Sikiön kääntäminen
Edessä todennäköisesti vauvan kääntämisen yrittäminen, kun edelleen perätilassa. Millainen kokemus tuo kääntäminen on? Kääntyikö teillä vauva?
Kommentit (23)
minulla sikiö oli linkkuveitsiasennossa perätilassa. Kääntöä yritettiin joskus 36-37 viikolla muistaakseni. Kolme tai neljä kertaa vauvan peppua yritettiin nostaa ylöspäin minun lantiostani, mutta oli niin jumissa siellä, että ei onnistunut. Tuntui hieman epämukavalta, mutta menisin uudestaankin samassa tilanteessa.
Lapsella on syy olla nurinpäin ja niin olkoon. Käännös on tosi väkivaltainen toimenpide ja todella usein turha, sillä vauva kääntyy takaisin.
Sitten vielä riskit päälle, ei kiitos!
Asuin ulkomailla kuin sain lapseni. Valitettavasti "neuvolassa" että lääkärissä ei todettu lapseni olevan sivuttain sisälläni (myöhemmin sanottiin että kohtuni on sen muotoinen että lapsi jäi kiinni). Tuli sitten keisarinleikkaus. Joten eipä käännetty mihinkään. Mutta jos olisi tiedetty ehkä olisi yritetty, ja mielummin yrittäisin sitä kun keisarinleikkausta. Lääkäri jopa sanoi että ainakin seuraavalla kerralla tiedetään.
sekä sikiön liikkeet ennen kääntöyritystä. Ja koko operaation ajan huoneessa oli lääkäri + kaksi kätilöä, jos vaikka jotain olisi tapahtunut. Eihän tuo yllättäviä tilanteita estä, mutta itse koin että kaikkeen varauduttiin asianmukaisesti.
-3-