Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislapsen herkkyys tv-sarjoissa, niiden yhtäkkinen "hylkääminen"?

Vierailija
01.08.2012 |

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt tätä taipumusta pojallamme: hän pitää jostain sarjasta kovasti, esim. Muumit, mutta jossain vaiheessa ilmoittaa ettei aio katsoa kys. sarjaa enää ikinä. Ei todellakaan katso- jos joutuu tilanteeseen, jossa altistuu vaikkapa noille Muumeille, laittaa kädet korville, katse maahan ja vääntää itkua/raivoaa. Ymmärtäisin, jos kyse olisi pelottavasta jaksosta, mutta kun osa sarjoista on Pikku Kakkosessa nähtyjä enkä ole niissä nähnyt mitään pelottavaa...oudoin esimerkki oli Kasper & Liisa-sarjan jakso, jossa lapset harjoittelivat ukemia. Jakson loputtua poika ilmoitti ettei aio katsoa tuota sarjaa enää. Monta kuukautta tuon jälkeen muisti kysellä, onko tämänpäivän Pikku Kakkosessa Kasperia & Liisaa.

Tänään katseli Myyrää tyytyväisenä ja kysyi, eikö olisi halunnut nähdä jotain elokuvaa tai yhtä toista lempparisarjaa: "eiiii-i, katsos kun minä en pidä niistä enää." Yritin jututtaa häntä; miksi et pidä, pelottaako niissä jokin? "Kerro vain, en naura sinulle tai sano että höpöhöpö". Poika pahastui ja mutisi, ettei tahdo kertoa.

Niin että mikä ihme aiheuttaa tuon hylkäämisreaktion, voisiko joku valaista?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarinassa on liian jännittäviä kohtauksia ja lapsi pelkää. Lapsi itse väittää, että ko. ohjelma on tylsä ja ei siksi halua katsoa, mutta oikea syy on pelko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla