Todelliset syyt hoikkuuteeni!
Kaveri kysäisi, kuinka pysyn hoikkana (BMI on tasan 20) ja tässä syyt, jotka keksin.
- Pienet annoskoot. Syön kaikkea, mitä eteen kannetaan, mutta liian suuret annokset tekevät huonon olon. Sydän alkaa tykyttää ja maha pingottuu. Olen siis oppinut syömään maltillisesti.
- Sisäinen tarve liikuntaan. En ole himourheilija, mutta minun on päästävä kerran päivässä vaikka edes reippaalle kävelylenkille. Tunnen muuten kehossani "ylimääräistä" energiaa ja jumituksia.
- En pidä odottamisesta. En jaksa jäädä odottamaan ratikkaa tai bussia, vaan mieluummin kipaisen ripeästi ne muutamat korttelit tai kilsat. Kävelen reippaasti ja pistän tarvittaessa vaikka juoksuksi. Inhoan kylmässä värjöttelemistä.
- En omista autoa, joten kauppakassien raahaaminen ja lasten työntäminen rattaissa samaan aikaan on arkipäivää. Poljen pyörällä tai kävelen kaikki lyhyehköt matkat.
- En ajattele ruokaa, minulla on mutkaton suhde siihen. Syön kun on nälkä, en yritä noudattaa mitään tiettyä ruokavaliota, vaan kuuntelen kehon viestejä.
Kommentit (73)
Kaveri kysäisi, kuinka pysyn hoikkana (BMI on tasan 20) ja tässä syyt, jotka keksin.
- Pienet annoskoot. Syön kaikkea, mitä eteen kannetaan, mutta liian suuret annokset tekevät huonon olon. Sydän alkaa tykyttää ja maha pingottuu. Olen siis oppinut syömään maltillisesti.
- Sisäinen tarve liikuntaan. En ole himourheilija, mutta minun on päästävä kerran päivässä vaikka edes reippaalle kävelylenkille. Tunnen muuten kehossani "ylimääräistä" energiaa ja jumituksia.
- En pidä odottamisesta. En jaksa jäädä odottamaan ratikkaa tai bussia, vaan mieluummin kipaisen ripeästi ne muutamat korttelit tai kilsat. Kävelen reippaasti ja pistän tarvittaessa vaikka juoksuksi. Inhoan kylmässä värjöttelemistä.
- En omista autoa, joten kauppakassien raahaaminen ja lasten työntäminen rattaissa samaan aikaan on arkipäivää. Poljen pyörällä tai kävelen kaikki lyhyehköt matkat.
- En ajattele ruokaa, minulla on mutkaton suhde siihen. Syön kun on nälkä, en yritä noudattaa mitään tiettyä ruokavaliota, vaan kuuntelen kehon viestejä.
En haluaisi olla bmi 20, jos silloin olisi b-kuppi.
terv, bmi 26 ja E-kuppi.
En haluaisi olla bmi 20, jos silloin olisi b-kuppi. terv, bmi 26 ja E-kuppi.
kaunistaa? :D Voi taivas
Hyi, yöks. Minulla oli joskus E-kuppi, onneksi laihduin ja laihdutan edelleen, pian olen taas B:ssä. Ihanaa, kun saa koko rinnan mahtumaan käteensä :)
liikkumaan, siis tarkoituksenmukaisesti, treenimielessä; hyötyliikuntaa saan paljon päivittäin, esim. juuri siksi, etten autoile ja toisaalta tykkään huviliikkua (seinäkiipeily, melonta, sukellus ja muut jännät lajit toisinaan). Eli ennen kaikkea ne pienet eli sopivat annoskoot. - En ymmärrä, miksi lisää pitää ottaa, jos ei ole enää nälkäinen.
Olen huomannut, että kun syö vain silloin kun on nälkä ja vaan sen verran kun on nälkä, pysyy kulutus ja energian saanti ihan luonnostaan balanssissa. Enkä myöskään ymmärrä, että jos tekee mieli herkutella, on pakko vetää LEVYLLINEN suklaata, kun kahvin kyljessä riittää ihan hyvin rivikin suun makeuttajaksi. - Ja toisaalta, jos joskus tulee mussutettua enemmän, voi sitten syödä seuraavana päivänä kevyemmin (ja minun ainakin ihan luonnostaan tekee mieli kevyempää raskaan aterioinnin jälkeen). Mistään ei kuitenkaan tarvitse kieltäytyä.
Minullakin ikää jo 35 vuotta, lapset tehty ja painoindeksi käsittääkseni jossain normaalipainon puolella, mutta aika alhaalla (163cm/51kg).
Olen hoikka, 33vee, kaksi lasta.
Polkasen aina pyörällä joka paikkaan, säässä kuin säässä. Tottumuskysymys.
Pienet annoskoot. Ravintolassa kysyn aina voiko tilata lasten listalta :)
En noudata mitään dieettejä. Tykkään myös herkutella; pullalla ja jäätelöllä. Karkkia menee harvoin.
että D70-koon rintsikoissa se kuppi on huomattavasti pienempi kuin esim. D90-rintsikoissa, joten ei nämä kauhean isot kuitenkaan ole. Jos ympärys olisi isompi, olisi kuppi varmaan (pienen) C:n luokkaa. Ihan kivat omasta mielestäni kuitenkin: ei hoikalla aina ole A-kuppi!
En haluaisi olla laiha ja tissitön.
Hyi, yöks. Minulla oli joskus E-kuppi, onneksi laihduin ja laihdutan edelleen, pian olen taas B:ssä. Ihanaa, kun saa koko rinnan mahtumaan käteensä :)
-annokset on isoja, mutta niissä on paljon kasvista yms., joten kaloreita ei tule niin paljon
-välistä oikein ahmin ja herkuttelen, siis valtavia määriä. Esim. litran jäätelöpaketti yksin ei tuota sitten mitään vaikeuksia. Pidän ruoasta ja syömisestä, ähky ei haittaa. Mutta kompensoin sitten syömällä vähemmän myöhemmin. Esim. nyt olen mässännyt viime kuukauden, joten nyt syön kevyesti.
-liikun paljon, mutta se ei juuri vaikuta. Syöminen se on mikä ratkaisee. En ole liikkunut aina, vasta pari viime vuotta.
-olen tosi lihaksikas, lihas kuluttaa
-en käytä kovin paljoa alkoholia
-normaalisti, ilman herkutteluja, syön enintään 1500 kaloria päivässä. En vaan voi syödä enempää lihomatta.
-yritän nukkua paljon. Univajeessa syön huonosti.
-tarkkailen painoani ja mittojani, ettei lähde hirveään nousuun vaikka välistä tulee mässättyä enemmän.
Tämmöisiä. Ikää on yli 30, olen hyvin taipuvainen lihomaan, silti bmi 19.
että kyseiselle kirjoittajalle on aika se ja sama mistä sun miehesi haluaa.
ohis
Mun mies ei ikinä haluaisi tissitöntä naista.
En haluaisi olla bmi 20, jos silloin olisi b-kuppi. terv, bmi 26 ja E-kuppi.
kaunistaa? :D Voi taivas
Ei ole, vaan muotoja. Olen nainen ja hyvännäköinen nainen.
Minun kuppikokoni on 70G. Haluaisin pienemmät rinnat, olisivat kätevämmät urheillessa ja näyttäisin hoikemmalta.
T. nro 2
Mulla on täysin sama.
T: BMI 18 (36v, lapsia yksi)
että kyseiselle kirjoittajalle on aika se ja sama mistä sun miehesi haluaa. ohis
Mun mies ei ikinä haluaisi tissitöntä naista.
Mä vastasin, että esimerkiksi mun mies haluaa naisellaan olevan suuret ja kauniit luomurinnat. En siltäkään ole läski vaan normaalipainoinen bmi 25-26.
varsin terveellisesti. En oikeestaan muista sitä aina, koska olen niin tottunut, mutta joskus jos on vaikka mökillä tuttavaperheen kanssa, niin sitä taas tajuaa, kuinka terveellisesti sitä syö. Tässä esimerkkejä:
- Makeiden jogurttien sijasta syön luonnonjogurttia ja esim. marjoja
- Teen esim. myslin itse.
- En syö mitään leikkeleitä, kuten meetwurstia
- En pidä esim. makkarasta
- En juurikaan syö mitään valmisruokia.
- En KOSKAAN syö esim. valmishampurilaisia, roiskeläppäpizzoja tms.
En koe menettäväni mitään, koska en pidä esim. maustetuista jogurteista, koska ne maistuvat liian makealle suussani.
Olen ollut koko aikuisikäni (raskausaikoja lukuunottamatta) 50-kiloinen. Imetysten aikana on paino päässyt tippumaan pari kiloa.
haluaisi isompia. Isot rinnat ovat epämukavan näköiset (ja kuulemani mukaan tuntuiset) ja hyvin epäesteettiset).
Ja ikää 38 vuotta
bmi 17,3 - 170cm ja 50kg, kuppi a/b, ikääkin jo 46v, yksi lapsi
Kun syö kulutuksensa verran, pysyy hoikkana.
Ei niin, että toisilla on kevyet ja toisilla painavat luut, ja toisilla hidas ja toisilla nopea aineenvaihdunta.
T. BMI 19,5