Antaisittko 9-vuotiaan vahtia 2-vuotiasta kotipihassa?
Vieressä okt-alueen pihatie, jossa liikennettä harvakseltaan.
Kommentit (11)
Onko 2v tasan 2 vai esimerkiksi kohta 3? Tässä on iso ero.
Meillä 10v vahtii joskus ok-talon pihassa pieniä aikoja 2v2kk vanhaa veljeään.
Pieniä aikoja kyllä, ja siten että aikuinen on kuitenkin "hollilla" vaikkapa keittiössä ruokaa laittamassa.
Tosin joskus olen sitten huomannut, että pienemmälle on annettu keinussa liian kovat vauhdit tai muuta vastaavaa... eli kyllä nuo vielä aikusen valvovaa silmää tarvitsevat. :)
ja käytännössä annan 9v:n vahtia sen verran kuin jaksaa...en ole koskaan katsonut kelloa, mut saattaa mennä puoli tuntia tai tuntikin.
Ja tietysti niin että olen itse siinä "hollilla" niin kuin joku sanoi.
t. eka vastaaja
Vähän aikaa tarvittaessa. En kuitenkaan usko että 9 v kovin kauaa edes haluaisi vahtia 2-vuotiasta. Ei meidän ainakaan.
9v tyttö erittäin lyotettava ja huolehtiva joka on tarkka vahtimaan siskoaan :)
Tunnollisia ja kilttejä isosiskoja on paljon, joiden lapsuus on pilattu sisarusten hoitamisella "silloin tällöin".
Minulla on luotettava 9-vuotias, mutta en halua pilata hänen lapsuuttaan. 4-vuotiaan kanssa hän voi leikkiä hetken ulkona, jos ei ole ikäistään lapsiseuraa, mutta silloinkin minä olen kuulolla.
vaan lapset ovat yhdessä pihassa leikkimässä. Siellä 9v ja 2v saavat luvan keksiä yhteisen leikin.
että eti-ikäiset lapset leikkivät keskenään tai ovat samaan aikaan pihassa. Vielä 20 vuotta sitten oli ihan normaalia, että eri-ikäiset keksivät yhteistä tekemistä, nyt ollaan kamalan tarkkoja siitä, että 9v leikki 8-10 v ikäisten kanssa eikä missään nimessä joudu tekemisiin pienempien sisarusten kanssa.
mennä 2-vuotiaan kanssa ulos. Ekaluokkalainen odotti ja juonitteli sitä kauan aikaa, kun en uskaltanut vielä heitä keskenään laittaa. Nyt ovat välillä pihassa näköetäisyydellä ja voi että on onnellinen isosisko.
9v tyttö erittäin lyotettava ja huolehtiva joka on tarkka vahtimaan siskoaan :)