit rinnat ja aika hoikat sääret onkin.
Mulla bmi 23, kuppikoko 75E ja mulla ei itse asiassa edes kuppikoko kasva ympäryksen kasvaessa, eli sitten ollaan joko 80DD tai 85D (= kuppikoot samoja). Tosin en ole koskaan kokeillut normaalipainon ylärajoilla suurempaa painoa :), kun olen siinä vaiheessa havahtunut siihen, ett jotain on tehtävä.
Mullakin tulee vyötärölle kertyvä rasva.
Sen tiedän, että jos laihdun ns. liikaa, eli BMI 18-19 tasolle, niin sitten kyllä rinnat katoavat. Mutta silloin olenkin itselleni liian laiha.
Ja kyllä: kuten tästä huomasi, jojottelen, eikä suhteeni ruokaan ole kovin normaali. Ruumiinkuvakin on melko vääristynyt :-), mutta kuppikoko puolestaan ihan faktaa :)
siitä mitä on olla monen kokoinen.
Ennen ekaa lasta 170 cm / 60 kg = bmi 20.
Sitten lihoin raskauden ja turovtuksen takia 20 kg ja painoin synnytyksen aikaan 80 kg...
Kun eka lapsi oli 1,5 vuotta painoin 52 kg = bmi 18.
Toisen lapsen jälkeen painoin 64 kg ja siitä paino nousi 70 kg = bmi 24.
Nyt olen pudottanut 10 kg ja painan taas 60 kg.
Ja teille "normaalipainoiset" bmi 25-26... ette ole lähelläkään normaalia painoa ellei kehon koostumus ole jotenkin outo.
Itse oli todella laihan näköinen kun bmi 18.
Olen normaali kurvikas nainen kun bmi 20.
Ja läski kun bmi 24.
Ja ihan peili kertoo tämän, vaikka yrittäisin selittää itselleni mitä soopaa tahansa.
Kun bmi oli 18 neuvolassa oltiin huolissaan ruokavaliostani ja painostani, koska olin raskaana. Ja kun bmi oli 24 kuulin lääkäriltä miten en saisi lihota enää yhtään.
ja olen ihan samaa mieltä heidän kanssaan!
ihmisellä voi olla isot rinnat...
saman asian takia...
kuvittele alipainon tai liian läsän olevan kaunista.