Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiön kääntäminen

Vierailija
01.08.2012 |

Edessä todennäköisesti vauvan kääntämisen yrittäminen, kun edelleen perätilassa. Millainen kokemus tuo kääntäminen on? Kääntyikö teillä vauva?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pelottavia kokemuksia joillakin... vaikka neuvolassa sanoivat, ettei käännöstä koiteta jos on yhtään epävarmuutta esim. napanuoran tai pään asennon takia. Täytynee kokeilla noita kotijumppaohjeita, tosin veikkaan olevan sen verran itsepäistä lajia tämän vauvan ettei ihan helpolla käänny :)

sekä sikiön liikkeet ennen kääntöyritystä. Ja koko operaation ajan huoneessa oli lääkäri + kaksi kätilöä, jos vaikka jotain olisi tapahtunut. Eihän tuo yllättäviä tilanteita estä, mutta itse koin että kaikkeen varauduttiin asianmukaisesti.

-3-

Vierailija
22/23 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sikiö oli linkkuveitsiasennossa perätilassa. Kääntöä yritettiin joskus 36-37 viikolla muistaakseni. Kolme tai neljä kertaa vauvan peppua yritettiin nostaa ylöspäin minun lantiostani, mutta oli niin jumissa siellä, että ei onnistunut. Tuntui hieman epämukavalta, mutta menisin uudestaankin samassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on syy olla nurinpäin ja niin olkoon. Käännös on tosi väkivaltainen toimenpide ja todella usein turha, sillä vauva kääntyy takaisin.

Sitten vielä riskit päälle, ei kiitos!

Asuin ulkomailla kuin sain lapseni. Valitettavasti "neuvolassa" että lääkärissä ei todettu lapseni olevan sivuttain sisälläni (myöhemmin sanottiin että kohtuni on sen muotoinen että lapsi jäi kiinni). Tuli sitten keisarinleikkaus. Joten eipä käännetty mihinkään. Mutta jos olisi tiedetty ehkä olisi yritetty, ja mielummin yrittäisin sitä kun keisarinleikkausta. Lääkäri jopa sanoi että ainakin seuraavalla kerralla tiedetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi