Muumimaailma ja vetokärryt
Hei!
Jos Muumimaailmasta vuokraa vetokärryt, pääseekö niillä kulkemaan siellä joka paikkaan? Entä kun menee Muumitaloon, voiko ne jättää siihen johonkin ulos vai miten?
Ei olla ennen käyty? Tai jos ottaa matkarattaat, oisko paremmat? Voiko rattaat/vaunut jättää huoletta siihen ulos just kun menee Muumimaailmaan, ilman että heti tarttee pelätä, että joku pöllii ne?
Vinkkejä tähän siis :D Joku kulkupeli on otettava mukaan kun matkassa 2-vuotias + minä + mieheni ja mietitään, että millä helpoin kulkea ja niin, että voidaan mennä siellä kaikki yhdessä ettei yhden tartte aina odottaa ulkona "vaunu/vetokärry-vahtina".
Kommentit (9)
Tai ollaan kahdesti oltu ja meillä on ollut ihan rattaat. Ollaan jätetty ne muumitalon tai teatterin ulkopuolelle. Voihan ne joku vohkia. Voittehan ne lukita vaikka vaijerilukolla jos pelottaa.
Siellä Naantalissa tulee äkkiä käveltyä muutenkin aika paljon. Muumimaailman oven eteen ei pääse autolla.
Itse en ole enää 2 vuotiaalle ottanut. Helpointa kuitenkin laittaa tavarat reppuun ja menoksi. Kyllä kaksi vuotias jaksaa jo hyvin kävellä kun on mielenkiintoista tutkittavaa ja välillä pääsee leikkimään. Ne välimatkat niin pitkiä ole että rattaissa istuisi. Välillä kuitenkin istutte jossakin syömässä. Ainahan se riski joka paikassa on että jos jättää rattaat tai vaunut tai kärryt vahtimatta niin joku varastaa ne.
miksi mä luin tämän ketjun otsikon, että "Muumimaailma ja verilöyly". Kerkesin jo säikähtää, että Nipsut ja Hemulit on teurastettu :(
miksi mä luin tämän ketjun otsikon, että "Muumimaailma ja verilöyly". Kerkesin jo säikähtää, että Nipsut ja Hemulit on teurastettu :(
Piilolinsseistä.
Ottaisin mukaan huonot matkarattaat. Ne vetokärryt oli aika painavan näköiset, eikä niitä olisi saanut kulkemaan siellä joka paikkaan. Ei edes rannalle.
Toisin kuin tuo joku väitti, niin todellakin ottaisin vielä rattaat 2-vuotiaalle. Muumimaailmassa käveltävää on aika paljon, joten rattaat helpottaa aika paljon.
Ja onhan ne nyt matkatavaroiden kuljetuksessa ihan ykköset. Meillä oli mukana 3 pyyhettä, vaihtovaatteita & pitkähihaista jos tulisi uinnin jälkeen kylmä, eväitä & tietty kamera ja kaikki muu sälä siihen päälle vielä.
Sen uimarannan lähellä on sitten muuten grilli, jossa saa grillata omia makkaroita.
Muumijuna on muumimaailmaan menijöille ilmainen. Parkkipaikkoja löytyy ilmaiseksi, jos menee vaan ajoissa. Ennen kuin tekee mitään ostoksia kannattaa hakea infosta/postitoimistosta esite, jossa on muutama alennuskuponki. Ja rannekkeet kannattaa ostaa Naantalin matkailusta - läheltä muumimaailmaa. Näin välttää jonot mennessä.
Siinä ne vinkit sitten olikin.
Jätskit kannattaa ostaa sellaselta torilta, josta kaikki bussit näytti lähtevän. Italialaista jätskiä, isot annokset ja mielettömän hyvää.
8
Niiden kanssa pääsee joka paikasta, myös pienillä poluilla mm. Noidan kotiin. Vetokärryt ovat aika hankalat, parhaat lapsen roudaamiseen muumimaailaam ja takaisin mutta ei välttämättä alueella. Meillä oli rattaat 2,5veellä ja tarpeeseen tulivat. En pelännyt varkautta kun ei mitkään kalliit rattaat ole. Arvotavaraamen tietty jättänyt kärryihin.
onko tietoa?